ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

درآمد ۳۷.۲ میلیارد دلاری مایکروسافت در فصل سوم ۲۰۲۰ با وجود کرونا

مایکروسافت گزارش مالی خود برای سه ماهه سوم ۲۰۲۰ را منتشر کرد که از افزایش درآمد تقریباً تمامی واحدهای این شرکت با وجود کرونا خبر می‌دهد. مایکروسافت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ (ژوئیه تا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت گزارش مالی خود برای سه ماهه سوم ۲۰۲۰ را منتشر کرد که از افزایش درآمد تقریباً تمامی واحدهای این شرکت با وجود کرونا خبر می‌دهد.

مایکروسافت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ (ژوئیه تا سپتامبر)، ۳۷.۲ میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. درآمد خالص مایکروسافت در بازه یاد شده ۱۳.۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل افزایش چشمگیر ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

عملکرد مطلوب مایکروسافت در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ را باید مدیون فروش سرویس‌هایی مثل آفیس ۳۶۵، داینامیکس ۳۶۵ و خدمات پلتفرم Azure دانست که به لطف دورکاری بسیاری از مردم به خاطر ویروس کرونا حاصل شده است.

مایکروسافت می‌گوید درآمد کسب و کار ابری این شرکت در مجموع ۱۳ میلیارد دلار بوده که ۲۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل رشد داشته است. علاوه بر این درآمد‌ بخش Productivity and Business Processes که شامل آفیس می‌شود، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با ۱۱ درصد رشد به ۱۲.۳ میلیارد دلار رسیده است.

در این بازه درآمد‌ بخش سرفیس ۳۷ درصد افزایش داشته است. فروش محصولات سرفیس نیز در مقایسه با سه ماهه قبلی با رشد ۱۰ درصدی مواجه شده که احتمالاً یکی از دلایل آن افزایش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی به دلیل مجازی شدن کلاس‌های درسی بوده است.

عملکرد‌ بخش ایکس باکس نیز در فصل سوم ۲۰۲۰ بسیار مطلوب بوده و درآمد آن در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است. یکی از دلایل افزایش درآمد‌ بخش ایکس باکس، عرضه بازی‌هایی همچون Microsoft Flight Simulator، Wasteland 3 و Grounded اعلام شده که همگی از طریق اشتراک Xbox Game Pass در دسترس بودند. پیش‌بینی می‌شود عملکرد مطلوب این‌ بخش با عرضه کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس سری X و S ادامه یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی