ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترندفورس: تولید گوشی‌های هوشمند در ۲۰۲۰ یازده درصد کاهش یافت

بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، روی بسیاری از کسب و کارها تاثیر گذاشت که یکی از آن‌ها، بازار گوشی‌های هوشمند بود. طبق اعلام «ترندفورس»، شرکت‌ها در سال ۲۰۲۰ موفق به فروش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، روی بسیاری از کسب و کارها تاثیر گذاشت که یکی از آن‌ها، بازار گوشی‌های هوشمند بود. طبق اعلام «ترندفورس»، شرکت‌ها در سال ۲۰۲۰ موفق به فروش ۱.۲۵ میلیارد گوشی هوشمند شده‌اند که کاهش ۱۱ درصدی را نسبت به ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

شرکت‌های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو به ترتیب بیشترین گوشی‌های هوشمند را در سال ۲۰۲۰ تولید کرده‌اند که هواوی به علت تحریم‌های دولت ایالات متحده آمریکا و عدم امکان همکاری با گوگل، بیشترین ضربه را خورده است.

طبق گزارش اخیر، وضعیت شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ بهبود پیدا می‌کند و شاهد تقاضای مناسبی برای خرید گوشی‌های جدید خواهیم بود. انتظار می‌رود تولید گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ به ۱.۳۶ میلیارد دستگاه برسد که رشد ۹ درصدی را نسبت به ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

گوشی‌های هوشمند

طبق پیش‌بینی ترندفورس تمام شرکت‌ها غیر از هواوی با افزایش فروش مواجه می‌شوند و سهم این کمپانی چینی در بازار تنها به ۳ درصد خواهد رسید. این کمپانی انتظار دارد فروش گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۲۱ به ۴۵ میلیون دستگاه برسد که حتی پایین‌تر از شرکت «Transsion» به عنوان مالک برندهای «iTel»، «تکنو» و «Infinix» خواهد بود. سهم زیرمجموعه‌های این کمپانی امسال به ۴ درصد می‌رسد.

در این گزارش به تولید ۲۶۳ میلیون گوشی توسط سامسونگ در سال ۲۰۲۰ اشاره شده که از سهم ۲۱ درصدی آن خبر می‌دهد. در حالی که ‌پیش‌بینی شده تولید این کمپانی کره‌ای در ۲۰۲۱ به ۲۶۷ میلیون دستگاه برسد، سهم آن به ۱۹ درصد کاهش می‌کند.

در مقام دوم اپل قرار دارد که تولید گوشی‌های آن در ۲۰۲۱ به ۲۲۹ میلیون دستگاه می‌رسد که رشد مناسبی را نسبت به تولید ۱۹۹ گوشی در ۲۰۲۰ تجربه می‌کند. در مقام چهارم شیائومی با تولید ۱۴۶ میلیون گوشی قرار دارد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ میزان تولید آن افزایش چشمگیری را تجربه کند و ۱۹۸ میلیون گوشی بسازد تا به رتبه سوم صعود کند.

در سال ۲۰۲۱ گوشی‌های 5G مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند و احتمالا سهم آن‌ها به ۳۷ درصد می‌رسد، با این حال به علت مشکلات در ساخت تراشه، عرضه این محصولات با محدودیت مواجه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dariush eghbali
    dariush eghbali | ۱۸ دی ۱۳۹۹

    مال همه میلیونه، اپل بدبخت فقط199هیچ جاشانس نیورداپل،، لطفا درستش کنین وجلوی 199میلیون بنویسید

مطالب پیشنهادی