ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام با رونمایی از پلتفرم جدید دیجیتالی شدن شهرهای هوشمند را آسان‌تر می‌کند

کوالکام به منظور تسریع روند هوشمندسازی شهرها از یک مجموعه ابزار مبتنی بر اینترنت اشیا رونمایی کرد تا شهرداری‌ها، مدارس، بنادر، بیمارستان‌ها و شرکت‌های ساختمان‌سازی با دردسر و هزینه کمتری در مسیر دیجیتالی شدن گام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

کوالکام به منظور تسریع روند هوشمندسازی شهرها از یک مجموعه ابزار مبتنی بر اینترنت اشیا رونمایی کرد تا شهرداری‌ها، مدارس، بنادر، بیمارستان‌ها و شرکت‌های ساختمان‌سازی با دردسر و هزینه کمتری در مسیر دیجیتالی شدن گام بردارند.

کوالکام در همکاری با شرکای خود از پلتفرم اینترنت اشیا IoT Services Suite با قابلیت راه اندازی آسان (Plug and Play) رونمایی کرد. این پلتفرم که به عنوان یک سرویس اشتراکی (Subscription) فروخته می‌شود، شامل فناوری‌های اتصال بی‌سیم، سخت افزار، نرم افزار، ابزارهای آنالیتیک داده و یکپارچه‌سازی پلتفرم شده و اطلاعات آن از طریق یک مرکز کنترل به شکل آنی به شهرها و دیگر مشتریان ارسال می‌شود.

یکی از نگرانی‌های اصلی در مسیر دیجیتالی شدن شهرها مساله حفاظت از حریم خصوصی شهروندان است و نرم افزارهای تشخیص چهره یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها هستند. کوالکام می‌گوید پلتفرم جدید این شرکت امنیت تصویر و صدا را تأمین کرده اما فاقد سیستم تشخیص چهره است و شهرها می‌توانند به جای دوربین از سنسورهای لیدار (LiDAR) استفاده کنند که تشخیص اشیا را با بدون فاش کردن جزئیات زیاد امکان پذیر می‌کند.

کوالکام از دیجیتالی کردن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و مزایای آن خبر می‌دهد. برای مثال پرسنل عملیاتی دانشگاه می‌توانند با استفاده از دوربین‌ها و سنسورها از میزان شلوغی ایستگاه‌های اتوبوس دانشگاه‌ها باخبر شده و با جلوگیری از ارسال اتوبوس به ایستگاه‌های خالی یا استفاده از مسیرهای کوتاه‌تر در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

به کمک اینترنت اشیا می‌توان همه چیز از چراغ‌های خیابان تا تجهیزات پزشکی را به شکل هوشمند کنترل کرد و ایده آن از سال‌ها قبل مطرح شده است، اما تاکنون به پتانسیل واقعی خود نرسیده که یکی از دلایل آن هزینه بالا اعلام شده است. کوالکام برای کاهش هزینه‌ها در همکاری با شرکت سرمایه گذاری JPL کمک هزینه ۷۵ میلیون دلاری برای کمک به پیش‌پرداخت هزینه‌های بکارگیری این پلتفرم ارائه می‌کند.

این سرویس اشتراکی ابتدا برای هوشمندسازی‌ بخش‌های مختلف شهرها مثل فرودگاه‌ها، مراکز آموزشی، شرکت‌های ساختمان‌سازی، لجستیک و مراقبت بهداشتی عرضه می‌شود و تا پایان سال ۲۰۲۱ به شکل گسترده‌تر عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی