ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست های ۵ نانومتری
تکنولوژی

احتمال عرضه گوشی‌های شیائومی و اوپو با چیپست اگزینوس سامسونگ

سامسونگ احتمالا برای گسترش بخش نیمه‌هادی و افزایش درآمدهای خود عرضه چیپست اگزینوس به چند برند چینی از جمله شیائومی را کلید خواهد زد. بخش تولید چیپست این شرکت کره‌ای موسوم به «سامسونگ سیستم LSI» ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

سامسونگ احتمالا برای گسترش بخش نیمه‌هادی و افزایش درآمدهای خود عرضه چیپست اگزینوس به چند برند چینی از جمله شیائومی را کلید خواهد زد.

بخش تولید چیپست این شرکت کره‌ای موسوم به «سامسونگ سیستم LSI» با فروش چیپست‌های موبایل به شرکت‌های دیگر بیگانه نیست و پیش از این شاهد استفاده ویوو از تراشه‌های اگزینوس ۹۸۰ و ۸۸۰ بوده‌ایم. حالا به نظر می‌رسد این بخش تصمیم گرفته مشارکت با دو برند بزرگ چینی دیگر یعنی اوپو و شیائومی را نیز آغاز کند.

آنطور که رسانه کره‌ای BusinessKorea می‌گوید سامسونگ در سال ۲۰۲۱ چیپست‌های اقتصادی اگزینوس را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد. در حال حاضر بازار چیپست‌های پرچمدار تحت سیطره کوالکام قرار دارد و احتمالا به همین خاطر کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند در بازار اقتصادی خودی نشان دهند تا در صورت موفقیت در این بازار خود را برای قدرت‌نمایی در بخش موبایل‌های میان رده و پرچمدار آماده کنند.

اگزینوس ۸۸۰

سامسونگ از مدت‌ها قبل از پردازنده‌های اگزینوس در موبایل‌های خود بهره می‌برد و اوایل امسال سطح تولید آنها به حدی رسید که با کنار زدن اپل به سومین بازیگر بزرگ در این زمینه تبدیل شد. هرچند چیپست‌های پرچمدار این شرکت همیشه در برابر همتایان اسنپدراگون مورد انتقاد واقع شده‌اند اما سامسونگ خود را برای معرفی اگزینوس ۱۰۸۰ آماده می‌کند که بازی را برمی‌گرداند.

سامسونگ اخیرا برگزاری رویداد معرفی اگزینوس ۱۰۸۰ در ۲۲ آبان ماه را تایید کرده است. این تراشه که از مودم 5G داخلی، هسته‌های پردازشی Cortex-A78 و پردازشگر گرافیکی Mali-G78 بهره می‌برد، بر پایه فرآیند ۵ نانومتری تولید خواهد شد و بر اساس بنچمارک‌های منتشر شده با ثبت امتیاز ۶۹۳۶۰۰ توانسته عملکردی بهتر از اسنپدراگون ۸۶۵ داشته باشد. ویوو ظاهرا از عملکرد موبایل‌های مجهز به اسنپدراگون ۹۸۰ راضی بوده چرا که خبرهایی مبنی بر معرفی موبایل مجهز به اگزینوس ۱۰۸۰ از سوی آنها به گوش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Khan
    Khan | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    اگزینوس هرجا باشه من از یه مسیر دیگه رد میشم

  • soren
    soren | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    همینو کم داشتیم
    ما با اگزینوس تو گوشی های خود سامسونگ مشکل داریم اونوقت اینا هم میخوان از اگزینوس استفاده کنن

    • Amir
      Amir | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

      البته اگه م3 دوربین ها باشه، سونی تولید کننده بهترین لنز های موبایله و پرچمدارهای همه برندا از لنزهاش استفاده میکنن ولی گوشیا خودش تو دوربین ضعیفن

      • ali_mlk
        ali_mlk | ۱۴ آبان ۱۳۹۹

        چون همچیز سنسور نیست و همونقدر لنز و نرم افزار هم مهمه، اپل قدرت نرم افزاری بالایی داره واسه همینه که بیشتر اوقات با وجود سنسورهای ضعیف تر نتیجه بهتری میگیره

مطالب پیشنهادی