ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اثربخشی ۹۰ درصدی واکسن کرونای فایزر و BioNTech در کارآزمایی بالینی فاز سه

اثربخشی واکسن کرونای شرکت داروسازی فایزر (Pfizer) در فاز سه کارآزمایی بالینی بیش از ۹۰ درصد اعلام شد. این دستاورد بزرگ می‌تواند واکسن را در صورت چراغ سبز مقامات داروسازی تا اواخر سال جاری میلادی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

اثربخشی واکسن کرونای شرکت داروسازی فایزر (Pfizer) در فاز سه کارآزمایی بالینی بیش از ۹۰ درصد اعلام شد. این دستاورد بزرگ می‌تواند واکسن را در صورت چراغ سبز مقامات داروسازی تا اواخر سال جاری میلادی در دسترس عموم قرار دهد.

واکسن کرونای شرکت فایزر در همکاری با شرکت آلمانی BioNTech در دست ساخت است و تحلیل استفاده از آن در کارآزمایی بالینی فاز سوم (آخرین مرحله پیش از عرضه عمومی) از تأثیرگذاری بیش از ۹۰ درصدی آن خبر می‌دهد. به گفته فایزر ۹۴ شرکت کننده پس از دریافت دو دوز واکسن، ۲۸ روز پس از اولین تزریق در برابر کرونا مصونیت پیدا کردند.

«Ugur Sahin» هم بنیانگذار و مدیرعامل BioNTech گفت مزایای این واکسن به خطرات آن می‌چربد و اضافه کرد که در هفته‌های آتی برای صدور مجوز استفاده اورژانسی در اختیار مقامات قرار خواهد گرفت.

اثربخشی واکسن کرونای فایزر و BioNTech بسیار فراتر از معیار سازمان غذا و داروی آمریکا برای تأیید واکسن کرونا است که اثربخشی دستکم ۵۰ درصدی را در آزمایش‌های پلاسیبو طلب می‌کند. به گفته سازمان بهداشت جهانی هیچ واکسنی به طور ۱۰۰ درصد اثربخش نیست.

فایزر و BioNTech می‌گویند حداکثر ۵۰ میلیون دوز از واکسن کرونای آن‌ها که برای اولین بار از فناوری mRNA استفاده می‌کند، تا آخر سال جاری میلادی تولید خواهد شد و ۱.۳ میلیارد دوز نیز در سال ۲۰۲۱ تولید می‌شود.

ایالات متحده سفارش ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را داده و در صورت لزوم می‌تواند ۵۰۰ میلیون دوز دیگر را نیز سفارش دهد. انگلستان در توافق با فایزر ۳۰ میلیون دوز را رزرو کرده و مذاکرات برای صادرات ۲۰۰ میلیون دوز به کشورهای اروپایی در جریان است.

فایزر و BioNTech تأکید می‌کنند که برای توزیع اولین محموله از واکسن خود «یک رویکرد منصفانه» را در پیش خواهند گرفت و اضافه می‌کنند که اولویت را به کشورهایی خواهند داد که از قبل استفاده از این واکسن را تأیید کرده‌اند.

سهام شرکت فایزر در بورس نیویورک پس از اعلام این خبر با افزایش تقریباً ۱۰ درصدی مواجه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    اره دیگه گذاشتن درست بعد از انتخابات امریکا واسن رو دادن بیرون
    چقدر این گلوبالیست ها و چپ جهانی کثیفند

مطالب پیشنهادی