آمازون تا کنون با باکس‌های Fire TV در بازار تلویزیون حضور داشت و حتی تلویزیون‌های مجهز به سیستم عامل Fire OS را هم با همکاری تولیدکنندگان دیگر به بازار عرضه کرده بود اما حالا برای نخستین بار تلویزیونی را با برند اختصاصی به بازار عرضه کرده است.

این شرکت که اخیرا روی گسترش فعالیت‌هایش در بازار رو به رشد هند تمرکز کرده، اولین تلویزیون را در دو مدل ۵۰ و ۵۵ اینچی و تحت برند «آمازون بیسیک» راهی بازار این کشور کرده است. آمازون با توجه به اینکه کاربران هندی به محصولات پرچمدار علاقه کمتری دارند تلویزیون‌هایش را با قیمت ۴۱۰ دلار برای مدل کوچکتر و ۴۸۰ دلار برای مدل دیگر عرضه می کند و مشخصات دستگاه نیز همان چیزی است که از تلویزیونی با این قیمت انتظار می‌رود.

هر دو مدل مذکور از نمایشگر LED با وضوح 4K، نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای بهره برده و از HDR 10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند که به افزایش کیفیت تصویر کمک می‌کند. سیستم عامل نصب شده روی دستگاه‌ها Fire OS 7 است و امکان استفاده از ریموت صوتی الکسا نیز وجود دارد اما از رابط کاربری جدید Fire TV خبری نیست.

از دیگر مشخصات تلویزیون آمازون می‌توان به اسپیکرهای ۲۰ واتی سازگار با دالبی اتموس، ۳ پورت HDMI 2.0، درگاه‌های USB 3.0 و USB 2.0 و پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۹۵ گیگاهرتزی اشاره کرد.

این شرکت احتمالا در آینده نزدیک از نسخه‌‌های ارزانتر این دستگاه‌ها با رزولوشن 1080p و 720p نیز رونمایی خواهد کرد که به افزایش هر چه بیشتر فروش در هند منجر می‌شود. .هنوز مشخص نیست که آمازون برنامه‌ای برای عرضه این دستگاه‌ها در کشورهای دیگر دارد یا خیر اما علی‌رغم استفاده از برند آمازون بیسیک بسیاری از مشخصات این دو دستگاه با مدل‌‌های قبلی که تحت برندهای دیگر عرضه شده بود، یکسان است.