ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این گجت کنترل اپل واچ به وسیله حرکات انگشت و بدون لمس آن را ممکن می‌کند

در حالی که اغلب فکر می‌کنیم نمایشگرهای لمسی بهترین راه برای استفاده از گجت‌ها محسوب می‌شوند، بسیاری از افراد با معلولیت فیزیکی و شناختی مانند ALS نمی‌توانند از این نمایشگرها استفاده کنند. حالا که در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

در حالی که اغلب فکر می‌کنیم نمایشگرهای لمسی بهترین راه برای استفاده از گجت‌ها محسوب می‌شوند، بسیاری از افراد با معلولیت فیزیکی و شناختی مانند ALS نمی‌توانند از این نمایشگرها استفاده کنند. حالا که در آستانه برگزاری نمایشگاه CES 2021 قرار داریم، یک بند به نام «Mudra Band» جایزه نوآوری دریافت کرده که از یک سنسور برای تشخیص سیگنال‌های الکتریکی مغز استفاده می‌کند.

این طرح مفهومی شبیه به بازوبند «Myo» است که پیش از تمرکز آن روی عینک‌های هوشمند، معرفی شد. بند Maudra با اپل واچ کار می‌کند و با استفاده از یک سنسور، سیگنال‌های مغزی ارسالی به انگشتان دست را تشخیص می‌دهد.

یک الگوریتم یادگیری عمیق این سیگنال‌ها را تحلیل می‌کند و سپس آن‌ها را با توجه به حرکت انگشت ترسیم می‌کند. این اطلاعات به کمک بلوتوث LE به اپل واچ کاربر ارسال می‌شود. شما می‌توانید برای هرکدام از آن‌ها یک عمل درنظر بگیرید. در همین راستا حرکت انگشت حلقه شما می‌تواند سیری را فعال کند و انگشت کوچک شما قادر به رد کردن آهنگ‌ها خواهد بود.

اپل واچ

این بند توسط استارتاپ «Wearable Devices» توسعه پیدا کرده و با این عنوان که امکان استفاده از اپل واچ بدون لمس آن را فراهم می‌کند، در «ایندی‌گوگو» ظاهر شد. این استارتاپ در حال کار روی موارد استفاده دسترسی‌پذیری است. برای مثال آن‌ها یک نمونه اثبات مفهوم ساخته‌اند که به بیماران ALS اجازه می‌دهد به سرعت به وسیله یک کیبورد مجازی تایپ کنند.

این استارتاپ همچنین از این گجت پوشیدنی برای آموزش پیانو به یک کهنه‌سرباز که به علت جراحات نمی‌تواند مشت خود را باز کند، استفاده کرده است. Wearable Devices در حال کار با دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا و ژاپن برای توسعه موارد مختلف استفاده از گجت‌های پوشیدنی است.

بند Mudra در ماه مارس سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود، با این حال خریداران هم اکنون می‌توانند با پرداخت مبلغ ۱۷۹ دلار آن را سفارش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی