ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۳ بدون پورت به قابلیت بازیابی بدون نیاز به کابل مجهز می‌شود

بسیاری از گزارش‌ها از عرضه نسخه بدون پورت آیفون ۱۳ خبر می‌دهند. حذف هرگونه پورت از این گوشی به معنای عدم امکان استفاده از کابل و ارتباط مستقیم با کامپیوتر خواهد بود، با این حال ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۲

بسیاری از گزارش‌ها از عرضه نسخه بدون پورت آیفون ۱۳ خبر می‌دهند. حذف هرگونه پورت از این گوشی به معنای عدم امکان استفاده از کابل و ارتباط مستقیم با کامپیوتر خواهد بود، با این حال طبق جدیدترین گزارش، این آیفون از حالت «بازیابی اینترنتی» بهره می‌برد که بدون نیاز به اتصال فیزیکی آیفون به مک یا کامپیوتر می‌توان سیستم عامل iOS را دوباره نصب کرد.

اگر یک آیفون با مشکل مواجه شود و بخواهید آن را ریکاوری کنید، معمولا آن را با کابل به یک دستگاه دیگر متصال می‌کنید. در صورتی که شایعات درباره آیفون ۱۳ بدون پورت صحت داشته باشند، کاربران از چنین ویژگی محروم می‌شوند. بنابراین کوپرتینویی‌ها باید به دنبال یک راه جایگزین برای نصب مجدد سیستم عامل باشند.

حالا طبق گزارشی جدید، برای اینکه بتوان بدون نیاز به ارتباط فیزیکی دست به چنین کاری زد، اپل حالت ریکاوری اینترنتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گفته می‌شود تیم‌های نرم افزار اپل در حال بررسی سه روش برای ورود آیفون به این حالت و بازیابی هستند.

اولین روش شامل قرارگیری آیفون در حالت ریکاوری دستی است تا امکان دستیابی به ریستور اینترنتی فراهم شود. در این حالت در یک مک یا کامپیوتر مجهز به آیتونز که در نزدیکی آیفون قرار دارد، یک راهنما برای ریستور کردن آیفون در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

آیفون ۱۳

در روش دوم دستگاه بطور خودکار وارد این حالت می‌شود و راهنما دوباره در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. روش سوم ظاهرا شامل استفاده از بلوتوث به عنوان آخرین ابزار برای انتقال سیگنال و داده‌ها خواهد بود.

به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها به دو روش اول علاقه دارند و ظاهرا مدت‌هاست که چنین راه‌هایی را آزمایش می‌کنند. طبق گزارش اخیر، روش‌های فعلی برای انتقال داده‌ها بسیار کند هستند، بنابراین اپل باید اقدامات بیشتری برای افزایش کارایی آن‌ها انجام دهد.

در حالی که تمرکز اصلی اپل روی ریکاوری بی‌سیم است، ظاهرا تیم سخت افزار استفاده از پدهای مخصوصی برای شروع اتصال فیزیکی بدون نیاز به پورت استاندارد را مدنظر دارد. گفته می‌شود این پدها در پشت درگاه سیم‌کارت مخفی می‌شوند و از کابل مخصوصی برای ارتباط با آن‌ها باید استفاده کرد.

مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره آیفون بدون پورت هستیم، با این حال هنوز نمی‌توان وجود چنین دستگاهی و عرضه آن در ۲۰۲۱ را تایید کرد. با این وجود انتظار می‌رود گوشی‌های سری آیفون ۱۳ با نمایشگر همیشه روشن، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی صفحه نمایش، دوربین اصلی چهارگانه با اسکنر LiDAR، برش نمایشگر کوچکتر و همچنین تاچ‌ آیدی زیر نمایشگر از راه برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • picolo
    picolo | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    وقتی نو آوری از تو باشه بقیه مجبور میشن از اون چیزی که تو ساختی تقلید کنن برای کم نیاوردن و از دست ندادن بازار که در این موضوع کشور ما در کجای جدول قرار داره ؟ شما بگین ?

  • Mehrdad Mansory
    Mehrdad Mansory | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    واقعا زیباست، امیدوارم تا وقتی عرضه بشه توانایی خریدشو داشته باشم. قشنگ تا 6 سال برات راحت کار میده و از باگ و هنگ های اندروید هم راحتی

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    اینکه اپل چیکار میکنه (گوشی بدون پورت) اصلا مهم نیست !!!!!!!!!!!!!
    اینکه شرکت ها بهانه به دست می آورند تا پورت را نیز از گوشی حذف کنند این مهمه ! ? ?
    همونطور که شارژر و هندزفری رو از جعبه حذف کرند .

    • noisymind
      noisymind | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

      البته همون شرکت ها اولش کلی کلیپ و تبلیغات در باب مسخره کردن اپل میسازن ولی سال بعدش خودشون هم همون کار رو میکنن و البته اون تبلیغات رو حذف میکنن!!

  • majid
    majid | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

مطالب پیشنهادی