ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی وان‌پلاس از موبایلی مفهومی با قابلیت تغییر رنگ بدنه [تماشا کنید]

وان‌پلاس که در معرفی گوشی‌های خاص دستی بر آتش دارد این‌بار از موبایلی مجهز به رادار موج میلی‌متری رونمایی کرده که رنگ پنل آن تغییر می‌کند. سال گذشته وان پلاس از گوشی مفهومی خود به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

وان‌پلاس که در معرفی گوشی‌های خاص دستی بر آتش دارد این‌بار از موبایلی مجهز به رادار موج میلی‌متری رونمایی کرده که رنگ پنل آن تغییر می‌کند.

سال گذشته وان پلاس از گوشی مفهومی خود به نام کانسپت وان رونمایی کرد که دوربین‌های آن مخفی می‌شوند. اکنون این شرکت روی گوشی مفهومی دیگری با نام وان پلاس 8T کانسپت کار می‌کند که قابلیت مانیتورینگ تنفس کاربر را داشته و رنگ پنل پشتی دستگاه با ماژول ردیابی حرکت تغییر رنگ می‌دهد.

براساس اعلام وان پلاس، تغییر رنگ با استفاده از لایه‌ای حاوی اکسید فلز حاصل می‌شود که زیر لایه شیشه‌ای گوشی قرار گرفته و با تغییر ولتاژ، رنگ این لایه عوض می‌شود و از آبی پررنگ به نقره‌ای تغییر رنگ خواهد داد.

در ابتدایی‌ترین حالت، رنگ لایه فلزی برای نمایش نوتیفیکیشن‌های گوشی از جمله تماس‌های دریافتی تغییر می‌‌کند و عملکردی مشابه نوتیفیکشن LED روی گوشی‌های قدیمی دارد؛ اما وقتی این قابلیت با ماژول راداری پنل پشتی همگام سازی می‌شود، جلب توجه می‌کند.

ماژول رادار در قسمت برجستگی دوربین پنل پشتی گوشی تعبیه شده است و از رادار موج میلی متری برای ساطع کردن امواج الکترومغناطیسی در محیط اطراف خود استفاده می‌کند. در این صورت گوشی می‌تواند حرکات اشیا اطراف خود را شناسایی،‌ مکان یابی و ردیابی کند.

وان پلاس می‌گوید این فناوری وام گرفته از فناوری mmWave شبکه 5G است؛ اما تاکید می‌کند که رادار، ارتباطی با قسمت mmWave ندارد. از نظر عملکردی نیز به نظر می‌رسد فناوری جدید شبیه به Motion Sense در پیکسل 4 است.

همانطور که گفته شد گوشی مفهومی وان پلاس قابلیت پایش تنفس کاربر را دارد. کافیست دوربین اصلی به سمت کاربر گرفته شود تا ماژول mmWave بازخورد تنفس کاربر را تشخیص داده و بر اساس آن رنگ پنل تغییر کند.

تیم 39 نفره از طراحان شنژن، تایپه، نیویورک و هند گرد هم آمده‌اند تا بتوانند قابلیت‌های تعاملی و بازخوردهای زیستی به گوشی‌های وان پلاس اضافه کنند.

ممکن است هرگز شاهد عرضه این موبایل در قالب محصولی تجاری نباشیم؛ اما به خودی خود برای مخاطبان جذاب نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی