ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Rider؛ جذابیت در عین سادگی

این هفته بازی‌های اکثرا سنگین و طولانی تیتر اخبار بودند ولی همه طرفدار چنین بازی‌هایی نیستند و برخی هم بازی‌های ساده، کوتاه و در عین‌ حال سرگرم‌کننده را ترجیح می‌دهند. به همین بهانه این‌بار سراغ بازی ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

این هفته بازی‌های اکثرا سنگین و طولانی تیتر اخبار بودند ولی همه طرفدار چنین بازی‌هایی نیستند و برخی هم بازی‌های ساده، کوتاه و در عین‌ حال سرگرم‌کننده را ترجیح می‌دهند. به همین بهانه این‌بار سراغ بازی Rider رفتیم که ساخته‌ی Ketchapp است؛ سازنده نام آشنای بازی‌هایی مثل 2048 و Scream Go Hero که حتما تجربه‌شان کرده‌‌اید.

Rider بازی ساده‌ای است و منطقی است که با ورود به آن هیچ آموزش طولانی یا تنظیمات خاصی وجود نداشته باشد. به همین ترتیب بازی به سرعت شروع می‌شود و شما کنترل موتورسیکلتی را به دست می‌گیرید که در محیطی با طراحی نئونی قرار دارد. کنترل موتورسیکلت فرآیند پیچیده‌ای ندارد و با لمس کردن هر بخشی از صفحه‌نمایش سرعت می‌گیرد، البته این به این معنی نیست که کنترل کردنش همیشه هم ساده خواهد بود چرا که مسیر مشخص شده در گیم‌پلی پر از شیب‌های تند، سکوهای پرتاب و لوپ‌های بی انتهاست.

بازی Rider

اگر دوست دارید وسط پرش در هوا پشتک بزنید هم می‌توانید دقیقا در نقطه اوج پرش با یک لمس طولانی روی صفحه دستگاهتان این کار را انجام دهید. تا وقتی دستتان را از روی صفحه‌نمایش برندارید این پشتک‌ها ادامه خواهند داشت اما بهتر است خیلی مجذوب هنرنمایی در هوا نباشید چون اگر برعکس فرود بیایید تفاوتی با تصادف در طی بازی ندارد و گیم‌اور می‌شوید.

سیستم امتیازگیری هم به سادگی بقیه‌ی اجزای بازی است؛ با گذراندن و کامل کردن هر مرحله امتیازاتی به دست می‌آورید و هر پشتک هم یک امتیاز اضافی دارد. در مسیر هر مرحله تعدادی الماس سر راه شما قرار می‌گیرند که هر چقدر بیشتر به دست بیاورید بهتر است و برای خریدن موتورسیکلت و حتی وسایل نقلیه‌ی جدید دیگری هم به کار می‌آیند که اساسا در کنترل یکسان هستند و فقط تفاوت‌های ظاهری دارند.

بازی‌های ساده و اعتیاد آور رازهای کوچکی برای جذب بازیکنان دارند و یکی از این رازها جوایز دست و دلبازانه است که در بازی Rider در قالب الماس‌ دیده می‌شود. مثلا اگر شما n روز متوالی در بازی حضور پیدا کنید تعداد مشخصی الماس جایزه می‌گیرید. راز دیگر هم جزئیاتی است که گیم‌پلی را از تکراری و خسته‌کننده بودن نجات می‌دهند، مثلا در بازی Rider علاوه بر مراحل اصلی تعدادی چالش هم در نظر گرفته شده که شامل تعداد خاصی پشتک در یک مرحله، کسب امتیاز مشخص و... است.

بازی Rider

کیفیت گرافیک راضی‌کننده است و طراحی بصری هم همان تم نئونی را در تمام مراحل حفظ می‌کند فقط رنگ‌ها تغییر می‌کننند که کمک می‌کند محیط بازی تکراری نشود. بازی موزیک متن خاصی ندارد و صرفا یک سری افکت صوتی به کار رفته که همان هم با فضای بازی هماهنگ شده است.

در کنار تمام نکات مثبت، نقدهایی هم به بازی وارد است. تاکید اصلی Ketchapp در طراحی بازی بر سادگی بوده اما در طراحی کنترل‌های بازی از آن طرف بوم افتاده و یکی بودن کنترل پیش‌ران و پرش و پشتک چندان ایده‌ی خوبی به نظر نمی‌رسد و اتفاقا کار را کمی هم  سخت می‌کند. بازی رایگان است اما تبلیغات فراوانی را مشاهده خواهید کرد که گاهی آزاردهنده می شود و راه‌حلش هم قطع اتصال اینترنت است.

اما به طور کلی اگر دلتان برای سادگی فضای بازی‌های کچ‌اپ تنگ شده و یک سرگرمی باکیفیت می‌خواهید، Rider عنوانی است که می‌تواند رضایت‌تان را جلب کند.

Rider

Rider

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 114.9/75 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی