ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نگاهی به کمپین‌های مسئولیت اجتماعی اسنپ در دوران شیوع کرونا

شرکت‌های ایرانی چقدر با مسئولیت اجتماعی خود آشنا هستند؟ شاید اگر کمی به این سوال فکر کنیم چند مورد از شرکت‌های نام‌آشنا به ذهن‌مان برسد اما در سال‌های اخیر شرکت‌های فناوری محور ایرانی که البته ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۰

شرکت‌های ایرانی چقدر با مسئولیت اجتماعی خود آشنا هستند؟ شاید اگر کمی به این سوال فکر کنیم چند مورد از شرکت‌های نام‌آشنا به ذهن‌مان برسد اما در سال‌های اخیر شرکت‌های فناوری محور ایرانی که البته هنوز هم عده‌ای از آن‌ها تحت عنوان استارتاپ یاد می‌کنند، در این حوزه قدم‌های سریع‌تر و البته بلند‌تری برداشته‌اند.

استارتاپ‌ها به خوبی نشان داده‌اند که درک قابل قبولی از CSR دارند و ایده‌های متفاوت‌شان، اقدامات آن‌ها را متمایز از شرکت‌های سنتی‌تر می‌کند. البته شاید این انتقاد به درستی وارد باشد که CSR این روزها به ابزاری برای بخش بازاریابی تبدیل شده اما حتی اگر اینطور باشد، چه اشکالی دارد اگر ایده‌های جدیدی مطرح شوند، بازاریابی از آن‌ها استفاده کند و البته جامعه هم از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی یک شرکت بزرگ منتفع شود.

مسئولیت اجتماعی چه هدفی را دنبال می‌کند؟

بهتر است ابتدا پاسخ دقیقی به اینکه «مسئولیت اجتماعی چیست» بدهیم. تعاریف زیادی از این عبارت شنیده می‌شود اما تعریف کامل و نه‌چندان پیچیده از آن را می‌توان چنین دانست: «مسئولیت‌پذیری اجتماعی یک مسیر برای سهامداران و سرمایه‌گذاران و به طور کلی تولیدکنندگان ارزش افزوده است و این مسیر با هدف خاص و مثبتی در زندگی رقم می‌خورد. مسئولیت پذیری اجتماعی با هدف بهبود رفاه جامعه، وضعیت محیط زیست و موارد مشابه دیگر همراه است.» با اینکه برخی اقتصاددانان اعتقاد دارند که مسئولیت اجتماعی صرفا برای اشخاص حقیقی امکان‌پذیر است اما شرکت‌های گوناگونی در دنیا علیه این نظریه اقدام کردند و توانستند عکس آن را ثابت کنند.

در بین شرکت‌های فناوری محور ایرانی، شرکتی که از ابتدای سال نامش با مسئولیت اجتماعی گره خورد، اسنپ بود. در واقع اسنپ زمانی که کرونا به ایران رسید به‌درستی پروژه‌های مسئولیت اجتماعی خود را افزایش داد تا تاثیر قابل توجهی در زندگی رانندگان و ذی‌نفعانش داشته باشد. اما اسنپ از ابتدای سال ۹۹ تاکنون چه کرده است؟

 کمپین‌های مسئولیت اجتماعی اسنپ در سال کرونازده

شروع امسال با برگزاری کمپین بزرگی به نام «ایران همدل» بود. بزرگ‌ترین مسئولیت اجتماعی که شرکت‌های ایرانی در سال‌های اخیر انجام دادند. اسنپ نیز با پیوستن به آن، کار خود را در زمینه برگزاری کمپین‌های مسئولیت اجتماعی گوناگون در سال ۹۹ آغاز کرد و در نهایت چندین کمپین بزرگ را هدایت کرد که هنوز هم برخی از آنها در مرحله اجرا هستند. با نگاهی به این اقدامات می‌توان دریافت که محورهای اصلی فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی اسنپ مبتنی بر خدمات این کسب‌وکار طراحی شده‌اند.

در این گزارش، نگاهی فراگیر به اقداماتی که اسنپ طی سال جاری و در راستای مسئولیت اجتماعی خود انجام داده، انداختیم و با «عطیه نوری»، مدیر روابط عمومی گروه اسنپ، درباره هریک از این اقدام‌ها بیشتر صحبت کردیم تا از کیفیت و آمارهای کمپین‌های برگزار شده توسط گروه اسنپ بیشتر آگاه شویم.

پلتفرم نیکوکاری: کمک چند ۱۰ میلیون تومانی کاربران اسنپ

در اردیبهشت سال ۹۹، اسنپ به واسطه مسئولیت اجتماعی خود در زمینه‌ مقابله با کرونا امکان جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای «مجمع خیرین سلامت کشور» را فراهم کرد. «مجمع خیرین سلامت» که یک سازمان مردم نهاد است از سال ۱۳۸۸ در موضوع بهداشت و درمان مشغول به فعالیت است. در این طرح کاربران می‌توانستند از طریق همان اپلیکیشن اسنپ با ورود به سرویس «نیکوکاری» کمک‌های نقدی خود را برای مقابله با کرونا واریز کنند.

نوری در پاسخ به این پرسش که آیا پلتفرم نیکوکاری اسنپ توانسته منابعی را جذب کند یا خیر به دیجیاتو می‌گوید:

«طی تفاهم‌نامه‌ اسنپ با ستاد ملی مدیریت کرونا و مجمع خیرین سلامت، تمام کمک‌های نقدی کاربران در سرویس «نیکوکاری» به طور مستقیم به حساب مجمع خیرین سلامت کشور واریز می‌شود.» اسنپ گزارش داده که در مجموع مبلغ ۳۲۷٫۵۳۳٫۷۹۳ ریال از طریق این سرویس جمع‌آوری شده است.

اهدای خون

شیوع ویروس کرونا باعث شد که مراکز اهدای خون خالی از داوطلب شوند و با اینکه بارها اعلام شد که این مراکز تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و امکان انتقال ویروس از طریق انتقال خون میسر نیست، باز هم این مراکز با کمبود خون مواجه شده بودند.

در روز جهانی اهدای خون (۲۵خرداد)، اسنپ کد تخفیفی برای رفت‌و‌برگشت به این مراکز برای کاربران خود در نظر گرفت تا آنها را به اهدای خون تشویق کند. این کد همزمان با روز جهانی اهدای خون در شهرهایی که بانک خون در آنها به وضعیت قرمز رسیده بود فعال شد.

معافیت از کمیسیون: بیماران و زنان سرپرست خانوار

در فاز اول کمپین «همراه زنان سرزمینم» که سال گذشته همزمان با روز ملی کارآفرینی اجرا شد، ۴۱۷ نفر از زنان سرپرست خانواده عضو ناوگان اسنپ تا پایان اسفند ۱۳۹۸ از پرداخت کمیسیون معاف شدند. دیجیاتو درباره این کمپین و تاثیرات آن روی زندگی زنان شاغل در اسنپ نیز گزارشی منتشر کرد که می‌توانید آن را در این لینک بخوانید.

حال نوری خبر از استمرار این طرح در روزهای جاری می‌دهد و می‌گوید کمپین «همراه زنان سرزمینم» اکنون نیز در حال اجرا است: «این طرح از ابتدای آذر تا پایان سال ۹۹ دوباره فعال خواهد بود. در فاز دوم ۳۰۳ نفر از زنان سرپرست خانواده ثبت‌نام کردند و از پرداخت کمیسیون به اسنپ معاف شدند.»

در ادامه طرح‌های حمایتی اسنپ از اقشار خاص برای عدم دریافت کمیسیون از آنها، افراد مبتلا به هموفیلی که کارت عضویت در کانون هموفیلی ایران را دارند، می‌توانند پس از انجام ثبت‌نام آنلاین از طریق سامانه ثبت‌نام غیر حضوری اسنپ، شماره تلفن و کد ملی ثبت‌شده خود را به کانون هموفیلی اطلاع دهند. نوری درباره چرایی همکاری با بیماران هموفیلی به دیجیاتو می‌گوید:

«این همکاری به درخواست انجمن هموفیلی شکل گرفت. این انجمن به‌ صورت دوره‌ای، فهرستی از اعضای خود را که عضو ناوگان اسنپ هستند، در اختیار ما قرار می‌دهد تا از پرداخت کمیسیون معاف شوند. این معافیت از ابتدای آذر ۹۹ شروع شده است و تا ابتدای آذر ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. ۱۲۷ بیمار هموفیلی تا تاریخ ۱۲ دی در این طرح ثبت‌نام کردند.»

حمایت از افراد دارای معلولیت: معافیت کمیسیون بیش از ۳۵۵ میلیارد ریالی

اسنپ همواره در راستای مسئولیت اجتماعی خود سعی کرده از گروه‌های حساس جامعه حمایت کند. یکی از این حمایت‌ها ایجاد تسهیلات ویژه برای رانندگان دارای معلولیت است. اسنپ همکاری‌های زیادی با مجموعه آموزشی-نیکوکاری رعد برای حمایت از این افراد داشته است. در حال حاضر بیش از ۱۲هزار راننده دارای معلولیت در این سامانه مشغول فعالیت هستند و این افراد در مجموع حدود ۲۸میلیون سفر اسنپی انجام داده‌اند. مجموع مبلغ معافیت این افراد از ابتدا تا کنون به بیش از ۳۵۵ میلیارد ریال می‌رسد.

بسته‌های حمایتی به آسیب‌دیدگان کرونا می‌رسد - ایرنا

همکاری با دیگر شرکت‌ها

با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور، دغدغه معیشت و مشکلات اقتصادی برای خانواده‌های نیازمند بیشتر از قبل شد و بحران کرونا زندگی‌شان را از مدار خارج کرد. در این میان «اسنپ»، «کاله» و «هلال احمر» به واسطه مسئولیت اجتماعی خود، طرحی به نام «به هم دلگرمیم» را راه‌اندازی کردند.

طرح به هم دلگرمیم با ارسال بسته‌های حاوی انواع محصولات لبنی و پروتئینی انجام شد و این سه شرکت توانستند به سهم خود باری از دوش خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا بردارند.

این طرح از روز شنبه ۲۱تیر ماه آغاز شد و برای شروع ۱۰۰۰بسته برای ارسال به خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا در نظر گرفته شد. بعد از آن طبق فراخوان شرکت اسنپ در شبکه اجتماعی توییتر، قرار شد به ازای ریتوییت هر نفر، یک بسته اضافه‌تر به دست خانواده‌هایی که معیشت‌شان تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته برسد. با مشارکت و همراهی کاربران توییتری، ۱۰۸۳بسته دیگر به این حرکت جمعی اضافه شد. با این حساب باید گفت در نهایت ۲۰۸۳ بسته‌ دلگرمی به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در استان‌های تهران، قم، مازندران و خوزستان رسید.

همکاری اسنپ با دیگر استارتاپ‌ها نیز از جمله اقدامات این گروه در دوران کرونا بوده و به تازگی نیز در همکاری با پلتفرم دیوار در کمپین «اهدای گوشی و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند» مشارکت پیدا کرده و تسهیل ارسال تبلت‌های اهدایی را بر عهده گرفته‌ است.

تسهیلات اسنپ در دوران کرونا: کاهش ۱۸ میلیارد تومانی هزینه‌های زندگی رانندگان

کاربران راننده از مهم‌ترین بازیگران حوزه حمل‌و‌نقل آنلاین هستند، اسنپ نیز با آگاهی از این حقیقت سعی می‌کند تسهیلات متنوعی را در اختیار اعضای ناوگان خود قرار دهد. به طور کلی تسهیلات باشگاه رانندگان اسنپ در سه دسته کلی قرار می‌گیرند: تسهیلات خودرویی، تسهیلات درمانی و تسهیلات رفاهی. با شیوع ویروس کرونا در کشور، دسته جدیدی تحت عنوان تسهیلات مقابله با ویروس کرونا نیز به خدمات باشگاه رانندگان اضافه شده است.

به گفته روابط عمومی اسنپ، باشگاه رانندگان اسنپ در سال ۹۹ موفق شد با ایجاد تسهیلات خرید لاستیک دولتی، خدمات رفاهی و درمانی و خدمات خودرویی مختلف، هزینه‌های زندگی کاربران راننده را در مجموع تا ۱۸میلیارد تومان کاهش دهد. سهم تسهیلات سهمیه لاستیک دولتی در این کاهش ۱۲میلیارد تومان، سهم تسهیلات خودرویی ۴.۵میلیارد تومان و سهم تسهیلات رفاهی و درمانی ۱.۵میلیارد تومان بوده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره این موضوع می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

وام ویژه کرونا: بدون کارمزد و ضامن

اسنپ در اعطای وام به رانندگان خود نیز اقدامات متعددی انجام داده است. بزرگ‌ترین شرکت تاکسیرانی کشور از اسفند ۹۸ در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، همکاری با وزارت بهداشت را برای شناسایی و غیرفعال کردن موقتی رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود آغاز کرده است.

این شرکت برای حمایت از رانندگان مبتلا به ویروس کرونا، طرح اعطای وام ۵ میلیون تومانی را راه‌اندازی کرد تا این افراد بتوانند در دوران استراحت و درمانشان از این مبلغ برای معیشت خود استفاده کنند. در این طرح، کاربران مبتلا به کرونا شناسایی شدند و وام بدون کارمزد ۵ میلیون تومانی برای کمک به هزینه‌های درمانی به آنها تعلق گرفت.

نوری به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه تاکنون به چند راننده وام ویژه کرونا اختصاص یافته است، می‌گوید: «این طرح همچنان در حال اجراست و طبق آمار ما تا امروز بیش از ۱۰۰۰ کاربر راننده وام کمک‌هزینه درمان کرونا دریافت کرده‌اند.»

وام‌های دیگر اسنپ

در کنار تمام این تسهیلات، وام دو میلیون تومانی در اختیار کاربران راننده فعال اسنپ قرار می‌گیرد. تا امروز بیش از ۳هزار کاربر راننده تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. نوری درباره نحوه دریافت این وام‌ها به دیجیاتو می‌گوید که اسنپ سعی کرده فرآیند دریافت وام را برای رانندگان متقاضی ساده کند و آنها را از کاغذ بازی و پیچیدگی‌های دریافت وام دور کند: «در حال حاضر لزوم داشتن ضامن از فرآیند دریافت وام ویژه تا سقف ۵ میلیون تومانی حذف شده است.»

بیمه کرونا: ماهانه بیش از ۲ هزار راننده تحت پوشش قرار می‌گیرند

با ورود ویروس کرونا به کشور، شاید اولین پرسشی که در ذهن بسیاری از مردم جرقه زد این بود که آیا بیمه‌ها برای کرونا فکری کرده‌اند و می‌توان از خدمات بیمه برای اقدامات مراقبتی و درمانی ویروس کرونا استفاده کرد؟ خوشبختانه، پویایی شرکت‌های بیمه باعث شد که طرح‌های زیادی برای بیمه کرونا در کشور فعال شود و اسنپ نیز با شرکای تجاری خود این اقدام جدید را برای حفظ سلامتی کاربران راننده خود راه‌اندازی کرد.

نوری درباره روند اجرایی این طرح و در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند راننده تحت پوشش بیمه کرونا قرار گرفته‌اند، به دیجیاتو گفت: «در این طرح ماهانه بیش از ۲۰۰۰ کاربر راننده فعال تحت پوشش بیمه کرونا قرار می‌گیرند تا در صورت ابتلا به ویروس دغدغه‌ای برای هزینه‌های بستری و درمان خود نداشته باشند.»

توزیع اقلام بهداشتی و تجهیز خودروها: اعطای بیش از ۵۱ هزار بسته بهداشتی

دوران کرونا مصادف شد با رشد استفاده از وسایل و اقلام بهداشتی در بین مردم. ماسک، ژل ضدعفونی کننده، دستکش و بسیاری موارد دیگر از کالاهایی بودند که فروششان به دلیل کرونا در سراسر دنیا چند برابر و خرید آن به سبد خانوار خانواده‌ها اضافه شد و طبعا هزینه‌ای نیز برجای گذاشت. اسنپ از اواخر سال ۹۸ بسته‌های بهداشتی خود را به رانندگان اعطا کرد و این کار را در چندین فاز تکرار کرده است تا هم سطح بهداشت سفرها را بالا ببرد و هم کمک هزینه‌ای برای خرید این اقلام به وجود بیاورد.

به گفته روابط عمومی اسنپ، در این پروژه بیش از ۵۱ هزار بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک و بروشور حاوی نکات بهداشتی بین کاربران راننده توزیع شد. طرح توزیع جداکننده خودرو نیز از اردیبهشت ۹۹ آغاز و بیش از ۱۰۰هزار جداکننده خودرو با هدف کاهش انتشار ویروس بین کاربران راننده فعال در سراسر کشور توزیع شد.

ناگفته نماند در این روزها اسنپ گزینه «عدم رعایت اصول بهداشتی» را به بخش امتیازدهی اپلیکیشن خود اضافه کرد تا بتواند سلامت سفرهای خود را بهتر نظارت کند.

طرح سفر به سلامت: ضدعفونی کردن ماشین‌های اسنپ

در دوران کرونازده امروزی، انجام اقدامات بهداشتی به مسئولیت‌های اصلی شرکت‌ها تبدیل شده است و در کنار آن تمام افراد جامعه وظیفه دارند تا با رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند. اسنپ با همین شعار طرح «سفر به سلامت» تاکسی اینترنتی اسنپ را راه‌اندازی کرد، طرحی که شامل ضدعفونی کردن سواری، موتور و وانت در چند شهر ایران بود.

در این طرح دو پرسنل با لباس فرم اسنپ زیر نظر یک سرپرست تمای فضای داخلی و خارجی خودروهای سواری، موتورها و وانت‌های اسنپ را ضدعفونی می‌کردند و در نهایت هم برچسب «سفر به سلامت» را روی وسیله نقلیه ضدعفونی‌شده می‌چسباندند.

خدمات اسنپ دکتر

اسنپ بعد از شیوع ویروس کرونا، با توجه به نیاز جامعه، همکاری خود را با استارتاپ هاسپیتل آغاز کرد و این استارتاپ با نام جدید اسنپ دکتر به گروه اسنپ اضافه شد تا خدمات آنلاین پزشکی را به میلیون‌ها کاربر اسنپ عرضه کند. مدتی پس از راه‌اندازی این مجموعه، اسنپ‌دکتر به واسطه مسئولیت اجتماعی خود تصمیم گرفت تا ۲۷ تیرماه استفاده از خدمات خود را برای یک بار رایگان کند. درباره این طرح می‌توانید در اینجا بیشتر بخوانید.

تخفیف اسنپ باکس

 در دوران شیوع کرونا، اسنپ‌ باکس برای حمایت از کسب‌و‌کارهای کوچک و سازمان‌ها تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفت. در واقع همه کسب‌و‌کارهایی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌شوند، می‌توانند بدون پرداخت کمیسیون اسنپ‌باکس، بسته‌های خود را ارسال کنند.

پروژه‌های اسنپ فود: از خدمت به کادر درمان تا سرویس‌های گسترده‌تر برای کاربران

اسنپ‌فود در ایام شیوع کرونا اقدامات متعددی انجام داد تا هم سلامت کاربران و موتورسواران خود را تضمین کند و هم مسئولیت‌های اجتماعی خود را در قبال جامعه کرونازده انجام دهد. در آغاز شیوع کرونا سامانه سفارش غذای آنلاین اسنپ‌فود به پاس قدردانی از زحمات تمام اعضای کادر درمانی و پرستاران بیمارستان مسیح‌دانشو‌ری، با هماهنگی یکی از سرشناس‌ترین رستوران‌های فعال در اسنپ‌فود و با رعایت کامل اصول بهداشتی غذای یک روز کادر درمان (۶ اردیبهشت ماه ۹۹) این بیمارستان را تامین کرد.

همچنین اسنپ‌فود استانداردهای بهداشتی سرویس اکسپرس را جهت مبارزه با کرونا را ارتقا داد و دستکش‌های یکبارمصرف، ماسک و ضدعفونی کردن باکس پیک و لباس آنها از جمله این موارد بودند. درباره این اقدام می‌توانید در این لینک بیشتر بخوانید.

اسنپ‌فود در ایام کرونا با ایجاد طرح‌هایی چون ارسال غذای آماده پخت سعی کرد تا غذای سالمی را به دست مشتریان برساند و فراتر از این موضوع، با گسترش زمینه کاری خود و توسعه فعالیت خود در شهرهای گوناگون، عملا خود را از یک سرویس «سفارش غذا» خارج کرد و به سمت تامین سایر اقلام مورد نیاز افراد رفت. درباره این مسیر تازه اسنپ‌فود می‌توانید در این یادداشت اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پروژه‌های در دست اجرای اسنپ

مدیر روابط عمومی اسنپ به دیجیاتو می‌گوید که کمپین‌های مسئولیت اجتماعی این گروه همچنان برقرار هستند و بسیاری از آنها در ادامه کمپین قبلی جریان دارند. برخی نیز موارد کاملا جدیدی هستند که اسنپ قصد اجرایی کردن آنها را دارد. به گفته نوری برخی از این موارد در حال اجرا به شرح زیر است:

  • معافیت زنان سرپرست خانواده از پرداخت کمیسیون
  • معافیت بیماران هموفیلی از پرداخت کمیسیون
  • معافیت افراد دارای معلولیت از پرداخت کمیسیون
  • انجام رایگان کلیه حمل‌ونقل کمپین دیوار برای رساندن تبلت دست دوم به کودکان محروم توسط اسنپ و اسنپ‌باکس
  • اعطای وام ۲ و ۵ میلیون تومانی به رانندگان

مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در برابر جامعه‌ را نباید نادیده گرفت

با مرور اقدامات اسنپ تا امروز می‌توان گفت این گروه ده‌ها کمپین مسئولیت‌ اجتماعی اجرا کرده؛ کمپین‌هایی که از نظر برخی اقتصاددانان با ماهیت تجاری کسب‌وکارها تضاد دارند و شاید سرمایه‌گذاران شرکت‌ها را به واهمه از دست دادن هزینه‌های هنگفت بدون برگشت سوق دهند. مدیر روابط عمومی گروه اسنپ در رابطه با این موضوع که آیا مسئولیت‌های اجتماعی برای اسنپ اولویت دارند یا تامین خواسته‌های بازیگران اسنپ، به دیجیاتو می‌گوید این دو مورد لزوما با یکدیگر مغایرت ندارند:

«اسنپ وظیفه خود می‌داند که سرویسش را برای مخاطبانش بهبود دهد و فرایند بهینه‌سازی خدمات اسنپ هرگز از سوی ما متوقف نمی‌شود. با این حال، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در پیوند با مسئولیت شرکت در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی است که شرکت در آن فعالیت می‌کند و نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. گاهی فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی وظیفه شرکت‌ها در قبال جامعه ا‌ست و کمک می‌کنند تا شرکت‌ها بتوانند با کیفیت بهتری در بستر همان جامعه به فعالیت خود ادامه دهند. به طور مثال فعالیتی که شرکت‌ها در بحث آلودگی‌های زیست‌محیطی انجام می‌دهند، وظیفه‌ای است که در نهایت به سلامت زمین کمک می‌کند و خود شرکت‌ها هم مانند مردم در آن ذی‌نفع هستند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • RSDTyler
    RSDTyler | ۱۵ دی ۱۳۹۹

    کاش اسنپ عوض هزینه برای این کارای بی ربط به اسنپ، کیفیت خدماتش رو بالا میبرد. کاش راننده ها رو بیمه میکرد. کاش پورسانت ۲۵درصدش رو کم میکرد. والا هیچکس از اسنپ انتظار کارای فرهنگی نداره

    • irezai
      irezai | ۱۶ دی ۱۳۹۹

      جالبه که خودت خیلی راحت دروغ میگی و ۱۵ درصد رو می‌گی ۲۵ درصد، بعد فتوا هم میدی اسنپ فلان کنه!
      همین ۱۵ درصد هم اگه درجریان باشی، انقد اسنپ طرح تشویقی و تارگت میذاره که شاید برسه به ۱۰ درصد!

      فقط یادگرفتیم غر بزنیم، مطمئنم شما خودت راننده نیستی :)

مطالب پیشنهادی