ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل اجرای اپ‌های اندروید روی سیستم عامل فیوشا را دنبال می‌کند

گوگل در سال‌های گذشته در حال توسعه سیستم عامل فیوشا بوده که مبتنی بر لینوکس نیست. حالا این غول دنیای فناوری به دنبال راهی برای اجرای نسخه اصلاح نشده برنامه‌های اندروید و لینوکس در این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۵

گوگل در سال‌های گذشته در حال توسعه سیستم عامل فیوشا بوده که مبتنی بر لینوکس نیست. حالا این غول دنیای فناوری به دنبال راهی برای اجرای نسخه اصلاح نشده برنامه‌های اندروید و لینوکس در این سیستم عامل جدید است.

یکی از بزرگترین مشکلات برای توسعه سیستم عامل‌های جدید، عدم پشتیبانی آن‌ها از اپ‌های مختلف است. با توجه به اینکه فیوشا از نظر تئوری می‌تواند جایگزین سیستم عامل‌های اندروید و کروم باشد، پشتیبانی آن از اپ‌های مختلف اهمیت بالایی دارد. کاربران انتظار دارند که این سیستم عامل جدید قادر به پشتیبانی اپ‌های اندروید و لینوکس بطور بومی باشد.

تا به امروز انتظار داشتیم فیوشا در این زمینه عملکردی مشابه با کروم او اس داشته باشد. این سیستم عامل برای اجرای اپ‌های لینوکس و اندروید از یک ماشین مجازی استفاده می‌کند. این راهکار مشکلات مخصوص به خود را دارد و اگر گوگل به دنبال امنیت بالا در سیستم عامل جدیدش باشد، باید از بیش از یک ماشین مجازی استفاده کند که نتیجه‌ای جز کاهش کارایی سیستم نخواهد داشت.

فوشیا

حالا گوگل به دنبال یک راه‌حل جایگزین برای اجرای اپ‌های لینوکس و اندروید روی این سیستم عامل است. این سیستم عامل بجای اجرای لینوکس، از یک سیستم به نام «Starnix» بهره می‌برد که نقش یک مترجم میان دستورالعمل‌های کرنل لینوکس و کرنل «زیرکن» فیوشا را برعهده خواهد داشت.

این سیستم از عملکرد یکسان یک اپ روی فیوشا و لینوکس اطمینان حاصل می‌‌کند. طبق گفته گوگل در طرح مربوط به این سیستم، می‌توان از Starnix برای اجرای مستقیم کدهای اندروید روی سیستم عامل جدید استفاده کرد:

«با گسترش نرم افزارهایی که می‌خواهیم روی فیوشا اجرا شوند، با برنامه‌هایی مواجه می‌شویم که برای اجرای آن‌ها نمی‌توانیم دوباره کامپایل کنیم. برای مثال اپ‌های اندرویدی حاوی ماژول‌های کد بومی هستند که برای لینوکس کامپایل شده‌اند. برای اینکه بتوانیم چنین نرم افزاری را روی فیوشا اجرا کنیم، باید قادر به اجرای باینر‌ی‌ها بدون اصلاح آن‌ها باشیم. برای مثال ما چند باینری آزمایشی سطح پایین از منبع اندرویدی و چندین باینری از پروژه آزمایشی لینوکس اجرا خواهیم کرد.»

با توجه به این موضوع، احتمالا گوگل به دنبال پشتیبانی عمیق سیستم عامل جدیدش از اپ‌های اندرویدی است. این سیستم جدید باعث افزایش استفاده از فیوشا تا زمان پورت اپ‌ها از سوی توسعه‌دهندگان برای آن می‌شود. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که Starnix در مرحله پیشنهاد قرار دارد و برای اینکه بتوان اپ‌های اندروید و لینوکس را بطور مستقیم روی فیوشا اجرا کرد، به کارهای بیشتری نیاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • milad
    milad | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    اگر گوگل بتونه سیستم عاملی توسعه بده که تمامی برنامه ها از تمامی سیستم عامل هارو اجرا کنه، انقلاب بسیار بزرگی در عرصه نرم افزار رخ خواهد داد

مطالب پیشنهادی