ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی می‌خواهد از تولیدکنندگان موبایل بابت استفاده از پتنت‌های 5G سهم بگیرد

هواوی به منظور جبران بخشی از خسارت مالی ناشی از تحریم‌های آمریکا، می‌خواهد از تولیدکنندگان موبایل که از پتنت‌های 5G این شرکت استفاده می‌کنند هزینه گرفته و یک منبع درآمد جدید برای خود ایجاد کند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

هواوی به منظور جبران بخشی از خسارت مالی ناشی از تحریم‌های آمریکا، می‌خواهد از تولیدکنندگان موبایل که از پتنت‌های 5G این شرکت استفاده می‌کنند هزینه گرفته و یک منبع درآمد جدید برای خود ایجاد کند.

بر اساس آمارهای شرکت تحقیقاتی GreyB، هواوی مالکیت بیشترین تعداد پتنت‌های ضروری استاندارد (SEP) را در اختیار داشته و از این بابت از شرکت‌هایی مثل سامسونگ، نوکیا، اریکسون و حتی کوالکام پیشی گرفته است. از پتنت‌های 5G این شرکت به طور گسترده در صنعت موبایل استفاده می‌شود.

هواوی با توجه به جایگاه خود در بازار 5G می‌خواهد از شرکت‌هایی که قصد استفاده از پتنت‌های 5G آن را دارند، «هزینه‌ای معقول» دریافت کند. این نرخ به هزینه نهایی موبایل بستگی خواهد داشت، اما آنطور که هواوی می‌گوید حداکثر ۲.۵۰ دلار است. خبرگزاری CNBC اشاره می‌کند این نرخ از هزینه‌ای که دیگر شرکت‌های مالک پتنت‌های 5G مثل نوکیا (۳.۵۸ دلار) و اریکسون (۲.۵۰ تا ۵ دلار) کسب می‌کنند، کمتر است.

البته این هزینه به هر دستگاه موبایل فروخته شده تعلق می‌گیرد و انتظار می‌رود رقم نهایی به چند میلیون یا میلیارد دلار برسد. هواوی هزینه استفاده از پتنت‌های 4G را نیز از سازندگان موبایل گرفته است. طبق برآوردهای این شرکت، هزینه استفاده از پتنت‌های 5G و همچنین 4G حدود ۱.۲ تا ۱.۳ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ خواهد بود.

هواوی در گذشته تاکید زیادی بر بهره مالکانه یا رویالتی (royalties) نداشت، اما قرارگیری در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا در زمان ترامپ که با روی کار آمدن دولت جدید نیز شرایط تغییری نکرده، این شرکت را به درآمدزایی از روش‌های جدید برای جبران خسارت ناشی از تحریم‌ها وادار کرده است.

«Muzammil Hassan»، از مدیران ارشد GreyB می‌گوید: «یکی از دلایل این رویکرد، به موقعیت هواوی در جهان مربوط می‌شود که در خیلی از کشورها در فروش محصولات خود با چالش روبرو شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    دست و پای الکی میزنه
    هواوی کارش تمومه

مطالب پیشنهادی