ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش‌نویس قانون جدید اروپا فعالیت‌ شرکت‌های فناوری را در صورت تخطی از قوانین ممنوع می‌کند

یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا به شرکت‌های فناوری هشدار داد در صورت تخطی از قوانین این اتحادیه با خطر ممنوعیت مواجه خواهند شد. «تیری برتون» (Thierry Breton)، کمیسر بازار داخلی اروپا در گفتگو با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا به شرکت‌های فناوری هشدار داد در صورت تخطی از قوانین این اتحادیه با خطر ممنوعیت مواجه خواهند شد.

«تیری برتون» (Thierry Breton)، کمیسر بازار داخلی اروپا در گفتگو با هفته‌نامه Welt am Sonntag آلمان به شرکت‌های فناوری هشدار داد در صورت سرپیچی از قوانین این اتحادیه خطر ممنوع شدن سرویس‌های آن‌ها در بازار اروپا وجود دارد.

برتون و «مارگارت وستاگر»، کمیسر رقابت اروپا به زودی از پیش نویس قانون جدیدی به نام Digital Services Act رونمایی می‌کنند. این قانون لیستی از بایدها و نبایدها در اختیار شرکت‌های بزرگ فناوری گذاشته و آن‌ها را وادار به اشتراک گذاری داده‌ها با شرکت‌های رقیب و قانونگذاران و همچنین عدم اتخاذ سیاست‌های تبلیغاتی ناجوانمردانه می‌کند.

پیش نویس یاد شده به خاطر انتقاد قانونگذاران و شرکت‌های اروپایی از غول‌های فناوری آمریکا به ویژه سیاست‌های ضدرقابتی گوگل مطرح شده است. برخی از قانونگذاران اروپایی از اتحادیه اروپا درخواست کرده‌اند تا سیاست‌های سفت و سختی را در قبال غول‌های فناوری آمریکا اتخاذ کند.

این پیش نویس به مقامات اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا شرکت‌ها یا بخشی از سرویس‌های آن‌ها را در این اتحادیه که ۲۷ کشور عضو آن هستند ممنوع کند. البته تا زمانی که این پیش نویس تصویب نشده قانونگذاران حوزه دیجیتال و آنتی‌تراست اتحادیه اروپا مجوز انجام چنین کاری را ندارند.

«برتون» در ادامه گفتگوی خود با هفته‌نامه آلمانی گفت که اتحادیه اروپا مجازات‌های مختلفی از جمله جریمه نقدی، ممنوعیت شرکت‌ها یا بخشی از سرویس آن‌ها از بازار یا پیشنهاد تجزیه شرکت در صورت پافشاری آن برای دسترسی به بازار و یا ترکیبی از تمام مجازات‌ها را در نظر گرفته است. وی افزود این مجازات‌ها فقط برای شرکت‌هایی در نظر گرفته شده‌اند که به قوانین اتحادیه اروپا احترام نمی‌گذارند و سنگین‌ترین مجازات تنها در موارد استثنایی استفاده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی