ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امتناع از افشای رمز عبور مانع از دسترسی پلیس آلمان به ۶۰ میلیون دلار بیت‌کوین شد

پلیس آلمان ۶۰ میلیون دلار بیت کوین غیرقانونی کشف کرده اما به خاطر امتناع مجرم از فاش کردن رمز عبور نمی‌تواند حتی به یک سنت آن دسترسی پیدا کند. یکی از نقاط قوت اصلی بیت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

پلیس آلمان ۶۰ میلیون دلار بیت کوین غیرقانونی کشف کرده اما به خاطر امتناع مجرم از فاش کردن رمز عبور نمی‌تواند حتی به یک سنت آن دسترسی پیدا کند.

یکی از نقاط قوت اصلی بیت کوین و پول‌های مجازی دیگر این است که می‌توان آنها را به طور ناشناس صاحب شد و به شیوه‌ای بسیار امن انتقال داد. همین نقطه قوت برای پلیس آلمان به دردسر بزرگی تبدیل شده چون آنها به خاطر خودداری مجرم از فاش کردن پسورد نمی‌توانند به دارایی‌های او دسترسی پیدا کنند.

فرد مورد بحث به جرم نصب مخفیانه نرم افزار استخراج بیت کوین روی کامپیوترهای مردم دستگیر و زندانی شد. پلیس آلمان از او بیش از ۱۷۰۰ بیت کوین به ارزش ۵۰ میلیون یورو (تقریباً ۶۰ میلیون دلار) کشف کرد. او دوران محکومیت ۲ ساله خود را پشت سر گذاشته اما مشکل این است که در تمام بازجویی‌ها حاضر به فاش کردن رمز عبور کیف پول مجازی خود نشده است. دادستان پرونده به رویترز گفته است: «از او سؤال کردیم اما او [رمز عبور] را فاش نمی‌کند، احتمالاً آن را فراموش کرده است.»

زمانی که این فرد زندانی شد، ارزش بیت کوین بسیار کمتر از امروز بود. اما قیمت بزرگ‌ترین رمزارز دنیا حالا به طور باورنکردنی افزایش یافته و ژانویه امسال به رکورد ۴۲ هزار دلار رسید. بر اساس آمارهای سایت کوین‌دسک این ارز دیجیتال تا روز جمعه با قیمت ۳۷ هزار و ۵۷۷ دلار معامله شده است.

بیت کوین در کیف پول مجازی و با امنیت فوق العاده بالا ذخیره می‌شود. دسترسی به کیف پول بدون داشتن رمز عبور غیرممکن است و در صورت گم شدن آن باید دارایی‌ها را از دست رفته دانست. مدتی قبل فردی آمریکایی به نام «استفان توماس» به خاطر فراموش کردن پسورد کیف پول مجازی خود از دسترسی به ۷۰۰۲ بیت کوین به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیون دلار محروم شد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی