ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی کارکنان سابق ورتو از گوشی لوکس جدید با قیمت ۳۹۰۰ دلار

بسیاری از اعضای سابق زیرمجموعه لوکس ساز نوکیا یعنی ورتو (Vertu) برند جدیدی به نام Xor تأسیس کرده و از اولین موبایل خود رونمایی کردند. «هاچ هاچینسون» (Hutch Hutchison) هم‌مؤسس و رییس‌ بخش طراحی شرکت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

بسیاری از اعضای سابق زیرمجموعه لوکس ساز نوکیا یعنی ورتو (Vertu) برند جدیدی به نام Xor تأسیس کرده و از اولین موبایل خود رونمایی کردند.

«هاچ هاچینسون» (Hutch Hutchison) هم‌مؤسس و رییس‌ بخش طراحی شرکت Xor (اِگسور) می‌گوید او و بسیاری از اعضای سابق ورتو با تأسیس شرکت جدید به دنبال ساخت موبایل‌های زیبا برای افراد ثروتمند هستند.

اولین گوشی این شرکت، Xor Titanium نام دارد و همانطور که از نامش پیداشت، بدنه آن از جنس تیتانیوم است. این موبایل برخلاف اکثر گوشی‌های امروزی قابلیت‌های ساده‌ای مثل تماس صوتی از طریق شبکه‌های 2G و 3G و ارسال پیامک را ارائه می‌کند و خبری از امکانت موبایل‌های هوشمند نیست که البته به نقطه قوت این موبایل تبدیل شده چرا که به گفته سازنده با یکبار شارژ حداکثر تا ۵ روز دوام می‌آورد.

Xor Titanium از قابلیت حذف نویز فعال برای تماس‌ها برخوردار است و از یک سیستم عامل اختصاصی بسیار ساده مبتنی بر لینوکس استفاده می‌کند. امنیت یکی از شعارهای تبلیغاتی اگسور است و به گفته این شرکت موبایل Xor Titanium برای تاجرانی ساخته شده که امنیت ارتباطات برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

به گفته سازنده کاربرانی که هر کدام از آنها یک موبایل Xor دارند، می‌توانند تماس صوتی و پیامک‌ها را با رمزنگاری دوسویه (AES256) در سطح سخت افزار انجام دهند. این گوشی همچنین با آهنگ‌های متفاوت تماس‌های رمزنگاری نشده را به کاربر اطلاع داده و با کنترل از راه دور مخصوص به دست خریدار می‌رسد که می‌توان به کمک آن اطلاعات گوشی را در صورت نیاز از راه دور پاک کرد.

گوشی‌های اگسور مثل محصولات ورتو دست ساز بوده و توسط تیمی کوچک در انگلستان که بیشترشان سابقه کار کردن برای ورتو را دارند، ساخته می‌شوند.

Xor Titanium موبایل ارزان قیمتی نیست و برای مشتریان به خصوصی که پول اضافه خود را صرف خرید ساعت‌های گران قیمت و سوپراسپرت‌های چند میلیون دلاری می‌کنند ساخته شده است. سازنده امیدوار است تاجرانی که هنوز بسیاری از کارهای اداری خود را با تماس‌های صوتی انجام می‌دهند، از Xor Titanium به عنوان گوشی دوم استفاده کنند. این موبایل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ با قیمت ۳۹۰۰ دلار از راه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی