ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

خرید ۴.۴ میلیارد دلاری Aerojet توسط لاکهید مارتین؛ رقابت با اسپیس ایکس وارد مرحله جدیدی می‌شود

غول دنیای هوافضا و تجهیزات نظامی و امنیتی، «لاکهید مارتین» از خرید کمپانی سازنده موتور راکت «Aerojet Rocketdyne» با قیمت ۴.۴ میلیارد دلار خبر داد. این قرارداد بزرگترین خرید لاکهید مارتین از زمان شروع مدیریت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

غول دنیای هوافضا و تجهیزات نظامی و امنیتی، «لاکهید مارتین» از خرید کمپانی سازنده موتور راکت «Aerojet Rocketdyne» با قیمت ۴.۴ میلیارد دلار خبر داد.

این قرارداد بزرگترین خرید لاکهید مارتین از زمان شروع مدیریت «جیم تایکلت» در ژوئن سال جاری میلادی محسوب می‌شود. تایکلت می‌خواهد توانایی‌های این کمپانی را در زمینه پیشرانش افزایش دهد تا بتواند با کمپانی‌های دیگری مانند اسپیس ایکس و بلو اوریجین رقابت کند و برای پروژه‌های مختلف با دولت آمریکا قرارداد امضا کند.

تایکلت در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«تصاحب Aerojet Rocketdyne باعث حفظ و تقویت یک عنصر حیاتی برای صنعت دفاعی داخلی می‌شود و هزینه‌های مشتریان و پرداخت‌کنندگان مالیات آمریکایی را کاهش می‌دهد.»

مدیرعامل Aerojet Rocketdyne به نام «آیلین دریک» در بیانیه‌ای گفته:

«به عنوان بخشی از لاکهید مارتین، Aerojet Rocketdyne برای دستیابی سریعتر به هدف مشترک یعنی دفاع از کشور و اکتشافات فضایی، فناوری‌های پیشرفته، تخصص و همچنین منابع خود را ارائه خواهد کرد.»

لاکهید مارتین گفته برای هر سهم این کمپانی ۵۶ دلار می‌پردازد که ۳۳ درصد از ارزش آن در روز جمعه بیشتر است. با این حال قیمت آن پیش از پرداخت سود ویژه سهام به ۵۱ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

لاکهید مارتین

کمپانی «بتسدا» در ایالت «مریلند» آمریکا هم اکنون در حال استفاده از سیستم پیشرانش Aerojet Rocketdyne در محصولات هوانوردی، موشک‌ها و سیستم‌های کنترل حریق خود است. لاکهید انتظار دارد این قرارداد پس از بررسی توسط مقامات، در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تکمیل شود. پس از اتمام این تصاحب، این کمپانی در بخش دفاعی موقعیت برتری پیدا خواهد کرد.

تایکلت که در ماه ژوئن به عنوان مدیر جدید لاکهید انتخاب شده، در ماه نوامبر شرکت «Integration Innovation» را خریداری کرد. این کمپانی در زمینه توسعه سیستم‌ها و نرم افزار سلاح هایپرسونیک فعالیت می‌کند. لاکهید در زمینه‌های مختلفی مانند تولید هواپیماهای جنگنده، موشک و همچنین ماهواره کار می‌کند و برای مثال ماهواره‌های GPS III را می‌سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی