ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف ترکیب دارویی جدیدی که به مبارزه با سخت‌ترین سرطان‌ها کمک می‌کند

این احتمال وجود دارد که به لطف تلاش‌های «Wyss Institute» دانشگاه «هاروارد» در آینده بتوانیم به وسیله یک ترکیب دارویی جدید با سخت‌ترین سرطان‌ها مبارزه کنیم. محققان بر این باورند که با ترکیب «شیمی‌درمانی» و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

این احتمال وجود دارد که به لطف تلاش‌های «Wyss Institute» دانشگاه «هاروارد» در آینده بتوانیم به وسیله یک ترکیب دارویی جدید با سخت‌ترین سرطان‌ها مبارزه کنیم.

محققان بر این باورند که با ترکیب «شیمی‌درمانی» و «ایمنی‌درمانی» موفق به کشف راهی برای حمله به سرطان پستان سه گانه منفی شده‌اند. پژوهشگران معتقدند که کار آن‌ها در نهایت منجر به تولید نوع ارزان‌تر و موثرتر واکسن سرطان می‌شود.

شیمی‌درمانی در حقیقت ترزیق یک سم به بدن است که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد، با این حال آسیب جدی به بافت‌های اطراف نیز وارد می‌کند. ایمنی‌درمانی سعی می‌کند که واکنش سیستم ایمنی بیمار را تحریک کند تا سلول‌های سرطانی را هدف بگیرد.

با این وجود سرطان‌هایی مانند سه گانه منفی باعث ایجاد واکنش‌های سرکوب‌کننده سیستم ایمنی در ناحیه اطراف تومورها می‌شود که کاهش اثربخشی دو روش درمانی را در پی دارد. برای رفع این مشکل، محققان Wyss از بهترین ویژگی‌های دو درمان استفاده و داروهای شیمی‌درمانی و ایمنی‌درمانی را با یکدیگر ترکیب کردند.

ترکیب دارویی

علاوه بر این کار، آن‌ها رشته‌های DNA مصنوعی که پاسخ سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهند و رشته‌هایی که از پنهان شدن سلول‌های سرطانی از درمان جلوگیری می‌کنند را به ترکیب دارویی خود اضافه کردند.

این رویکرد محققان، تعداد بالایی از سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند و سپس واکنش سیستم ایمنی را برای حمله به آن‌ها یا سلول‌های شبیه به آن‌ها، هدایت می‌کند.

در تست‌های آزمایشگاهی روی موش دارای سرطان سه گانه منفی، محققان به این موضوع پی بردند که این ترکیب دارویی واکنش سیستم ایمنی را تا ۸ درصد بهبود می‌دهد و مهمتر اینکه، آن‌ها ادعا کرده‌اند که تمام موش‌هایی که به بیماری مبتلا و درمان شدند و دوباره به آن مبتلا شدند، بدون برگشتن به حالت اول زنده ماندند.

با وجود چنین نتایجی، هنوز فاصله طولانی تا ورود آن به دنیای واقعی داریم، با این حال شاید روزی در آینده با این روش به واکسن سرطان دست پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی