ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توقف معاملات XRP در صرافی‌ها؛ سومین ارز دیجیتال باارزش جهان ۷۰ درصد سقوط کرد

هفته پیش بود که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از ریپل و مدیران آن شکایت کرد و ارزش آن کاهش شدیدی داشت. حالا همین شکایت باعث شده دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

هفته پیش بود که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از ریپل و مدیران آن شکایت کرد و ارزش آن کاهش شدیدی داشت. حالا همین شکایت باعث شده دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال به دنبال تعلیق معاملات XRP در پلتفرم‌های خود باشند که ضربه محکمی به قیمت این رمزارز زده است.

یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال به نام «Okcoin» سال ۲۰۲۰ را با اعلام یک خبر مهم به پایان می‌رساند. این صرافی تصمیم گرفته معاملات ریپل در پلتفرم خود را از تاریخ ۱۵ دی ماه متوقف کند. طبق اعلام این صرافی، افرادی که از جفت رپیل/دلار قرض گرفته‌اند، باید تا تاریخ ۱۴ دی ماه آن‌ها را برگردانند. از تاریخ ۱۵ دی تمام معاملات و سپرده‌های XRP تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درخواهند آمد.

Okcoin به وضعیت ریپل با SEC اشاره کرده و از زمانبر بودن دستیابی به یک توافق خبر داده. این صرافی به کاربران اعلام کرده که پیشرفت این پرونده را دنبال کنند.

معاملات XRP

OkCoin تنها صرافی نیست که از توقف معاملات XRP خبر داده و صرافی آمریکایی «کوین‌بیس» هم رسما از تعلیق معاملات آن در پلتفرم خود خبر داده، هرچند دیرتر از OkCoin این کار را انجام می‌دهد. این صرافی از تاریخ ۳۰ دی ماه معاملات XRP را متوقف خواهد کرد. مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس به نام «پل گروال» گفته:

«تعلیق معاملات نقشی روی دسترسی مشتریان به کیف پول‌های XRP نخواهد داشت و آن‌ها پس از این تاریخ هم به قابلیت سپرده‌گذاری و برداشت دسترسی خواهند داشت. ما در تلاش برای دسترسی مشتریان خود به طیف وسیعی از دارایی‌ها هستیم که همه آن‌ها در برابر «فریمورک دارایی دیجیتال» ما ارزیابی می‌شوند تا عواملی مانند امنیت، انطباق و همسویی با ماموریت ما برای ایجاد سیستم مالی باز برای جهان را رعایت کنند. ما هر تصمیمی درباره تغییر دسترسی مشتریان به هرکدام از این دارایی‌ها را جدی می‌گیریم.»

پس از اعلام خبر تعلیق معاملات XRP در این دو پلتفرم، ارزش آن کاهش شدیدی را تجربه کرد و حالا ارزشی نزدیک به ۰.۲ دلار دارد.

این اولین باری نیست که با کاهش شدید ارزش ریپل مواجه می‌شویم و اعلام خبر شکایت SEC هم باعث سقوط ارزش آن شده بود. در حقیقت در مدت ۱۲ روز، ارزش این ارز دیجیتال ۷۰ درصد سقوط کرده است. مدیران ریپل که ظاهرا از چنین شکایتی اطلاع داشتند، ادعا کرده بودند که بیت کوین و اتریوم توسط دولت چین کنترل می‌شوند. با وجود چنین ادعای، بیت کوین رکوردشکنی کرد و برای اولین بار قیمتش از ۲۸ هزار دلار فراتر رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی