ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

رشد ۳ برابری درآمد خالص آمازون در فصل سوم ۲۰۲۰

با وجودی که حراجی بزرگ «پرایم دی» آمازون با تاخیر و در تاریخ 22 و 23 مهرماه برگزار شد؛ اما درآمد خالص شرکت در سه ماهه سوم 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل، سه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۱

با وجودی که حراجی بزرگ «پرایم دی» آمازون با تاخیر و در تاریخ 22 و 23 مهرماه برگزار شد؛ اما درآمد خالص شرکت در سه ماهه سوم 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل، سه برابر بوده است.

موج همه گیری کرونا، تعطیل شدن برخی فروشگاه‌ها و محدودیت‌های موجود برای خرید حضوری، باعث شده است که تقاضا برای خرید آنلاین افزایش پیدا کند.

امسال آمازون، در فصل سوم سال و بدون اینکه پرایم دی را در این بازه زمانی برگزار کند، فصل پرفروشی را سپری کرد. آمازون در گزارش مالی خود اعلام کرده است که درآمد خالص شرکت در این فصل به 6.33 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی، درآمد این شرکت 2.13 میلیارد دلار گزارش شده بود.

پرایم دی که معمولا اوایل تابستان برگزار می‌شود، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد و در اواخر مهرماه برگزار شد. درنتیجه فروش خوب پرایم دی به گزارش مالی سه ماهه سوم مربوط نمی‌شود.

فروش خالص آمازون از 70 میلیارد دلار در فصل سوم سال گذشته به 96.1 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال جاری افزایش یافته است. بین ماه‌های آوریل و ژوئن (فصل بهار)، درآمد خالص آمازون با رشد دو برابری به رقمی درحدود 5.2 میلیارد دلار رسید. این در حالی است شرکت بیش از 4 میلیارد دلار طی سه ماه برای رعایت اصول ایمنی در شرایط همه گیری کرونا هزینه کرده است.

به نظر می‌رسد آمازون در فصل تعطیلات فروش خوبی را تجربه کند. این شرکت قصد دارد 100000 کارگر برای فصل تعطیلات که سفارش‌های خرید بیشتر می‌شود، استخدام کند.

«جف بزوس» مدیر عامل آمازون گفت:

«امسال به نظر می‌رسد مشتریان، زودتر از همیشه برای خرید هدایای سال نو دست به کار شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که در فصل تعطیلات فروش خوبی خواهیم داشت.»

بی‌شک، افزایش فروش برخی هزینه‌های اضافی نیز ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد آمازون در سه ماه آینده نیز رقمی در حدود 4 میلیارد دلار هزینه صرف برقراری ایمنی و بهداشت در شرایط همه گیری کرونا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Shayan
    Shayan | ۹ آبان ۱۳۹۹

    البته اخیرا هم توی بورس 6 میلیارد دلار توی 1 روز از دست داد

  • Mohammad Ghaoori
    Mohammad Ghaoori | ۹ آبان ۱۳۹۹

    به نظرم منظور سود بوده که به اشتباه چند بار درآمد عنوان شده

    • یونس مرادی
      یونس مرادی | ۹ آبان ۱۳۹۹

      اینجا منظور net income هستش که فرق چندانی با سود خالص نداره و تو شرکت‌های سهامی عام بیشتر ازش استفاده میشه

مطالب پیشنهادی