ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون برای نظارت بر تحویل کالا از دوربین و هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد

آمازون در نظر دارد در اقدامی که به گفته این شرکت «با هدف نظارت بر تحویل کالاها و امنیت رانندگان» انجام می‌شود، از نوعی دوربین‌های پیشرفته و مجهز به هوش مصنوعی در خودروهای تحویل استفاده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

آمازون در نظر دارد در اقدامی که به گفته این شرکت «با هدف نظارت بر تحویل کالاها و امنیت رانندگان» انجام می‌شود، از نوعی دوربین‌های پیشرفته و مجهز به هوش مصنوعی در خودروهای تحویل استفاده کند که این موضوع می‌تواند باعث نگرانی‌هایی در رابطه با حریم خصوصی رانندگان شود.

پلتفرم دوربین و نرم‌افزار مورد استفاده در این طرح آمازون تحت عنوان «Driveri» توسط شرکتی به نام Netradyne ارائه می‌شود و می‌تواند مواردی از جمله تخلفات جاده‌ای یا عملکرد نامناسب راننده را شناسایی کند و به آن‌ها هشدار دهد. همچنین این پلتفرم می‌تواند داده‌‌های دیگری را برای ارزیابی‌ آمازون جمع‌آوری کند.

«دبورا باس» سخنگوی آمازون، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در تمام طول عملیات‌های در حال ایمن‌سازی هستیم و اخیرا فناوری ایمنی مبتنی بر دوربین را برای ناوگان‌‌های تحویل خود راه‌اندازه کرده‌ایم. این فناوری می‌تواند هشدارهای لحظه‌ای را برای کمک به ایمنی رانندگان در جاده، به آن‌ها ارائه کند.»

«کارولینا هارالدسدوتیر» یکی از مدیران بخش ارسال کالا به مشتریان، در ویدیویی عنوان کرد که این فناوری در جهت کاهش رفتارهای مخاطره‌آمیز رانندگان استفاده خواهد شد. به همین منظور، چهار دوربین HD به طور مداوم در حال ضبط تصاویر اطراف کابین و راننده هستند. این تصاویر در ادامه برای تیم امنیت این فناوری ارسال می‌شود.

برخی رفتار‌های غیرقانونی در جاده مانند عدم توقف، سرعت غیرمجاز یا حواس‌پرتی در رانندگی باعث ایجاد هشدارهای صوتی می‌شود. اقدامات دیگری مانند ترمز گرفتن ناگهانی یا نبستن کمربند ایمنی، تصاویر را بدون ثبت هیچ هشداری برای تیم امنیت بارگذاری می‌کند. همچنین در این فناوری برای رانندگان هم دکمه‌ای در نظر گرفته شده که توسط آن‌ می‌توانند برخی حوادث مانند ترافیک سنگین یا بسته بودن محل تحویل را ضبط کنند.

با این وجود که هارالدسدوتیر در این ویدیو تاکید دارد که این پلتفرم برای موفقیت رانندگان طراحی شده، به نظر می‌رسد رانندگان آمازون از این فناوری راضی نیستند و کار کردن با آن‌ها را استرس‌زا عنوان کرده‌اند.

زیرا آن‌ها علاوه بر وظیفه خود باید نگران تمام اشتباهاتی که احتمالا توسط هوش مصنوعی شناسایی می‌شود هم باشند. همچنین رانندگان آمازون فلکس، علی رغم اینکه مستقیما در این شرکت استخدام‌ نشده‌اند، باید از قوانین آمازون پیروی کنند.

آمازون (و برخی شرکت‌های تحویل کالا از جمله UPS) در حال حاضر برای تشخیص حواس پرتی رانندگان در کامیون‌هایی که مسافتی طولانی طی می‌کنند، از فناوری دوربین استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی