ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری یک زبان جدید

یاد گرفتن یک زبان جدید یا تقویت زبان دوم از اهداف معمول افراد در ابتدای هر سال هستند، اگر شما هم چنین تصمیمی برای سال جدید دارید احتمالا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایتان پیدا کردن یک ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

یاد گرفتن یک زبان جدید یا تقویت زبان دوم از اهداف معمول افراد در ابتدای هر سال هستند، اگر شما هم چنین تصمیمی برای سال جدید دارید احتمالا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایتان پیدا کردن یک معلم خوب است.

اپ‌های آموزش زبان بسیاری وجود دارند که می‌توانند نقش معلم را برای شما ایفا کنند و کمک کنند تا با صرف هزینه و زمان کمتر به هدفتان برسید بنابراین در این مطلب به سراغ اپ‌هایی رفتیم که در یادگیری یک زبان جدید حسابی به کارتان می‌آیند.

Duolingo

هر چند که اپ Duolingo به اندازه‌ی کافی شناخته‌شده هست اما نمی‌شد این لیست را بدون اپ دولینگو یک لیست کامل بدانیم. این اپ بیش از ۳۵ زبان را آموزش می‌دهد که شامل ۵ زبان رسمی سازمان ملل هم هست و همگی به صورت سطح بندی شده در این اپ در دسترس هستند. ویژگی مهم دولینگو ایجاد رقابت و ارائه‌ی آمار دقیق از میزان یادگیری کاربر است که با ایجاد حس رقابت باعث می‌شود مدت طولانی‌تری به پروسه یادگیری متعهد بمانند.

اپ دولینگو بر روی مهارت‌های زبانی مختلف زبان‌آموزان کار می‌کند، عملکردی فراتر از آموزش لغات دارد و نکات مثبت فراوانی هم دارد اما متاسفانه زبان فارسی در این اپ وجود ندارد و توضیحی به زبان فارسی دریافت نمی‌کنید؛ البته اگر دانش ابتدایی زبان انگلیسی را داشته باشید می‌توانید از اپ استفاده کنید و مشکل خاصی نخواهید داشت.

Duolingo

Duolingo

سازنده: Duolingo قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 115/19 مگابایت زبان:

Drops

اپ Drops که در سال ۲۰۱۸ جایزه‌ی بهترین اپ سال را از آن خودش کرد هم یکی از گزینه‌های خوب برای یادگیری زبان‌های جدید است که سعی کرده تا با به کارگیری یک رابط کاربری زیبا و روش‌های متنوع آموزشی زبان‌آموزان را به آموزش پایبند کند و خبر خوب این که از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند.

این اپ هم مثل دولینگو کلمات را در دسته‌بندی موضوعی قرار می‌دهد و پس از یاد گرفتن هر موضوع می‌توانید به سراغ دسته‌ی بعدی بروید. نقطه‌ی قوت این اپ در آموزش‌های کوتاه و ساده‌ای است که با تصویر همراه شده‌اند و به افزایش دایره‌ی لغات کمک می‌کند اما اگر قصد دارید یک زبان را از ابتدا بیاموزید چندان انتخاب منطقی‌ای نیست.

Drops

Drops

سازنده: Language Drops قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 149/26.5 مگابایت زبان:

Speakly

اپ Speakly یک گزینه‌ی کمتر شناخته شده و در عین حال کامل است که اگر قصد دارید زمان بیشتری صرف کنید می‌تواند انتخاب بسیار مفیدی باشد. این اپ نه تنها دایره‌ی لغات را گسترش می‌دهد و بر روی مهارت شنیدن و گفتگو کار می‌کند، بلکه برای افزایش توانایی درک مطلب هم تمریناتی تدارک دیده که کمک‌کننده هستند.

Speakly

Speakly

سازنده: Creative Intelligence Group OUe قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 93.7/56 مگابایت زبان:

Memrise

اپMemrise  هم یکی از اپلیکیشن‌های معروف در حوزه‌ی زبان‌آموزی است که امکانات مختلفی مثل آموزش لغات و کلمات، تمرین شنیدن و نوشتن دارد و مثل دولینگو یک جدول رده‌بندی هم در آن موجود است که به شما نشان می‌دهد نسبت به سایرین چقدر پیشرفت کرده‌اید.

بسیاری از امکانات این اپلیکیشن مشابه بقیه است اما نکته در این است که اپی را انتخاب کنید که با آن راحت‌تر هستید و مدت بیشتری می‌تواند شما را به خود جذب کند اما نکته‌ای که Memrise را از بقیه تمییز می‌دهد تمارین ویدیویی است که برای تقویت مهارت شنیداری مفید هستند.

Memrise

Memrise

سازنده: Memrise قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 276.6/8 مگابایت زبان:

Speekoo

اگر دوست دارید عبارات روزمره‌ی یک زبان را یاد بگیرید که در سفر به دردتان می‌خورند بهتر است Speekoo را امتحان کنید زیرا تمارین و محتوای آموزشی این اپ دقیقا بر اساس نیاز یک مسافر طراحی شده است.

این اپ هم متاسفانه زبان فارسی را ندارد و در صورتی به دردتان می‌خورد که دانش اولیه‌ی زبان دوم را داشته باشید و بتوانید دستورالعمل‌ها را بخوانید و درک کنید. اما در مجموع یکی از بهترین تجربیات آموزش زبان را به شما ارائه می‌کند.

Speekoo

Speekoo

سازنده: LearnMyLanguage قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 57.21/23 مگابایت زبان:

HelloTalk

اپ HelloTalk بیشتر از این که یک اپلیکیشن صرفا آموزشی باشد، یک پلتفرم اجتماعی است که به شما کمک می‌کند یاد بگیرید و  آن چه که یاد گرفته‌اید را در عمل به کار ببرید و ببینید که آیا می‌توانید با سخنوران بومی این زبان یا سایر زبان‌آموزان ارتباط برقرار کنید یا نه.

حتی اگر هیچ چیزی از زبان دوم نمی‌دانید هم باز امکان استفاده از این اپ را دارید زیرا برنامه یک ربات ترجمه دارد که می‌تواند پیام‌هایتان را به صورت ترجمه شده در اختیار مخاطب شما بگذارد و امکان برقراری ارتباط را فراهم کند.

HelloTalk

HelloTalk

سازنده: HelloTalk Learn Languages App قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 237/98 مگابایت زبان:

لرنیت

زبان

لرنیت آموزش‌ها را به صورت طبقه‌بندی شده ارائه می‌دهد و از همه مهم‌تر اینکه به زبان فارسی است که کار را برای زبان‌آموزان راحت می‌کند و برای کسانی که می‌خواهند زبان را از صفر شروع کنند راحت‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی است.

این اپ هم نقاط قوت فراوانی دارد اما از نظر بصری ساده است و از تصویر برای آموزش بهتر استفاده نکرده. ضمنا فقط بخشی از اپ لرنیت رایگان است و پس از رسیدن به سطح خاصی باید با پرداخت درون‌برنامه‌ای اشتراک تهیه کنید تا ادامه‌ی آموزش‌ها در اختیارتان قرار بگیرند.

لرنیت

لرنیت

سازنده: تیم لرنیت قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • THE-ROCK
    THE-ROCK | ۴ فروردین ۱۴۰۰

    برنامه Busuu هم خیلی کامله ، سطح بندی کرده ، آخر هر سطح امتحان میگیره و مدرکش رو میده و ...

  • سید
    سید | ۴ فروردین ۱۴۰۰

    ممنونم. عالی بود. ?

مطالب پیشنهادی