ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برای اولین بار مجوز تردد خودروهای کاملا خودران سرویس‌رسان در آمریکا داده شد

اتومبیل‌های خودران تقریبا در اول راه قرار دارند و هنوز به صورت تجاری چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما حالا به تازگی یک استارتاپ توانسته برای اولین بار در آمریکا مجوز استقرار سرویس تحویل کالا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

اتومبیل‌های خودران تقریبا در اول راه قرار دارند و هنوز به صورت تجاری چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما حالا به تازگی یک استارتاپ توانسته برای اولین بار در آمریکا مجوز استقرار سرویس تحویل کالا مبتنی بر ماشین‌های خودران را دریافت کند.

چندین ماه پیش استارتاپ «Nuro» توانست در کالیفرنیا برای تست سرویس ماشین‌های خودران مجوز بگیرد و حالا تبدیل به اولین شرکتی شده که می‌تواند در این ایالت به صورت تجاری سرویس خود را ارائه دهد. سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMW) برای استقرار وسایل نقلیه خودران Nuro در این ایالت، مجوز صادر کرده و با توجه به این مجوز، Nuro می‌تواند فعالیت‌های تجاری سرویس خود را آغاز کند.

طبق اعلام Nuro، این استارتاپ در آینده نزدیک تحویل محموله‌ها با استفاده از ماشین‌های خودران خود را در شهرهای «سان ماتیو» و «سانتا کلارا» کالیفرنیا آغاز خواهد کرد. این استارتاپ برای سرویس خود با یک خرده‌فروشی قابل اطمینان همکاری می‌کند.

در حالی که بسیاری منتظر شروع بکار ماشین‌های خودران «R2» این استارتاپ هستند، Nuro ابتدا برای ارسال محموله‌ها از ناوگان متشکل از تویوتا پریوس خودران استفاده خواهد کرد و سپس R2 به صورت تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماشین‌های خودران

با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده آمریکا اجناس موردنیازشان را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند و ارسال آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا تاییدیه اخیر برای Nuro بسیار مهم است و به نفع آن خواهد بود.

تقریبا روزانه ۱۵۰۰ نفر در این دو شهر کالیفرنیا به کرونا مبتلا می‌شوند و بسیاری از آن‌ها نمی‌خواهند با مراجعه به مغازه‌ها، به این بیماری مبتلا شوند. به همین دلیل بسیاری از آن‌ها به سراغ خرید آنلاین می‌روند و ماشین‌های خودران Nuro می‌توانند خریدها را تحویل آن‌ها دهند.

ماشین‌های خودران در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی را تجربه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند مجوز بگیرند و در خیابان‌ها حضور ندارند. شاید دریافت مجوز توسط Nuro باعث شود سال آینده میلادی ایالت‌های بیشتری در آمریکا و همچنین اروپا میزبان سرویس‌های مبتنی بر ماشین‌های خودران باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی