ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی های کنسولی روی موبایل
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بهترین بازی‌های کنسولی که روی موبایل منتشر شدند

پر واضح است که قرار نیست گیمینگ موبایل جایگزین کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی بشود اما پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن کیفیت و قابلیت‌ موبایل‌ها در سال‌های اخیر توانسته بازیکنان موبایلی را به عنوان دارندگان یک ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

پر واضح است که قرار نیست گیمینگ موبایل جایگزین کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی بشود اما پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن کیفیت و قابلیت‌ موبایل‌ها در سال‌های اخیر توانسته بازیکنان موبایلی را به عنوان دارندگان یک پلتفرم جدی مورد توجه بازی‌سازها قرار بدهد، تا جایی که مسابقات Esports موبایل برگزار می‌شود و بسیاری از بازی‌های متعلق به کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی برای موبایل هم عرضه می‌شوند.

در این مطلب به سراغ بازی‌هایی رفتیم که در کنسول و کامپیوترهای شخصی عرضه شدند و بعد پایشان به موبایل هم باز شد. البته این لیست می‌تواند بسیار طولانی باشد بنابراین سعی کردیم خلاصه‌ای را در اختیارتان بگذاریم.

Hearthstone: Heroes of WarcraftHearthstone: Heroes of Warcraft

با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که Hearthstone یکی از بهترین بازی‌های کارتی است که تا به حال ساخته شده و تعداد طرفداران بسیار زیادش هم کاملا این مسئله را اثبات می‌کند. بازی یک دوئل کارتی است که شخصیت‌های متنوعی دارد و به صورت مرتب هم این شخصیت‌ها را افزایش می‌دهد، رویداد برگزار می‌کند و آپدیت‌های متنوع ارائه می‌کند. شاید کمی عجیب باشد اما بلیزارد این بازی را رایگان در اختیار بازیکنان قرار داده و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای هم چندان ضروری نیستند و اگر نخواهید هزینه کنید هم مشکلی پیش نمی‌آید.

Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone: Heroes of Warcraft

سازنده: Blizzard Entertainment, Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2000/89 مگابایت زبان:

Football Manager 2021

سری بازی‌های Football Manager شبیه‌ساز فوتبال هستند که هرسال با یک آپدیت جدید حضورشان را تمدید می‌کنند و امسال هم با عنوان Football Manager 2021 بازگشته‌اند تا ما را به مدیر یک باشگاه فوتبال تبدیل کنند. البته این کار آنقدرها هم راحت نیست و دنیای گسترده‌ای است که باید زیر و بم آن را خوب یاد بگیرید تا یک باشگاه موفق و پولساز داشته باشید.

Football Manager 2021 Mobile‏

Football Manager 2021 Mobile‏

سازنده: SEGA قیمت: 8.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1400/766 مگابایت زبان:

Bad North Bad North

جای بازی‌های استراتژی در این پلی‌لیست خالی بود و چه بازی‌ای بهتر از Bad North که توانسته استراتژی و دفاع از قلعه را با هم ترکیب کند و یک تجربه‌ی کامل برای بازیکنان فراهم کند تا بجنگند، طلا جمع کنند و اسلحه ارتقا بدهند؛ خلاصه اینکه اگر می‌خواهید یک دزد دریایی قهرمان باشید که مقابل وایکینگ‌ها می‌ایستد بهترین گزینه Bad North است.

Bad North: Jotunn Edition‏

Bad North: Jotunn Edition‏

سازنده: Raw Fury قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 356.1/193 مگابایت زبان:

Dead CellsDeadCells

بازی Dead Cells نماینده‌ی پلتفرمرها است که پای ثابت لیست‌های معرفی بازی موبایل هستند. این بازی بدون شک یکی از با کیفیت‌ترین نمونه‌هایی است که می‌شود تجربه کرد تا در نقش یک کیمیاگر بخت‌برگشته قرار بگیریم و یک قلعه‌ی تسخیرشده را قدم به قدم بگردیم و با دشمنان روبرو شویم.

Dead Cells‏

Dead Cells‏

سازنده: Playdigious قیمت: 8.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 790.1/796 مگابایت زبان:

MinitMinit

اگر قرار باشد یک بازی را سمبل سادگی و جذابیت بدانیم عجیب است که Minit حداقل در بین گزینه‌ها نباشد. این بازی که فعلا فقط برای iOS در دسترس است با طراحی سیاه و سفیدش و گیم‌پلی ساده و اعتیادآور جای خود را در بین گیمرهای کامپیوترهای شخصی باز کرد و بعد در موبایل هم کاملا با کیفیت ظاهر شد.

Minit

Minit

سازنده: Devolver Digital, Inc. قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 101.1 مگابایت زبان:

Kingdom: Two Crowns Kingdom Two Crowns

بازی Kingdom: Two Crowns یکی از آن بازی‌هایی بود که با توجه به ذات ساده کنترل‌هایش در کنسول و کامپیوتر از اول حدس زده می‌‌شد وارد عرصه‌ی موبایل هم بشود. همین اتفاق هم افتاد و حالا می‌توانید در موبایلتان یک سرزمین پیکسلی بسازید و فرمانروای آن باشید.

Kingdom: Two Crowns

Kingdom: Two Crowns

سازنده: Raw Fury AB قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 773/44 مگابایت زبان:

Castlevania: Symphony of the NightCastlevania

Castlevania یکی از قدیمی‌ترین بازی‌هایی که نام آن را در این لیست می‌خوانید و وقتی ساخته شد که هنوز اندروید پا به عرصه‌ی وجود نگذاشته بود. اما در نهایت سر و کله‌اش در موبایل هم پیدا شد. در بازی Castlevania: Symphony of the Night مانند بقیه‌ی بازی‌های این سری باید در یک ماجراجویی با دشمنان روبرو بشوید و آن‌قدر بروید تا به قلعه‌ی دراکولا برسید.

Castlevania: Symphony of the Night

Castlevania: Symphony of the Night

سازنده: Konami Digital Entertainment Co., Ltd. قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 341/80 مگابایت زبان:

GRIS

اگر می‌خواهید با احساسات مختلف دست و پنجه نرم کنید و چیزی بیشتر از تمرکز و حل مسئله را از یک بازی یاد بگیرید بدون شک بازی GRIS انتخاب مناسبی است که علاوه بر حل کردن پازل شما را با داستان دختری همراه می‌کند که احساسات درونی پیچیده‌ای دارد.

Gris

Gris

سازنده: Devolver Digital, Inc. قیمت: 5.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2500/47 مگابایت زبان:

This War of Minethis war of mine

این بازی هم درست مشابه بازی قبلی احساسات شما را با خود درگیر می‌کند اما فضای طراحی آن به لطافت GRIS نیست و باید سخت تلاش کنید تا در دنیای بی‌رحم بازی زنده بمانید و به پایانی برسید که به طرز شوکه‌کننده‌ای اندوهگین است.

This War of Mine

This War of Mine

سازنده: 11 bit studios قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 620.5/21 مگابایت زبان:

Dragon Quest VIII

طبیعتا نمی‌توان همیشه انتظار داشت که بازی‌های سایر پلتفرم‌ها بدون تغییر برای موبایل عرضه شوند و باید برای موبایل مناسب‌سازی بشوند؛ به همین علت سازندگان بازی Dragon Quest VIII هم با تغییراتی مثل تغییر پرسپکتیو و ارتقای سیستم اجرا عنوان معروف نقش‌آفرینی‌شان را به موبایل آوردند.

DRAGON QUEST VIII

DRAGON QUEST VIII

سازنده: SQUARE ENIX قیمت: 20 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1600/43 مگابایت زبان:

Minecraft - Pocket EditionMinecraft

خلاصه کردن Minecraft و دنیای وسیعش در چند جمله واقعا ممکن نیست چرا که بازی اساسا با قانون «دنیای خودت را بساز» جلو می‌رود و واقعا هم این امکان را فراهم می‌کند تا در دنیای بی‌نهایتش  بچرخید، کشف کنید و یک ماجراجویی تمام‌عیار داشته باشید.

Minecraft - Pocket Edition

Minecraft - Pocket Edition

سازنده: Mojang AB قیمت: 7.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 321/115 مگابایت زبان:

Brawlhallaبازی های کنسولی روی موبایل

بازی Brawlhalla به شما نقش یک مبارز وایکینگ را اعطا می‌کند که برای پیروزی و سرافرازی در والهالا یا همان بهشت وایکینگ‌ها می‌جنگد. بازی گروهی است و هر ۸ نفر یک تیم تشکیل می‌دهند و وارد مبارزه می‌شوند. ضمنا بازی بیشتر از ۵۰ کاراکتر دارد و دنیای متنوعی پیش روی شما خواهد بود.

Brawlhalla

Brawlhalla

سازنده: Ubisoft قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 689/85 مگابایت زبان:

ARK: Survival Evolvedبازی های کنسولی روی موبایل

بازی ARK: Survival Evolved  یک بازی اول شخص است که کشمکش اصلی بازیکن در آن برای زنده ماندن صرف می‌شود. شاید آرک بسیار معروف باشد اما حقیقت این است که نسخه‌ی موبایلش به خوبی سایر پلتفرم‌ها نیست اما اگر از طرفداران این بازی هستید یا قبلا به سراغ آن نرفته‌اید احتمالا تجربه‌ی خوبی خواهید داشت.

ARK: Survival Evolved

ARK: Survival Evolved

سازنده: Wildcard Properties LLC قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2000/70 مگابایت زبان:

Game Dev Tycoonبازی های کنسولی روی موبایل

معروف‌ترین بازی تایکون یا همان شبیه‌ساز مدیریت کسب و کار در موبایل Game Dev Tycoon است که پنج سال طول کشید تا برای موبایل عرضه بشود. بازی فعلا فقط در دسترس کاربران iOS است اما با توجه به یک میلیونی شدن تعداد بازیکنان انتظار می‌رود برای اندروید هم خبرهای خوشی در راه باشد.

Game Dev Tycoon

Game Dev Tycoon

سازنده: Greenheart Games Pty. Ltd. قیمت: 5.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 181.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی