ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس‌واگن پاسات دیگر در اروپا عرضه نخواهد شد

فولکس‌واگن برنامه داشت تا خط تولید پاسات مختص بازار اروپا را از کشور آلمان به ترکیه منتقل کند و نسل بعدی این خودرو را با تغییرات قابل‌توجهی در اروپا عرضه کند. این تصمیم با سرمایه‌گذاری ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

فولکس‌واگن برنامه داشت تا خط تولید پاسات مختص بازار اروپا را از کشور آلمان به ترکیه منتقل کند و نسل بعدی این خودرو را با تغییرات قابل‌توجهی در اروپا عرضه کند. این تصمیم با سرمایه‌گذاری یک میلیون یورویی فولکس واگن در ترکیه همراه بود اما به تازگی مشخص شده که این گروه خودروسازی به دلیل جنگ‌های واقع شده در سوریه تصمیم خود را تغییر داده و قرار است که خط تولید این خودرو را براتیسلاوا (پایتخت کشور اسلوواکی و بزرگترین شهر آن) منتقل کند.

به غیر از نسل بعدی پاسات قرار بود نسل بعدی اشکودا سوپرب نیز به کارخانه جدید فولکس واگن در ترکیه منتقل شود که برنامه فولکس واگن برای این خودرو نیز تغییر کرده و اشکودا سوپرب نیز قرار است تا سال ۲۰۲۳ در کواسینی (یک منطقه مسکونی در جمهوری چک) بر روی خط تولید قرار بگیرد.

با وجود تمامی این برنامه‌ریزی‌ها شایعاتی به گوش می‌رسد که فولکس واگن قصد دارد خودرو پاسات را دیگر در اروپا عرضه نکند. از آنجا که پیش از این گروه فولکس‌واگن برای پاسات عرضه شده در بازار آمریکا نیز چنین تصمیمی را گرفته بود توقف خط تولید این خودرو در اروپا اصلا دور انتظار نیست.

نکته دیگری که سبب شده احتمال رخ دادن این شایعه قوت گیرد آن است که پاسات نسبت به دیگر خودروهای عرضه شده در بازار اروپا کیفیت چندان بالایی نداشته و بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که این خودرو در طی سال‌های آینده به خصوص در بازار اروپا با کاهش فروش مواجه شود.

اما عده‌ای از کارشناسان معتقدند که فولکس‌واگن خط تولید خودرو پاسات را متوقف نخواهد کرد و تولید این خودرو تا نسل بعدی نیز ادامه خواهد یافت چراکه توقف این خط تولید احتمالا با کاهش فروش اشکودا سوپرب همراه خواهد بود. این دو خودرو که به نوعی خواهر و برادر یکدیگر محسوب می‌شوند تاثیر بالایی بر روی بازار خرید و فروش یکدیگر می‌گذارند.

احتمالا نسل بعدی اشکودا سوپرب در اروپای مرکزی و شرقی عرضه خواهد شد چراکه در این کشورها این سدان تولیدی فولکس واگن همچنان محبوبیت بالایی دارد. از طرف دیگر پاسات نیز به احتمال قوی در اروپای غربی عرضه خواهد شد.

در شرایط فعلی بازار بزرگترین عاملی که فروش پاسات را تهدید می‌کند انواع و اقسام مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اورر است که طرفداران و خریداران بالقوه پاسات را به سمت خود می‌کشد.

فولکس‌واگن

تعدادی از مسئولان فولکس‌واگن در گفتگو با خبرگزاری‌ها عنوان کرده‌اند که این کمپانی قصد دارد تمرکز خود را بر روی خودروهای شاسی‌بلند و برقی بیشتر کرده و در همین راستا نیز قرار است آرتئون از خط تولید خارج شود و نسل جدید دیگری برای این لیفت بک عرضه نخواهد شد.

فولکس واگن وعده داده است که تا سال ۲۰۲۳ چندین کراس‌اورر و خودرو الکتریکی را به بازار عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    بفرستنش ایران واسش پیش خرید هم میکنن ملت همیشه در صحنه غیور

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۲ آذر ۱۳۹۹

    شرکت vw ثابت کرده که در تولید ماشینای اقتصادی ارزون و باکیفیت، تبحر خاصی داره! نمونه‌شم اینکه بازار فروش چنین محصولاتش، تو اروپای شرقی، خوبه. ولی نمیدونم چرا کشور ما از این موضوع استفاده نبرده! همه مدلای گلف و پاسات و... تو ایران، یا فول‌آپشن هستن و یا آپشنال! حیف! یه زمانی گل اومد، بیتل اومد، اما حالا چی!؟

مطالب پیشنهادی