ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حضور گسترده‌تر شرکت‌های فناوری در بازار خودرو: شیائومی احتمالا ماشین می‌سازد

ظاهرا شرکت‌های حوزه فناوری یکی پس از دیگری به بازار خودرو علاقه‌مند می‌شوند و می‌خواهند نقشی در آن داشته باشند. هواوی که از مدت‌ها قبل با محصولات مختلفی در این بازار حضور دارد و طبق ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

ظاهرا شرکت‌های حوزه فناوری یکی پس از دیگری به بازار خودرو علاقه‌مند می‌شوند و می‌خواهند نقشی در آن داشته باشند. هواوی که از مدت‌ها قبل با محصولات مختلفی در این بازار حضور دارد و طبق گزارش‌ها، اپل هم به دنبال سازنده‌ای برای اولین خودروی برقی‌ خود است. حالا به نظر می‌رسد شیائومی می‌خواهد به جدیدترین بازیگر این صنعت تبدیل شود و محصول خودش را بسازد.

طبق گزارشی جدید، این غول فناوری چینی که در بازار گوشی‌های هوشمند فروش بالایی را تجربه می‌کند، در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودرو است و آن را یک تصمیم استراتژیک می‌داند. منابع به این موضوع اشاره کرده‌اند که عوامل زیادی در تولید چنین خودرویی نقش دارند و هنوز تصمیمات نهایی نشده، بنابراین جزئیات این پروژه چندان مشخص نیست.

با وجود اینکه اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده، اما ظاهرا بطور مستقیم توسط بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی یعنی «لی جون» این پروژه هدایت می‌شود. در حال حاضر این کمپانی چینی واکنشی نسبت به این گزارش نشان نداده است.

شیائومی

در سال ۲۰۱۳، لی جون دوبار در ایالات متحده آمریکا با ایلان ماسک ملاقات داشت و ظاهرا رشد چشمگیر این بازار در سال‌های اخیر، باعث شده بنیانگذار شیائومی تصمیم به حضور در آن بگیرد.

خودروهای الکتریکی فروش مناسبی را در بازار تجربه می‌کنند و با توجه به سرمایه‌گذاری کشورها در محصولات سبز و تلاش برای مقابله با گرمایش جهانی، فروش این خودروها در آینده بیشتر هم خواهد شد. با توجه به این موضوع، مشارکت شرکت‌هایی مانند شیائومی در این بازار جای تعجبی ندارد.

در حال حاضر نمی‌توان چنین گزارشی را تایید کرد، اما با توجه به اینکه اپل می‌خواهد نقشی در این بازار داشته باشد و طبق گزارش‌ها با شرکت‌های مختلفی از جمله هیوندای و نیسان مذاکره کرده، احتمالا شیائومی هم وارد بازار خودروهای برقی می‌شود. ورود این شرکت‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری عظیم خودروسازان در این بخش از بازار می‌تواند در آینده برای تسلا دردساز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی