ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

‌رسانه‌های چینی: قرارداد جدایی آنر از هواوی نهایی شده است

اواسط مهر ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه هواوی زیرمجموعه خود «آنر» را برای مصونیت آن از تحریم‌های آمریکا خواهد فروخت. حال بر اساس برخی گزارش‌ها قرارداد فروش آنر نهایی شده و به زودی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۸

اواسط مهر ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه هواوی زیرمجموعه خود «آنر» را برای مصونیت آن از تحریم‌های آمریکا خواهد فروخت. حال بر اساس برخی گزارش‌ها قرارداد فروش آنر نهایی شده و به زودی به شکل رسمی اعلام می‌شود.

تعدادی از رسانه‌های چین گزارش کرده‌اند که آنر مراحل پایانی جدایی از هواوی را طی می‌کند و خبر رسمی آن ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) اعلام خواهد شد. آنر تحت مالکیت یک سرمایه‌گذاری مشترک (JV) بین چندین توزیع کننده بزرگ موبایل در چین از جمله Putian, Tianyin, China Post, Aishide و غیره به شکل مستقل فعالیت خواهد کرد.

مبلغ قرارداد به صورت رسمی فاش نشده اما انتظار می‌رود در محدوده ۲۵-۱۵ میلیارد یوان باشد که به طور تقریبی برابر با ۲.۲ تا ۳.۷ میلیارد دلار خواهد بود. در ادامه گزارش آمده که آنر احتمالاً در ۳ سال آینده با عرضه اولیه سهام (IPO) به یک شرکت عمومی تبدیل خواهد شد.

جدایی آنر از هواوی سبب در امان ماندن این برند از تحریم‌های آمریکا خواهد شد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای مستقل شدن آنر امکان مراوده تجاری مستقیم با شرکت‌های آمریکایی خواهد بود و برای مثال این برند می‌تواند چیپست‌های 5G موبایل را از کوالکام خریداری کرده و از نسخه رسمی اندروید در محصولاتش استفاده کند.

این قرارداد برای هواوی نیز مزایایی خواهد داشت و به آن اجازه تمرکز بیشتر بر بازارهای پول سازتر و تجهیزات مخابراتی را می‌دهد. «مینگ-چی کو» از تحلیلگران باسابقه دنیای فناوری نیز جدایی آنر از هواوی را یک «بازی برد-برد» برای این دو شرکت و همچنین تأمین کنندگان قطعه می‌داند.

آنطور که خبرگزاری رویترز گزارش می‌کند، شرکت Digital China، توزیع کننده اصلی محصولات آنر، TCL و شیائومی نیز به خرید آنر تمایل داشته است. هواوی در مورد فروش آنر سکوت اختیار کرده ولی احتمالاً به زودی خبر فروش زیرمجموعه‌اش را به شکل رسمی اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۲۱ آبان ۱۳۹۹

    آریا دوست عزیز شما خـوشت نمیاد خـوب همچین اخبـاری رو نخـون عزیـز من...
    خیـلیا ایـن اخبـار رو میخـونن و دنبـال میـکنن...
    کـار قشنگـی نیـست که میگی حالمون رو به هم زدین!

  • آریا
    آریا | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    دیگه حالمون رو به هم زدین از بس خبر چینی گذاشتید ???
    فدای سرم که جدا شد. حالا میگید چه کار کنیم؟

    • Alireza?
      Alireza? | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

      شما شکر زیادی نخور

مطالب پیشنهادی