ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخی مشخصات ردیاب گلکسی اسمارت تگ سامسونگ منتشر شد

سامسونگ مشغول توسعه یک ردیاب اشیا به نام «گلکسی اسمارت تگ» است. این محصول با شماره مدل EI-T5300 از کشور اندونزی تأییدیه دریافت کرده و حال برخی مشخصات آن منتشر شده است. شماتیک یا همان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

سامسونگ مشغول توسعه یک ردیاب اشیا به نام «گلکسی اسمارت تگ» است. این محصول با شماره مدل EI-T5300 از کشور اندونزی تأییدیه دریافت کرده و حال برخی مشخصات آن منتشر شده است.

شماتیک یا همان طرح کلی گلکسی اسمارت تگ و برخی مشخصات آن در یکی از وب سایت‌های ارائه مجوز به محصولات برقی در کره جنوبی قرار گرفته است. آنطور که در گزارش نوشته شده، گلکسی اسمارت تگ دیوایسی باریک بوده و از یک باتری سکه‌ای ۳ ولتی قابل تعویض با کد CR2032 نیرو می‌گیرد.

گلکسی اسمارت تگ با قابلیت جدید گوشی‌های سامسونگ یعنی SmartThings Find سازگار خواهد بود. به کمک این قابلیت می‌توان تمام گوشی‌ها و تبلت‌های سری گلکسی با سیستم عامل اندروید ۸ به بعد، گجت‌های پوشیدنی این سازنده کره‌ای مثل گلکسی واچ با سیستم عامل Tizen 5.5 به بعد و همچنین گلکسی بادز لایو و بادز پلاس را پیدا کرد.

یکی از ابهاماتی که پیرامون گلکسی اسمارت تگ وجود دارد این است که به چه طریقی قادر به ردیابی موقعیت مکانی دیوایس‌ها خواهد بود. این محصول در وب سایت رگولاتوری محصولات برقی کره جنوبی تنها به عنوان یک ردیاب بلوتوث به ثبت رسیده و این یعنی برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر مکان یابی و برقراری ارتباط مثل باند فوق وسیع (UWB)، LTE و GPS احتمالاً غایب هستند.

البته نبود فناوری‌های ارتباطی یاد شده به معنی عملکرد ضعیف نیست چرا که گلکسی اسمارت تگ از نسخه ۵.۱ بلوتوث با قابلیت تشخیص جهت اتصال پشتیبانی می‌کند، بنابراین احتمالاً قادر به ردیابی دقیق دیوایس‌ها تا حداکثر فاصله ۴۰۰ متری در فضای بسته و ۱۰۰۰ متری در فضای باز خواهد بود و چنین عملکردی را با مصرف پایین انرژی به ارمغان خواهد آورد.

در ادامه گزارش به احتمال عرضه گلکسی اسمارت تگ در دو رنگ مشکی و کرم (oatmeal) با قیمت ۱۵ تا ۲۰ یورو (۱۹ تا ۲۵ دلار) اشاره شده است. سامسونگ در تاریخ ۲۵ دی همزمان با خانواده گلکسی S21 احتمالاً از این محصول رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی