ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا نیمی از موبایل‌های مجهز به پنل OLED انعطاف‌پذیر در سال ۲۰۲۱ را می‌سازد

داده‌های یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد که نیمی از گوشی‌های مجهز به نمایشگر OLED انعطاف پذیر در سال ۲۰۲۱ توسط اپل تولید خواهند شد. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Stone Partners، سال آینده میلادی رکورد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

داده‌های یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد که نیمی از گوشی‌های مجهز به نمایشگر OLED انعطاف پذیر در سال ۲۰۲۱ توسط اپل تولید خواهند شد.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Stone Partners، سال آینده میلادی رکورد صادرات موبایل به ۱.۳۹ میلیارد دستگاه خواهد رسید. این در حالیست که صادرات موبایل در سال جاری میلادی ۱.۲۶۵ میلیارد دستگاه برآورد شده است. از این میزان، سهم صادرات گوشی‌های مجهز به پنل LCD و OLED به ترتیب ۷۹۳ و ۵۹۷ میلیون دستگاه خواهد بود. در این گزارش منظور از پنل‌های OLED، موبایل‌های مجهز به پنل OLED سخت و انعطاف پذیر است.

در ادامه گزارش آمده که سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۳۱۵ میلیون موبایل از پنل OLED انعطاف پذیر استفاده خواهند کرد که ۵۲ درصد بیشتر از تخمین صادرات ۲۰۷ میلیون گوشی مجهز به این نوع پنل در سال جاری میلادی است.

اپل سال آینده میلادی ۱۶۰ میلیون آیفون مجهز به پنل OLED صادر خواهد کرد که در مقایسه با برآوردهای فعلی (۹۰ میلیون دستگاه)، افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد. بدین ترتیب بالغ بر نیمی از گوشی‌های مجهز به نمایشگر OLED انعطاف پذیر در سال ۲۰۲۱ توسط اپل تولید خواهند شد.

این گزارش اشاره می‌کند که به علت تصمیم اپل به استفاده از پنل OLED انعطاف پذیر در آیفون‌ها، صادرات پنل‌های OLED انعطاف پذیر برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ از پنل‌های OLED سخت پیشی خواهد گرفت.

در ادامه گزارش نوشته شده که شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و هواوی سال آینده میلادی به ترتیب ۹۰ و ۸ میلیون موبایل با پنل OLED انعطاف پذیر تولید خواهند کرد. این گزارش علت آمار بسیار پایین هواوی را تحریم‌های آمریکا می‌داند و اضافه می‌کند که شرکت‌هایی مثل شیائومی، اوپو و ویوو با صادرات ۵۰ تا ۶۰ میلیون موبایل با پنل OLED انعطاف پذیر جای هواوی را پر خواهند کرد. طبق این گزارش، شیائومی و اوپو حدود ۱۸ میلیون و ویوو تقریباً ۱۲ میلیون موبایل مجهز به پنل OLED انعطاف پذیر صادر خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۱۰ آبان ۱۳۹۹

    خوب بود به این نکته هم اشاره میکردید که تنها تولید کننده این پنل ها سامسونگ هست و بقیه شرکتها باید از این شرکت خرید کنند.

    • آریا
      آریا | ۱۱ آبان ۱۳۹۹

      تولیدش بله ولی طراحی و چینش پیکسل ها توسط خود اپل طراحی و مهندسی میشه

مطالب پیشنهادی