ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در سال ۲۰۲۱ از چه محصولاتی رونمایی می‌کند؟

اپل سال ۲۰۲۰ را با معرفی محصولات جذابی به پایان رساند و انتظارات زیادی از این کمپانی در سال ۲۰۲۱ داریم. ۲۰۲۱ سال مهمی برای دنیای مک خواهد بود و همچنین باید منتظر افزودن ویژگی‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰

اپل سال ۲۰۲۰ را با معرفی محصولات جذابی به پایان رساند و انتظارات زیادی از این کمپانی در سال ۲۰۲۱ داریم. ۲۰۲۱ سال مهمی برای دنیای مک خواهد بود و همچنین باید منتظر افزودن ویژگی‌های مهمی به آیپد و اپل واچ باشیم.

اپل در ۲۰۲۰ از گوشی‌های سری آیفون ۱۲، اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE به همراه آیپدهای جدید و همچنین مک‌های مجهز به چیپ M1 رونمایی کرد. این کمپانی همچنین سال گذشته میلادی هدفون روگوشی ایرپاد مکس را هم معرفی کرد. انتظار می‌رود ۲۰۲۱ سال هیجان‌انگیزتری برای محصولات اپل باشد.

سالی مهم برای دنیای مک

مک‌بوک پرو

اپل در ماه‌های پایانی ۲۰۲۰ از اولین چیپ مبتنی بر ARM خود برای دنیای مک به نام M1 رونمایی کرد. این کمپانی تا دو سال آینده به صورت کامل از پردازنده‌های اینتل به چیپ M1 مهاجرت می‌کند. با وجود این تغییر بزرگ در قلب تپنده مک‌ها، طراحی محصولات مجهز به آن‌ها تفاوتی با نسل قبلی نداشت، موضوعی که در سال جاری میلادی تغییر خواهد کرد.

طبق اعلام تحلیلگر مطرح محصولات اپل یعنی مینگ-چی کو، در سه ماهه دوم یا سوم سال جاری میلادی از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی مجهز به اپل سیلیکون و طراحی جدید رونمایی خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره طراحی جدید این لپ‌تاپ‌ها نداریم، اما انتظار می‌رود مک‌بوک ۱۴ اینچی ابعاد یکسان با مک‌بوک ۱۳.۳ اینچی داشته باشد اما حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن کاهش پیدا کند.

از سایر احتمالات می‌توان به قرارگیری فیس آیدی در این محصولات و همچنین پشتیبانی از شبکه 5G اشاره کرد. شاید اپل امسال از نسل جدید تراشه‌های سری M رونمایی کند و حتی شاهد معرفی پردازنده‌ای با ۳۲ هسته برای مک پرو جدید باشیم. آی‌مک جدید هم احتمالا در نسخه‌های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی با حاشیه‌های کم نمایشگر و همچنین چیپ M1 از راه می‌رسد.

ویژگی‌های جدید در راه آیپد

طبق اعلام کو، نسل جدید آیپد پرو همراه با نمایشگر مینی ال‌ای‌دی در نیمه اول سال جاری میلادی معرفی می‌شود. این پنل‌ها با نمایشگر OLED مورد استفاده در آیفون‌ها فرق می‌کنند، با این حال کیفیت بالایی خواهند داشت. علاوه بر این انتظار می‌رود نسل جدید این تبلت‌ها قادر به پشتیبانی از شبکه 5G باشند.

آیپد پرو ۲۰۲۱ به چیپ A14 Bionic مورد استفاده در آیپد ایر ۴ و گوشی‌های سری آیفون ۱۲ مجهز می‌شود. امسال همچنین سیستم عامل iPadOS 15 از راه می‌رسد که تغییرات مخصوص به خود را خواهد داشت. iPadOS 14 ویژگی‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار نداد، اما iPadOS 13 یک نسخه انقلابی بود، بنابراین شاید دوباره چنین موضوعی را در iPadOS 15 شاهد باشیم.

اپل واچ با طراحی جدید

اپل واچ سری ۶

مینگ-چی کو از معرفی نسل آینده اپل واچ با طراحی جدید در اواخر ۲۰۲۱ اشاره کرده که شامل قابلیت‌های مدیریت سلامت نوآورانه و همچنین طراحی بهتر می‌شود. در حال حاضر اطلاعاتی درباره طراحی جدید نسل آینده اپل واچ منتشر نشده، اما انتظار می‌رود قابلیت اندازه‌گیری فشار خون و قند خون به این ساعت هوشمند اضافه شود.

آیفون ۱۳ بدون پورت

اپل سال ۲۰۲۰ نسل جدید آیفون را با یک ویژگی مهم یعنی پشتیبانی از شبکه 5G و در چهار نسخه معرفی کرد. انتظار می‌رود در سال جاری میلادی دوباره با چهار گوشی ملاقات کنیم که البته طبق گفته کو، به دوربین باکیفیت‌تری مجهز می‌شوند. علاوه بر این، شنیده‌ها از امکان حذف پورت از آیفون ۱۳ حکایت دارند که البته هنوز نمی‌توان آن را تایید کرد.

نسل جدید ایرپاد و ایرپاد پرو

گجت پوشیدنی

امسال باید منتظر نسل جدید ایرپاد و ایرپاد پرو باشیم که احتمالا طراحی آن‌ها مشابه یکدیگر خواهد بود. ایرپاد استاندارد اگرچه طراحی مشابه نسخه پرو خواهد داشت، اما از قابلیتی مانند نویز کنسلینگ فعال بهره نمی‌برد.

شاید این کمپانی در سال ۲۰۲۱ از یک اسپیکر هوشمند جدید برای قرارگیری در میان هوم‌پاد ۲۹۹ دلاری و هوم‌پاد مینی ۹۹ دلاری رونمایی کند. با این حال کو در ماه دسامبر ۲۰۲۰ از تقاضای پایین برای این اسپیکرهای هوشمند و تعلیق موقت برنامه‌ها برای مدل جدید خبر داد.

اپل تی‌وی و تی‌وی پلاس

اپل تی وی

شنیده‌ها از معرفی اپل تی‌وی جدید در آینده نزدیک حکایت دارند. این دستگاه از پردازنده سریعتری بهره می‌برد که نتیجه آن اجرای بهتر بازی‌ها خواهد بود. شایعات همچنین به کنترلر بازی این کمپانی اشاره می‌کنند. در سال ۲۰۲۱ سرویس استریم ویدیوی اپل به نام تی‌وی پلاس هم میزبان سریال‌ها و فیلم‌های جدیدی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی