ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج یک مطالعه آماری: هر فرد 9 سال از عمر خود را صرف کار با موبایل می‌‌کند

مطالعات جدید نشان می‌دهد که هر کاربر به صورت متوسط 3 ساعت در هر شبانه روز و در واقع 9 سال از عمر خود را صرف کار کردن با گوشی‌های هوشمند می‌کند. همه گیری کرونا ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

مطالعات جدید نشان می‌دهد که هر کاربر به صورت متوسط 3 ساعت در هر شبانه روز و در واقع 9 سال از عمر خود را صرف کار کردن با گوشی‌های هوشمند می‌کند. همه گیری کرونا باعث شدت گرفتن اعتیاد به استفاده از دستگاه‌های هوشمند شده است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی سایت «WhistleOut» شهرواندان آمریکایی در گروه‌های سنی 23 تا 38 سال با صرف زمانی در حدود 3.7 ساعت در روز، بیشترین زمان را در بین سایر گروه‌های سنی صرف کار کردن با موبایل می‌کنند.  در این گزارش آمده است که گروه‌های سنی 56 تا 74 سال در حدود 2.5 ساعت در روز مشغول موبایل خود هستند.

در واقع اگر کاربری حدود 3 ساعت هر روز با گوشی کار کند، به صورت متوسط 76500 ساعت از عمر خود که معادل 8.76 سال است، با موبایل سپری کرده است.

باتوجه به شرایط همه گیری بیماری کرونا، شرایط قرنطینه و خانه نشینی، حجم تبادلات آنلاین در بین بسیاری از کاربران در سراسر جهان نسبت به قبل از پاندمی کرونا افزایش یافته است و در حال حاضر کاربران زمان بیشتری را دستگاه‌های هوشمندی همچون موبایل، تبلت و لپ‌تاپ صرف می‌کنند.

شواهد آماری نشان می‌دهد که میزان اعتیاد به استفاده بیش از حد از دستگاه‌های هوشمند بعد از همه گیری کرونا افزایش یافته است. بررسی‌های انجام شده روی شهروندان آمریکایی نشان می‌دهد که آنها بعد از شیوع کرونا، بیش از هر زمان دیگری کاربران ایالات متحده زمان خود را با دستگاه‌های هوشمند سپری می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل، اپل و فیسبوک، راهکارها و ابزارهای مختلفی برای نظارت بر زمان صرف شده با دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی‌های موبایل ارائه داده‌اند که به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به شکل مناسبی زمان خود را مدیریت کنند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود تمامی راهکارهای ارائه شده، از میزان اعتیاد به استفاده از گوشی‌های هوشمند نه تنها کم نشده بلکه شاهد شدت گیری آن نیز هستیم.

حال سوال این است، در طی شبانه روز شما چقدر از زمان خود را صرف گوشی هوشمند می‌کنید؟ آیا راهکاری برای مدیریت زمان استفاده از گوشی هوشمند دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ آبان ۱۳۹۹

    تو ایران خیلی بیشتره

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    چه خوب من فکر میکردم بیشتر از اینا باشه ☺??

  • FALCON
    FALCON | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    خیر، سوال بعد?

مطالب پیشنهادی