ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سرمایه گذاری 29 میلیارد دلاری فورد برای خودروهای برقی و خودران

فورد به طور رسمی آمار مالی خود در 3 ماه چهارم سال 2020 میلادی را منتشر کرد که شامل ضرر 2.8 میلیارد دلاری بوده است. با این وجود سرمایه گذاری فورد در زمینه تولید محصولات ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

فورد به طور رسمی آمار مالی خود در 3 ماه چهارم سال 2020 میلادی را منتشر کرد که شامل ضرر 2.8 میلیارد دلاری بوده است. با این وجود سرمایه گذاری فورد در زمینه تولید محصولات برقی و فناوری‌های مرتبط با سیستم‌های خودران دوبرابر خواهد شد و این شرکت سرمایه خود در زمینه مذکور را به رقم 29 میلیارد دلار خواهد رساند.

خودروساز شماره دوم آمریکا همچنین با اعلام کمبود تراشه‌های نیمه هادی به علت شیوع کرونا، احتمال کاهش ظرفیت تولید 10 تا 20 درصدی را در 3 ماه اول سال 2021 داده است. در حالی سود متوسط فورد در سال گذشته تنها 1 سنت به ازای هر سهم بوده است که این کمپانی انتظار سود 600 تا 1.1 میلیارد دلاری را داشته است.

فورد در 3 ماه چهارم سال گذشته 2.8 میلیارد دلار یا 70 سنت به ازای هر سهم ضرر کرده است. این در حالی است که در سال قبل و در مدل زمان مشابه تنها 1.7 میلیارد دلار یا 42 سنت به ازای هر سهم ضرر کرده است.

این شرکت پیش بینی می‌کند که درآمد عملیاتی آن در سال 2021 به 8 تا 9 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم در سال گذشته 2.8 میلیارد دلار بود. رقم پیش بینی شده شامل 900 میلیون دلار سود غیر نقدی در استارتاپ تولید کننده وانت‌های برقی یعنی Rivian است.

طبق گفته مدیر ارشد مالی شرکت فورد با توجه به کاهش تولید به علت کمبود تراشه‌های نیمه هادی احتمالا درآمد عملیاتی فورد در سال 2021 با کاهش 1 تا 2.5 میلیارد دلاری همراه خواهد شد. به علت همه گیری ویروس کرونا درآمد کلی فورد از ۱۵۶ میلیارد دلار در سال 2019 به 127 میلیارد دلار در سال گذشته رسیده است.

سرمایه گذاری فورد

در حال حاضر فورد موستانگ Mach-E به عنوان یک کراس اور برقی توسط این شرکت آمریکایی عرضه می شود و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته عملکرد نسبتا مناسبی در زمینه میزان برد حرکتی و همینطور کیفیت تولید دارد تا این شرکت اولین قدم برای حرکت به سمت تولید محصولات برقی را محکم بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی