ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

«فرهنگ کاری ۹ تا ۵ مرده است»: سیلزفورس نیز دورکاری را همیشگی کرد

شرکت رایانش ابری سیلزفورس (Salesforce) همگام با بسیاری از غول‌های تکنولوژی ساکن سیلیکون ولی انعطاف‌پذیری بیشتری به کارمندان خود برای کار کردن داد. این شرکت با انتشار بیانیه‌ای از مرگ فرهنگ کاری ۹ صبح تا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

شرکت رایانش ابری سیلزفورس (Salesforce) همگام با بسیاری از غول‌های تکنولوژی ساکن سیلیکون ولی انعطاف‌پذیری بیشتری به کارمندان خود برای کار کردن داد. این شرکت با انتشار بیانیه‌ای از مرگ فرهنگ کاری ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر خبر داد.

سیلزفورس آزادی عمل بیشتری به کارکنان خود برای کار کردن داد و از این بابت گام در مسیر شرکت‌هایی مثل فیسبوک، مایکروسافت و توییتر برداشت که برخی کارکنان خود را به خاطر بحران کرونا برای همیشه دورکار کرده‌اند. در قسمتی از بیانیه این شرکت می‌خوانیم:

«محیط کاری غوطه ور کننده دیگر محدود به میز کار در برج‌های ما نمی‌شود؛ روز کاری ۹ تا ۵ دیگر مرده است. در دنیای همیشه آنلاین امروزه منطقی نیست از کارمندان بخواهیم تا در یک شیفت پیوسته ۸ ساعته کار کنند و کارهایشان را با موفقیت انجام دهند. اگر یک تیم بین المللی با منطقه‌های زمانی متفاوت دارید، کار پروژه محور دارید که بسته به فصل‌ها شدت آن کم و زیاد می‌شود و یا اینکه باید بین ضروریات شخصی و حرفه‌ای توازن برقرار کنید، کارمندان برای موفق شدن به انعطاف‌پذیری نیاز دارند.»

سیلزفورس به آوردن بچه‌ها از مدرسه یا مراقبت از بستگان بیمار به عنوان دلایلی اشاره می‌کند که نباید از کارمندان انتظار کار کردن پیوسته در یک شیفت ۸ ساعته را داشت. این شرکت می‌افزاید حذف سیاست حضور در محیط کار به این شرکت اجازه استخدام کارمندان جدید از شهرهای دیگر آمریکا را می‌دهد.

نمایی از برج شرکت سیلزفورس در مرکز شهر سان فرانسیسکو که با سیاست جدید بسیاری از طبقه‌های آن خالی خواهد شد.

سیلزفورس در بیانیه خود به سه نوع روش کاری اشاره می‌کند: انعطاف‌پذیر، کاملاً دورکار و دفتری. روش کاری انعطاف پذیر یا Flex به معنی حضور ۱ تا ۳ روز در هفته در محل کار برای «همکاری‌های تیمی، ملاقات با مشتریان و سخنرانی» است که بیشتر کارمندان سیلزفورس در همین دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

کاملا دورکار یا ریموت نیز همانطور که از اسمش پیداست کارمندانی را شامل می‌شود که برای همیشه دورکار شده و در موارد بسیار نادر مثل رویدادهای مهم کاری در محل کار حاضر خواهند شد. کارمندان دفتری «کوچکترین جمعیت نیروی انسانی» سیلزفورس را تشکیل می‌دهند و شامل کسانی می‌شود که باید هر هفته ۴ تا ۵ روز در دفتر حضور داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مصطفی کاشی
    مصطفی کاشی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    البته بهتر بودن دور کاری به افراد هم بستگی داره.من خودم دور کاری سخته برام.اما یک سری ها براشون راحت تره.اگر همه شرکت ها بتونن حق انتخاب رو به افرادشون بدن خیلی خوب میشه.اینطوری هم هزینه های شرکت کم میشه هم بازده بالا میره.

  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    دمش گرم

مطالب پیشنهادی