ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ژاپن تا اواسط دهه ۲۰۳۰ فروش اتومبیل‌های بنزینی را ممنوع می‌کند

ژاپن می‌خواهد حدودا تا ۱۵ سال دیگر، فروش اتومبیل‌های بنزینی جدید را ممنوع کند. این تلاش قرار است در راستای رسیدن به تولید صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ میلادی صورت بگیرد. این تصمیم هنوز به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱

ژاپن می‌خواهد حدودا تا ۱۵ سال دیگر، فروش اتومبیل‌های بنزینی جدید را ممنوع کند. این تلاش قرار است در راستای رسیدن به تولید صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ میلادی صورت بگیرد. این تصمیم هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما احتمالا مقامات ژاپنی خیلی زود و در واقع تا هفته دیگر از قانون جدید پرده برخواهند داشت. به این ترتیب، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید منتظر سخت‌گیری‌های هرچه بیشتر باشند که فاز نخست آن با ترویج اتومبیل‌های الکتریکی و هیبریدی آغاز شد.

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن در ماه اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرد که سال ۲۰۵۰ میلادی، ضرب الاجل تعیین شده برای ژاپن است تا تولید کربن را در کشور به صفر برساند. از سوی دیگر، کمپانی‌های بزرگ ژاپن اکنون موظف شده‌اند که از برنامه‌های خود برای کاهش تولید کربن در کوتاه‌مدت و میان‌مدت بردارند.

تصمیم اخیر ژاپنی‌ها به شدت مورد استقبال اکتیویست‌ها و همینطور سازمان ملل متحد قرار گرفته، اما در عین حال ناگفته نماند که ژاپن هنوز شدیدا متکی بر سوخت‌های فسیلی است و دولت این کشور نیز از جزییات برنامه‌های خود برای دستیابی به این مهم پرده بر نداشته است.

اتومبیل‌های هیبریدی و الکتریکی در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۴۰ درصد از مجموع اتومبیل‌های فروخته شده در بازار ژاپن را شامل می‌شدند و ژاپن اکنون برنامه دارد که سهم چنین اتومبیل‌هایی را تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۵۰ الی ۷۰ درصد برساند.

از سوی دیگر، در ماه سپتامبر بود که مقامات دولت محلی کالیفرنیا اعلام کردند که تا سال ۲۰۳۵ میلادی، تمام خودروهای فروخته شده در این ایالات باید تولید کربن صفر داشته باشند. در این میان کشور بریتانیا هم اهدافی بسیار جاه‌طلبانه‌تر برای خود تنظیم کرده و می‌خواهد فروش اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی را تا سال ۲۰۳۰ میلادی ممنوع کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۷ آذر ۱۳۹۹

    به‌نظرم اتومبیل‌های برقی بایدم به تولید و فروش بیشتری برسن؛ اما احساس میکنم این طرح‌های شوآف-گونه تولید کربن صفر و ماشین بنزینی ممنوع، آنچنان درست و اساسی نیست! باید بیشتر روشون کار بشه.

  • noisymind
    noisymind | ۱۷ آذر ۱۳۹۹

    بعد ما اون موقع همچنان دنبال ثبت نام و قرعه کشی پراید هستیم!

مطالب پیشنهادی