ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چگونه با بروزرسانی پروفایل لینکدین شانس استخدام در شغل جدید را افزایش دهیم؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی محبوب است که بیشتر برای کاریابی و استخدام نیروهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال یافتن شغل جدید باشید، پروفایل لینکدین شما می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۰

لینکدین یک شبکه اجتماعی محبوب است که بیشتر برای کاریابی و استخدام نیروهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال یافتن شغل جدید باشید، پروفایل لینکدین شما می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند و می‌توانید با تغییراتی در آن، چنین موضوعی را به دیگران اطلاع دهید و شانس بیشتری برای جلب نظر کارفرمایان داشته باشید.

پروفایل لینکدین شما یک ابزار قدرتمند برای نمایش توانایی‌ها محسوب می‌شود. کارفرمایان می‌توانند در این شبکه اجتماعی به جستجوی افراد بپردازند و نیروهای موردنظر خود را جذب کنند. بنابراین می‌توان با بروزرسانی پروفایل شانس خود برای استخدام در یک حوزه جدید را افزایش داد. علاوه بر این می‌توانید ارتباط خود با افراد فعال در حوزه جدید را هم افزایش دهید. اگر می‌خواهید افراد از قصد شما برای تغییر شغل اطلاع پیدا کنند، ۵ تغییر زیر را در پروفایل لینکدین خود اعمال کنید:

عنوان پروفایل را برای شغل جدید بازنویسی کنید

اگر عبارت‌های زیر نام خود را تغییر ندهید، به صورت پیش فرض نام کمپانی و نقش شما در آن به نمایش گذاشته می‌شود که اگر بخواهید در همین نقش و صنعت به فعالیت خود ادامه دهید، مناسب خواهد بود.

در صورتی که به دنبال کار در یک حوزه جدید هستید، نمی‌خواهید صنعت یا نقش قدیمی شما اولین چیزی باشد که یک کارفرما می‌بیند. برای مثال تصور کنید مدیر بازاریابی یک بانک هستید اما می‌خواهید چنین کاری را در یک رسانه انجام دهید، بنابراین باید در عنوان خود روی بازاریابی و نه بانک تمرکز کنید.

فعالیت‌های جدید خود را برجسته کنید

زمانی که می‌خواهید خلاصه‌ای از تجارب خود را در بخش «درباره» بنویسید، آن را با مرتبط‌ترین و اساسی‌ترین صلاحیت‌ها برای شغل جدید شروع کنید، حتی اگر سابقه طولانی در صنعت قبلی دارید. شما می‌خواهید از همان ابتدا توجه خواننده را جلب کنید و شاید افراد تمام تجارت شما را مطالعه نکنند یا با مشاهده تجارت بیشتر شما در شغل کنونی، از استخدام دلسرد شوند.

اگر دارای ۲۰ سال سابقه در بانک هستید، می‌توانید تجارب خود را با جدیدترین ترندهای دنیای رسانه آغاز کنید. اگر برای شغل جدید در کلاسی شرکت کرده‌اید یا مدرکی دارید، در همان ابتدا به آن‌ها اشاره کنید.

تخصص خود در حوزه جدید را به نمایش بگذارید

در کنار بخش «درباره»، می‌توانید در بخش «فعالیت» هم علاقه خود درباره شغل جدید را به نمایش بگذارید. فعال بودن در حوزه جدید یک راهکار مناسب برای گسترش شبکه ارتباطی است. این احتمال وجود دارد که یک فرد فعال در این حوزه، اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهد یا شما را با دیگران آشنا کند.

شما می‌توانید به کتاب‌ها و دروس مرتبط با حوزه جدید اشاره کنید. نیازی به خلق محتوای جدید نیست و حتی می‌توانید برای پست‌های کمپانی‌های موردنظرتان کامنت بنویسید.

کارهای پاره وقت یا داوطلبانه را به تجارب اضافه کنید

تجارب کاری که به بخش «تجربه» اضافه می‌کنید، حتما نباید شغل اصلی شما و حتی شغلی باشد که از آن کسب درآمد می‌کنید، بنابراین در آن کارهای داوطلبانه یا پاره وقت را هم بنویسید. شما می‌توانید کارهای داوطلبانه خود را در بخش «داوطلبانه» اضافه کنید، اما توجه چندانی را به خود جلب نمی‌کند.

علاوه بر این اقدام، باید توضیحات مربوط به شغل کنونی خود را هم تغییر دهید. در صورتی که در شغل کنونی شما بخش‌های مربوط به شغل آینده وجود دارد، ابتدا آن‌ها را برجسته کنید.

پروفایل لینکدین

از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

فرقی نمی‌کند کدام بخش پروفایل خود را تغییر می‌دهید، آن را از دید یک فرد فعال در حوزه جدید بررسی کنید. مهارت‌های خود را بطور عمومی بیان کنید تا چندین صنعت را شامل شود و بتوانند به ارزش شما پی ببرند. بنابراین از کلمات کلیدی عمومی و نه چندان تخصصی بهره ببرید.

با ۵ روش بالا این احتمال وجود دارد که یک کارفرما در حوزه جدید، پروفایل شما را مشاهده کند که همین موضوع شانس استخدام شما را افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی