ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صرافی رمزارز کوین بیس بخاطر انتشار اطلاعات گمراه‌کننده میلیون‌ها دلار جریمه شد

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا (CFTC) صرافی رمزارز کوین بیس (Coinbase) را به اتهام ارائه اطلاعات گمراه‌کننده درباره حجم معاملاتش، ۶.۵ میلیون دلار جریمه کرد. صرافی کوین بیس پرو این کمپانی دارای دو ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا (CFTC) صرافی رمزارز کوین بیس (Coinbase) را به اتهام ارائه اطلاعات گمراه‌کننده درباره حجم معاملاتش، ۶.۵ میلیون دلار جریمه کرد.

صرافی کوین بیس پرو این کمپانی دارای دو برنامه معاملاتی بود که برخی مواقع در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، بیت کوین و لایت کوین را با یکدیگر معامله می‌کرد. این صرافی داده‌های مربوط به این معاملات را با سرویس‌های خارجی به اشتراک می‌گذاشت و اینکار به گونه‌ای صورت می‌گرفت که حجم آن‌ها بیش از واقعیت به نظر برسد.

به گفته CFTC، صرافی رمزارز کوین بیس به اجرای بیش از یک برنامه یا انجام معاملات با چندین حساب اشاره‌ای نکرده بود. طبق اعلام این کمیسیون، این صرافی مسئول اقدامات خود است و یکی از پرسنل این کمپانی در فاصله آگوست یا سپتامبر ۲۰۱۶ با سوءاستفاده از این برنامه‌ها، مشغول خرید و فروش رمزارزها بوده است.

این کمیسیون کوین بیس را به انجام اقدامی اشتباه متهم نکرده و به این موضوع اشاره داشته که چنین اقداماتی از روی بی‌احتیاطی و نه بطور عمد صورت گرفته‌اند.

صرافی رمزارز کوین بیس

یکی از اعضای بلندپایه CFTC به نام «داون استامپ» اعلام کرده که اقدامات کوین بیس در گذشته صورت گرفته‌اند و کارمند موردنظر چندین سال پیش این کمپانی را ترک کرده. به گفته استامپ، این صرافی از آن زمان تا به امروز چنین رفتاری را تکرار نکرده است.

تصمیم مبنی بر جریمه ۶.۵ میلیون دلاری در زمانی اعلام می‌شود که ارزش بازار کوین بیس از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده. به لطف افزایش چشمگیر قیمت رمزارزها در ماه‌های پایانی ۲۰۲۰، این صرافی توانست به درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ دست پیدا کند و همچنین برای اولین بار سود سالانه داشته باشد.

چنین عملکردی باعث شده کوین بیس به یکی از بازیگران اصلی در دنیای صرافی‌های رمزارزها تبدیل شود. با وجود جریمه ۶.۵ میلیون دلار، این کمپانی همچنان روی فعالیت‌های آینده‌اش تمرکز می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی