ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک به شکلی طعنه‌آمیز پاسخ مدیرعامل ویمو را داد

چند روز پیش بود که «جان کرافچیک» مدیرعامل ویمو در اظهارنظری جنجالی به انتقاد از تسلا پرداخته و تکنولوژی خودران این شرکت را محکوم به شکست خطاب کرد. حال ایلان ماسک با انتشار توئیتی به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

چند روز پیش بود که «جان کرافچیک» مدیرعامل ویمو در اظهارنظری جنجالی به انتقاد از تسلا پرداخته و تکنولوژی خودران این شرکت را محکوم به شکست خطاب کرد. حال ایلان ماسک با انتشار توئیتی به صحبت‌های آقای کرافچیک پاسخ داده و گفته تسلا در زمینه هوش مصنوعی از سخت‌افزار و نرم‌افزار بهتری نسبت به ویمو برخوردار است.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، آقای کرافچیک گفته بود ویمو اصلا تسلا را رقیب خود تصور نمی‌کند؛ از نظر وی این شرکت در حال توسعه یک سیستم کاملا خودران نیست، ولی سیستم‌های کمک راننده بسیار خوبی می‌سازد!

مدیرعامل ویمو معتقد است سیستم اتوپایلوت تسلا به راننده وابسته است و همواره فرد حاضر در پشت فرمان باید آمادگی در اختیار گرفتن کنترل خودرو را داشته باشد. وی افزوده اینکه تسلا به رانندگان هشدار داده همیشه دست‌های خود را روی فرمان حفظ کنند، اقدامی بسیار مناسب است!

ایلان ماسک در توئیت خود با استفاده از واژه پول در داخل پارانتز و بعد از نام ویمو، به این شرکت طعنه زده است. شاید بدانید ویمو زیرمجموعه‌ کمپانی ثروتمند آلفابت محسوب می‌شود.

آقای کرافجیک سیستم ابداعی ویمو را کاملا خودران توصیف می‌کند، از این رو اعتقاد دارد زمین بازی تسلا و ویمو متفاوت از همدیگر است. او در این باره اظهار کرده بود:

«ویمو در حال تولید سیستم رانندگی کاملا مستقل است، در حالی که تسلا یک کمپانی خودروساز بوده و مشغول توسعه سیستم کمک راننده است.»

در مقابل از دید آقای ماسک، فناوری خودران و سیستم‌های کمکی هر دو بخشی از یک زنجیره هستند. این نابغه دنیای تکنولوژی در نظر دارد نرم‌افزار خودران تسلا را به تدریج و تا حدی تقویت کند که بتواند بدون هیچگونه نظارت انسانی به کار خود ادامه دهد، هر چند از دید مدیرعامل ویمو این موضوع واقع‌بینانه نیست.

مدیرعامل ویمو می‌گوید این موضوع که با توسعه یک سیستم کمک راننده بتوان به سیستم رانندگی کاملا مستقل رسید، تصوری اشتباه است. او به سنسورهای تکنولوژی ویمو نیز اشاره کرده و گفته از لحاظ استحکام و دقت، آنها کیفیت بهتری نسبت به محصولات سایر تولیدکنندگان دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    رقابت و کل کل خوبه ولی ویمو در حد و اندازه تسلا نیست

  • داش غلام
    داش غلام | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    ویمو هم مال گوگله؟ لعنت

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۹ بهمن ۱۳۹۹

    اوه اوه،رک و صاف مثل همیشه

مطالب پیشنهادی