ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی HTC
تکنولوژی

گزارش مالی HTC از تداوم زیان‌دهی در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ حکایت دارد

شرکت HTC بجز دوره‌ای کوتاه در سال ۲۰۱۸ که گوگل تیم مهندسی این شرکت را با هزینه ۱.۱ میلیارد دلاری خرید، در ۶ سال گذشته روی خوش ندیده و کماکان در همین پاشنه می‌چرخد. HTC در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

شرکت HTC بجز دوره‌ای کوتاه در سال ۲۰۱۸ که گوگل تیم مهندسی این شرکت را با هزینه ۱.۱ میلیارد دلاری خرید، در ۶ سال گذشته روی خوش ندیده و کماکان در همین پاشنه می‌چرخد.

HTC در سال گذشته تلاش کرد با معرفی چند موبایل ارزان‌قیمت همچنان سر پا مانده و از بازار موبایل به صورت کامل خارج نشود. معرفی گوشی‌های ارزان‌قیمتی مثل وایلدفایر E2 و  E3 در بازارهای محدود ظاهرا تاثیر چندانی روی کسب و کار موبایل HTC نگذاشته و این شرکت کماکان زیان‌ده است.

بر اساس گزارش مالی جدیدی که شرکت تایوانی منتشر کرده در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ حدود ۵۶ میلیون دلار درآمد داشته اما متحمل زیان سرسام آور ۴۶ میلیون دلاری شده است. با این حساب تایوانی‌ها هنوز فرسنگ‌ها با رسیدن به سوددهی فاصله دارند اما غول سابق دنیای موبایل رفته رفته در حال کاهش زیان است. این شرکت سال قبل درآمد بیشتر ۶۳ میلیون دلاری داشت اما میزان زیان آنها هم به مراتب بیشتر بوده و حدود ۷۷ میلیون دلار برآورد شده بود.

حاشیه سود این برند طی ۱۲ ماه گذشته از ۲۵.۷ به ۲۷.۹ رسیده که چندان چشمگیر نیست اما قدمی رو به جلو به حساب می‌رود. حاشیه سود عملیاتی هم نسبت به منفی ۱۲۲ درصد در سه ماهه چهارم سال گذشته با رشدی قابل توجه به منفی ۸۰.۹ رسیده است.

HTC برنامه‌هایش را برای ۲۰۲۱ اعلام نکرده اما در ماه‌های گذشته روی کاهش هزینه‌ها تمرکز کرده و طبیعی است که همچنان روی بهبود سوددهی تمرکز داشته باشد.

شرکت تایوانی در سراسر سال گذشته با پیاده سازی استراتژی‌هایی مثل کاهش بودجه بازاریابی، هزینه‌های مدیریت و حتی تحقیق و توسعه توانست هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد و هرچند تا اینجا از آن بهره برده اما باید دید رژیم گرفتن در زمینه بسیار مهمی مثل R&D چه تاثیری روی محصولات آتی آنها خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aliej
    Aliej | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

    بزودی htc هم حذف خواهد شد.
    امیدوارم به افزایش عملکرد تلفن های همراه

مطالب پیشنهادی