ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فورد موستانگ الکتریکی از سال 2028 وارد بازار می شود

چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، عمر پیشرانه های درون سوز به سر رسیده است. این اتفاق، شاید امروز یا فردا رخ ندهد، اما تمام زمینه ها برای الکتریکی شدن صنعت خودرو، اکنون ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، عمر پیشرانه های درون سوز به سر رسیده است. این اتفاق، شاید امروز یا فردا رخ ندهد، اما تمام زمینه ها برای الکتریکی شدن صنعت خودرو، اکنون فراهم است. بنا به گزارش‌های جدید، حتی محبوب ترین خودروهای اسپرت جهان هم در حال بدل شدن به اتومبیل هایی پاک و بی سر و صدا هستند! آخرین گزارش ها از قطعی شدن ورود فورد موستانگ الکتریکی به بازار تا سال ۲۰۲۸ خبر می دهند.

البته این امر، یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. نزدیک ترین زمان برای خرید موستانگ الکتریکی را دسامبر 2028 تخمین زده اند! یعنی عملا در سال 2029 چشممان به جمال این ماسل کار بدون آلایندگی روشن می شود! طبق گزارش های منتشر شده از سوی رسانه ها، موستانگ الکتریکی بر پایه نسل بعدی این کوپه آمریکایی طراحی خواهد شد. به این معنا که خوش بختانه نسل فعلی موستانگ را هرگز در قالب یک خودرو الکتریکی نخواهیم دید! از همین خبر هم می توان این گونه برداشت کرد که نسل کنونی موستانگ که از سال 2013 روی خط تولید است، کماکان تا هفت سال دیگر هم در سبد محصولات فورد باقی می ماند.

فورد می خواهد که برای وارد کردن نسل جدید موستانگ (S650) به عصر الکتریکی ها، به تمام پیشرانه های درون سوز، دست رد بزند! تولید این نسل در کارخانه میشیگان برنامه ریزی شده است. همان جایی که مونتاژ نسل فعلی انجام می شود. اینکه چرخه عمر نسل کنونی موستانگ (S550) قرار است به 15 سال برسد، اندکی جای تعجب دارد! یکی از سناریو های محتمل این است که S650 احتمالا قبل از نسخه تمام الکتریکی رونمایی می شود و به عبارت دیگر، نسخه های درون سوز موستانگ جدید، قرار نیست نسلی نو و تحول یافته باشند!

چرا که موستانگ های بنزینی جدید تا 2022 یا 2023 رونمایی می شوند و احتمالا همان چرخه عمر هفت تا هشت ساله را تجربه می کنند. گفته می شود که S650 به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک به بازار می آید، اما تا همین لحظه، این موضوع هنوز رسما تایید نشده است.

با این اوصاف، اکنون ما خود را در مقابل تئوری های متناقض فراوان پیرامون موستانگ جدید، قرار داده ایم. از همین حالا تا سال 2028 هم ممکن است تغییرات بسیاری رخ دهد. با این حال، بعید به نظر می رسد که نسل فعلی موستانگ تا تغییر نسل کامل، بازنشسته شود. البته فورد قبل از آنکه بخواهد به فکر الکتریکی کردن موستانگ بیفتد، نسخه ای پست مدرن از این محصول خوش آوازه را معرفی کرده بود. بله! درباره موستانگ مک ای صحبت می کنیم! یک کراس اوور الکتریکی مدرن با ژست ماسل کارهای اصیل!

با تمام صحبت های گفته شده، به نظر می رسد که مدیران فورد در پشت پرده، به شدت به دنبال حذف پیشرانه های درون سوز هستند. آینده ای نه چندان جذاب که انتظار اسپرت های محبوبی همچون موستانگ را می کشد و شاید زیاد به مذاق طرفداران این نام پر افتخار، خوش نیاید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۳ بهمن ۱۳۹۹

    بخاطر محدودیت سهم کربن برای هر کمپانی، برای تداوم تولید موتورهای سوختی، ناچارند همزمان موتورهای سبز هم‌‌ عرضه کنند. بعلاوه، چرا که نه؟!؟

  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۲ بهمن ۱۳۹۹

    تفو بر تو ای چرخ گردون تفو

مطالب پیشنهادی