ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

IDC: سهم مدل‌های 5G از بازار موبایل امسال به ۴۰ درصد می‌رسد

بازار گوشی‌های 5G روز به روز در حال رشد است و حالا نتیجه جدیدترین برآوردها از رشد خیره کننده موبایل‌های سازگار با نسل پنجم شبکه در سال ۲۰۲۱ حکایت دارد. بر اساس برآوردهای موسسه IDC ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

بازار گوشی‌های 5G روز به روز در حال رشد است و حالا نتیجه جدیدترین برآوردها از رشد خیره کننده موبایل‌های سازگار با نسل پنجم شبکه در سال ۲۰۲۱ حکایت دارد.

بر اساس برآوردهای موسسه IDC تقاضای بالا برای دستگا‌ه‌های سازگار با 5G به موتوری محرک برای رشد این گجت‌ها بدل خواهد شد. به گفته کارشناسان این موسسه بازار جهانی گوشی‌های 5G در سه ماهه اول ۲۰۲۱ با رشدی ۱۳.۹ درصدی نسبت به سال قبل مواجه می‌شود و در طول این سال نیز رشد ۵.۵ درصدی را تجربه خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که نرخ رشد ترکیبی سالیانه یا CAGR از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ در حدود ۳.۶ درصد باشد.

بخش‌های فعال در این حوزه از دنیای فناوری که شامل زنجیره تامین، OEMها، کانال‌ها و مصرف کنندگان می‌شود با تجاربی که در سال گذشته از پاندمی کرونا به دست آورده‌اند قوی‌تر شده و حتی در صورت تکرار این سناریو از آمادگی بالاتری برای مقابله آن برخوردار هستند. در نتیجه امکان ایجاد وقفه در این رشد چندان زیاد نیست.

IDC با توجه به این سطح از آمادگی و برنامه‌ریزی از یک سو و از طرف دیگر استقبال از گجت‌های 5G انتظار تداوم رشد در ماه‌های پیش رو را دارد. هرچند ممکن است در این شرایط خرده‌فروش‌ها با مشکلاتی موقتی روبرو شوند چرا که در شرایط تقاضای گسترده و محدودیت عرضه، تولیدکنندگان به فروشندگان اصلی بهای بیشتری داده و انها را در اولویت قرار می‌دهند.

این استقبال گسترده از 5G باعث رونق کلی دنیای موبایل به ویژه سری آیفون ۱۲ نیز شده و بر اساس پیش‌بینی IDC گوشی‌های 5G در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰ درصد و در سال ۲۰۲۵ بالغ بر ۶۹ درصد از کل بازار موبایل را به خود اختصاص خواهند داد. در عین حال میانگین قیمت گوشی‌ها در سال ۲۰۲۱ نیز به ۳۶۳ دلار می‌رسد که از پیش‌بینی‌های قبلی (۳۴۹ دلار) بالاتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MH TGR
    MH TGR | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

    خود سازنده 5G گفته ما سلاح درست کردیم .! ???

مطالب پیشنهادی