ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تقاضا برای گوشی‌های 5G در ۲۰۲۱ احتمالا از نیم میلیارد دستگاه عبور می‌کند

کمپانی «موراتا»، بزرگترین سازنده خازن‌های سرامیکی جهان برای اپل و سایر برندهای گوشی‌های هوشمند، انتظار دارد تقاضا برای گوشی‌های 5G در سال جاری میلادی از ۵۰۰ میلیون دستگاه عبور کند. تحریم‌های ایالات متحده آمریکا شرکت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

کمپانی «موراتا»، بزرگترین سازنده خازن‌های سرامیکی جهان برای اپل و سایر برندهای گوشی‌های هوشمند، انتظار دارد تقاضا برای گوشی‌های 5G در سال جاری میلادی از ۵۰۰ میلیون دستگاه عبور کند.

تحریم‌های ایالات متحده آمریکا شرکت هواوی را دچار مشکل کرده و با توجه به فروش برند آنر، فروش گوشی‌های این برند چینی در سال جاری میلادی احتمالا کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. شرکت‌ها می‌خواهند جای هواوی را پر کنند و با یکدیگر رقابت می‌کنند. اپل و سامسونگ و شرکت‌های چینی شیائومی، اوپو و ویوو در حال رقابت برای تامین قطعات موردنیاز خود هستند.

رئیس شرکت موراتا به نام «نوریو ناکاجیما» در مصاحبه‌ای به عدم تعطیلی کارخانه‌های این کمپانی در فصل تعطیلات اشاره کرده چرا که باید پاسخگوی تقاضای بالا باشد. ناکاجیما گفته:

«سازندگان گوشی‌های هوشمند در حال رقابت برای دستیابی به ظرفیت تولیدی هستند که زمانی در اختیار هواوی قرار داشت. مطمئن نیستم که چه میزان از این تقاضا با توجه به پیش‌بینی برای تولید گوشی در آینده صورت می‌گیرد. انتظار دارم در ماه فوریه و مارس میزان سفارشات کاهش پیدا کند.»

موراتا در زمینه ساخت خازن‌های سرامیکی چندلایه در جهان پیشرو است و از آن‌ها برای تنظیم جریان الکتریکی در بوردها استفاده می‌شود. صدها و در برخی موارد هزاران خازن در یک محصول از گوشی‌های هوشمند گرفته تا خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گوشی‌های 5G

ناکاجیما درباره گوشی‌های 5G گفته:

«در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۰۰ میلیون تقاضا برای گوشی‌های 5G وجود داشت و انتظار داریم که این میزان حداقل به ۵۰۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ برسد. ما همچنان به افزایش ظرفیت خود برای پاسخگویی به تقاضاها ادامه می‌دهیم.»

برخی تحلیلگران موضع رئیس موراتا را بیش از اندازه محافظه‌کارانه می‌دانند. تحلیلگر شرکت تحقیقاتی «Ace Research» به نام «هیدکی یاسودا» انتظار ندارد میزان تقاضا برای خازن‌ها از سوی شرکت‌هایی مانند اپل در سال جاری میلادی کاهش پیدا کند، چرا که کاربران بیش از انتظار به دنبال گوشی‌های 5G هستند.

گوشی‌های 5G که امسال وارد بازار می‌شوند با مجموعه گسترده‌تری از فرکانس‌ها سازگار خواهند بود و نیاز به قطعات بیشتری از موراتا برای تنظیم جریان الکتریسیته دارند. طبق گفته یاسودا، مشکل در خط تولید موراتا به معنای کمبود قطعات در زنجیره تامین محصولات الکترونیکی است که روی تولید بسیاری از محصولات مانند کنسول‌های بازی تاثیر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی