ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش فضاپیمای ویرجین گلکتیک به خاطر خاموش شدن موتور حین پرواز لغو شد

ویرجین گلکتیک سرانجام فضاپیمای خود را بر فراز صحرایی در جنوب ایالت نیومکزیکو آزمایش کرد، اما بروز نقص فنی در کامپیوتر فضاپیما سبب شد تا آزمایش طبق برنامه‌ریزی پیش نرود. غروب شنبه ساعت ۱۸:۵۴ به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

ویرجین گلکتیک سرانجام فضاپیمای خود را بر فراز صحرایی در جنوب ایالت نیومکزیکو آزمایش کرد، اما بروز نقص فنی در کامپیوتر فضاپیما سبب شد تا آزمایش طبق برنامه‌ریزی پیش نرود.

غروب شنبه ساعت ۱۸:۵۴ به وقت ایران هواپیمای شرکت ویرجین گلکتیک به نام WhiteKnightTwo همراه با فضاپیمای سرنشین دار SpaceShipTwo Unity از فرودگاه «اسپیس‌پورت آمریکا» پرواز کرد. این فضاپیما پس از ۴۵ دقیقه تا ارتفاع بیش از ۴۰ هزار پا (حدوداً ۱۲ کیلومتر) اوج گرفت.

فضاپیما دقایقی بعد از هواپیما جدا و موتور آن تنها برای چند ثانیه روشن و سپس خاموش شد که خبر از بروز نقص فنی می‌داد. ویرجین گلکتیک با انتشار پستی در توییتر بروز نقص فنی را تأیید کرد: «کامپیوتری که مسئول نظارت بر موتور راکت فضاپیمای SpaceShipTwo Unity است، لحظاتی پس از جدایی ارتباطش قطع شد. این نقص سبب فعال شدن سیستم ایمن از خرابی (fail-safe) شد و نگذاشت موتور راکت روشن شود.»

البته فضاپیمای Unity بدون روشن بودن موتور همپنان پرواز (گلاید) کرد و در باند فرودگاه اسپیس‌پورت فرود آمد و تلفات جانی نداشت. ویرجین گلکتیک اعلام کرد تمام داده‌های فضاپیما از جمله علت اصلی قطع شدن ارتباط کامپیوتر را بررسی خواهد کرد و در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری را به اشتراک خواهد گذاشت.

ویرجین گلکتیک امیدوار بود پس از تأخیرهای پیاپی ناشی از شیوع ویروس کرونا، «ریچارد برنسون»، مؤسس شرکت و اولین گروه از مسافران را تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ روانه فضا کند، ولی با توجه به شکست آزمایش جدید دستیابی به چنین هدفی غیرممکن شده است. این شرکت پیش‌تر فضاپیمای خود را در کالیفرنیا با موفقیت آزمایش کرده بود، ولی می‌خواهد چند آزمایش دیگر را نیز از فرودگاه اسپیس‌پورت واقع در ایالت نیومکزیکو انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M.Hexa.M
    M.Hexa.M | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    این همه اسم چرا (ویرجین)؟؟?

    • Ashkanimani
      Ashkanimani | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

      ?

مطالب پیشنهادی