ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای می‌خواهد به یک شرکت فناوری تبدیل شود

ماه گذشته بود که شایعه همکاری هیوندای با سازنده گوشی‌های موبایل آیفون برای ساخت یک خودرو هوشمند، منتشر شد. اما در همین هفته مشخص شد که مذاکرات هیوندای و اپل به نتیجه‌ای نرسیده است. با ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

ماه گذشته بود که شایعه همکاری هیوندای با سازنده گوشی‌های موبایل آیفون برای ساخت یک خودرو هوشمند، منتشر شد. اما در همین هفته مشخص شد که مذاکرات هیوندای و اپل به نتیجه‌ای نرسیده است. با این حال، قرار نیست که هیوندای از ورود به دنیای فناوری دست بکشد.

هیوندای با مشارکت تعدادی سرمایه گذار، قصد ورود به عرصه‌های جدید را دارد. سال گذشته که خودروساز کره‌ای اقدام به خریداری شرکت ربات سازی Boston Dynamics کرد، می‌شد حدس زد که برای ورود به عرصه فناوری و تکنولوژی‌های نو، علاقمند است.

با سرعت گرفتن حرکت صنعت خودرو به سمت الکتریکی شدن، بسیاری از خودروسازان مجبور به سرمایه گذاری زیاد در تکنولوژی‌های نو هستند. هیوندای که در گذشته به دلیل عقب ماندن از سایر خودروسازان در بخش تکنولوژی مورد انتقاد بود، اکنون تلاش می‌کند که فاصله‌های قبلی را جبران کند.

دیل هارد کستل، یکی از اعضای شرکت‌های همکار هیوندای در بخش فناوری، در خصوص فعالیت‌های جدید این شرکت می‌گوید: «مجموعه‌ای از انگیزه‌های خلاقانه در هیوندای در حال شکل گرفتن است و این انگیزه‌ها به طرزی فزاینده گسترش می‌یابند.»

هیوندای تا به امروز، برنامه الکتریکی سازی محصولات خودش را با ساخت سری خودروهای اختصاصی آیونیک که مجهز به باتری‌هایی پیشرفته هستند، عملیاتی کرده است. در این برنامه به شکلی جاه طلبانه، رونمایی از 12 خودرو برقی جدید در چهار سال آینده، هدف گذاری شده است. همچنین هیوندای می‌خواهد که تا سال 2040، کل خطوط تولید خود را به ساخت محصولات الکتریکی اختصاص دهد. فراتر از عرصه ساخت خودروهای الکتریکی، هیوندای در حال بررسی شرایط ساخت ایستگاه‌های شارژ سریع و سوخت هیدروژن هم هست.

هارد کستل در این باره می‌گوید: «کاملا واضح است که هیوندای آینده را چگونه می‌بیند. این برند آسیایی می‌خواهد ساختار شکنی کند و به سوی آینده بهتر بتازد. کره‌ای ها وضع فعلی در صنعت خودرو را دگرگون خواهند کرد.»

هیوندای اکثریت سهام Boston Dynamics را به ارزش 810 میلیون یورو در ماه دسامبر، خریداری کرد تا اولین قدم برای تبدیل شدن به یکی از غول‌های فناوری در صنعت خودرو را برداشته باشد. شرکت Boston Dynamics یکی از پیشگامان عرصه رباتیک است و می‌تواند هیوندای را در توسعه تکنولوژی خود ران هم یاری دهد.

باکار سادیک آگوان، تحلیلگر ارشد صنعت خودرو در موسسه GlobalData، هیوندای را اینگونه توصیف می‌کند: «هیوندای به خوبی در برابر ترندهای پویای بازار، پاسخگو است. با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی، صنعت خودرو روز به روز پویاتر می‌شود. کمپانی‌ها باید استراتژی‌هایشان را تغییر دهند تا موقعیت خود در آینده را تضمین نمایند. هیوندای به درستی در حال قدم برداشتن در این مسیر است. »

این واقعیت که اپل در حال بررسی پیشنهاد همکاری با هیوندای برای تولید خودرو بود، نشان می‌دهد که این خودروساز کره‌ای تا چه حد پیشرفت کرده است. پروژه‌های پیش روی هیوندای، هرگز محدود نیستند. وسایل نقلیه الکتریکی، تکنولوژی خود ران و حتی هواپیماهای بدون سرنشین، همگی از چشم اندازهای پیش روی هیوندای و کمپانی خواهر خوانده اش، کیا موتورز هستند.

مسئولان هیوندای می‌گویند: «ما تاکنون درخواست‌های مختلفی از شرکت‌های گوناگون برای ایجاد جوینت ونچر‌های ساخت خودروهای الکتریکی خود ران، دریافت کرده‌ایم. اما پیشنهادهای همه آنها در مرحله بررسی اولیه است و هیچ تصمیمی در مورد آنها گرفته نشده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی