ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت بیت کوین
تکنولوژی

انتقال ۱ میلیارد دلار بیت کوین: دست «سیلک‌رود» در کار است؟ [به‌روزرسانی]

«سیلک‌ورد» (راه ابریشم) یکی از مطرح‌ترین مارکت پلیس‌ها در دنیای دیپ وب برای مواد مخدر محسوب می‌شد که اگرچه از کار افتاد، اما به نظر می‌رسد روح آن هنوز باقی مانده است و میزان بالایی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۵

«سیلک‌ورد» (راه ابریشم) یکی از مطرح‌ترین مارکت پلیس‌ها در دنیای دیپ وب برای مواد مخدر محسوب می‌شد که اگرچه از کار افتاد، اما به نظر می‌رسد روح آن هنوز باقی مانده است و میزان بالایی بیت کوین را منتقل می‌کند.

FBI در سال ۲۰۱۳ توانست این مارکت پلیس را تعطیل کند و طی ماموریتی، صاحب سایت را نیز دستگیر کرد و بیت کوین به ارزش چندین میلیون دلار نیز توقیف شد. در چندین سال گذشته این ارز دیجیتال بدست آمده توسط FBI به وسیله دولت ایالات متحده آمریکا در سایت سرویس مارشال به حراج گذاشته شد، با این حال به نظر می‌رسد هنوز روح سیلک‌رود باقی مانده است.

طبق اعلام شرکت دنبال‌کننده ردیاب «Elliptic» و گزارش بلومبرگ، بیت کوین به ارزش ۱ میلیارد دلار با منشا سیلک‌رود در حال انتقال است. به طور خاص، نزدیک به ۶۹,۳۶۹ بیت کوین از کیف پولی که می‌تواند مربوط به این سایت باشد، منتقل شده. طبق اعلام «BitInfoCharts»، این کیف پول می‌تواند مرتبط با چهارمین آدرس باارزش بیت کوین در جهان باشد.

بیت کوین

هنوز معلوم نیست چه نهاد یا افرادی در حال انتقال ۶۹ هزار بیت کوین هستند، این امکان وجود دارد که مقامات قانونی، صاحب جاده ابریشم یا یک فروشنده مشغول چنین کاری باشد. بنابر اعلام هم‌بنیانگذار Elliptic، «تام رابینسون» دلیل چنین کاری می‌تواند مربوط به مسائل امنیتی باشد. رابینسون امروز در توییتی اعلام کرده:

«یک کپی از کیف پول رمزگذاری شده در حال پخش شدن است و اگر فردی بتواند پسورد را بشکند، می‌تواند این میزان بیت کوین را تصاحب کند. این احتمال وجود دارد که صاحب این کیف پول در حال انتقال این ارز دیجیتال خود به یک کیف پول جدید برای جلوگیری از وقوع چنین موضوعی باشد.»

رابینسون حدس می‌زند که این میزان ارز دیجیتال متعلق به یکی از هم‌بنیانگذاران سیلک‌رود یعنی «راس اولبریخت» باشد که تمامعمر خود را در زندان سپری خواهد کرد، بنابراین چنین اظهارنظری منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

[تاریخ انتشار خبر اصلی: ۱۴ آبان ۱۳۹۹]

به روزرسانی

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که جابجایی موجودی کیف پول مذکور توسط این ارگان صورت گرفته و تمام یک میلیارد دلار به عنوان غرامت مدنی به حساب دولت آمریکا واریز شده است. انتقال نزدیک به ۷۰ هزار بیت کوین با کمک هکری عملی شده که هویت وی افشا نشده و با عنوان «Individual X» از وی یاد می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آرمین
    آرمین | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    هرچی به پدرم گفتم این یه میلیارد رو نفروش آینده داره قبول نکرد?

  • Aort
    Aort | ۱۴ آبان ۱۳۹۹

    در پادکست "چنل بی" اپیزود "سیلک رود" رو گوش بدید تا بفهمید چطوری یه پسرِ بوگندویی که لباس زیرش قرضی بود یه امپراطوری‌می‌سازه

    • Ali Naeemaei
      Ali Naeemaei | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

      عالی بود اون پادکست

مطالب پیشنهادی