ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش ویدیویی: شبکه 5G همراه اول رکورد سرعت اینترنت ایران را شکست

همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور کشور پس از راه‌اندازی ۲ سایت 5G عمومی در مشهد، امروز ۱۰ اسفند به صورت رسمی از اولین سایت 5G خود در دفتر مرکزی‌اش رونمایی کرد. همراه اول توانست به ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۳

همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور کشور پس از راه‌اندازی ۲ سایت 5G عمومی در مشهد، امروز ۱۰ اسفند به صورت رسمی از اولین سایت 5G خود در دفتر مرکزی‌اش رونمایی کرد. همراه اول توانست به سرعت ۳.۵ تا ۳.۹ گیگابیت بر ثانیه در شبکه 5G دست یابد که سریع‌ترین سرعت اینترنت در کشور هم به حساب می‌آید. گزارش ویدیویی دیجیاتو را ببینید:

یکی از مهمترین نکات مراسم امروز و تست سرعت 5G همراه اول، برگزاری آن در شرایط واقعی بود و این امکان را به افراد حاضر در نشست می‌داد تا با گوشی شخصی خود (در صورت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل) به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشد. همچنین همراه اول تاکید ویژه‌ای روی کاربردهای واقعی 5G در زندگی روزمره کاربران داشت و گفت که به دنبال ارائه کاربردهای منطقی 5G است تا صرفا سرعت بالاتر.

همراه اول

بر اساس گفته‌های «مرتضی طاهری» مدیر فنی و توسعه همراه اول، از مهم‌ترین کاربردهای نسل پنجم اینترنت همراه واقعیت مجازی و گیمینگ است. همراه اول توانسته به کمک 5G تجربه واقعیت افزوده را به شکل روان و با تاخیر کم پیاده‌سازی کند.

همچنین با توجه به تست‌های صورت گرفته توسط دیجیاتو در این نشست از تجربه گیمینگ 5G، می‌توان گفت تاخیر کم زیر ۱۰ میلی‌ثانیه و سرعت‌های باورنکردنی نسل پنجم شبکه موبایل همراه اول، آینده‌ای هیجان‌انگیز را برای کاربران به تصور می‌کشد.

همراه اول

همراه اول قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، سایت‌های عمومی دیگر خود را در شهر‌های تبریز، اصفهان، شیراز و کیش نیز پیاده‌سازی کند تا افراد بیشتری بتوانند از نسل جدید اینترنت همراه بهره ببرند. لازم به ذکر است که کاربران بزرگ‌ترین اپراتور همراه کشور، نیازی به تعویض سیم‌کارت ندارند و برای استفاده از 5G تنها داشتن یک گوشی هوشمند که از این تکنولوژی پشتیبانی کند لازم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    یعنی بسته ۷۰ گیگ زیر دقیقه تموم میشه

  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    حتما قیمت بسته ها هم میره بالا....پدر ما در میاد

    • Amirabbas103024
      Amirabbas103024 | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

      به نظرم اوایل قیمت بالا خواهد بود در این شکی نیست. ولی رفته رفته که 5g عمومی تر بشه قیمت ها مثل قیمت های الان میشه. یعنی هم ترافیک بیشتر میشه هم سرعت ولی قیمت ها ثابت میمونه

مطالب پیشنهادی