ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشنایی با سرویس فوناک؛ تست شنوایی آنلاین و رایگان

هرگونه کم‌شنوایی می‌تواند در نحوه برقراری ارتباط با دوستان، همکاران و اعضای خانواده تاثیرگذار باشد و برایتان دردساز شود. اگرچه برای تست شنوایی می‌توانید به مراکز خاصی مراجعه کنید، اما مسلما استفاده از کامپیوتر و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

هرگونه کم‌شنوایی می‌تواند در نحوه برقراری ارتباط با دوستان، همکاران و اعضای خانواده تاثیرگذار باشد و برایتان دردساز شود. اگرچه برای تست شنوایی می‌توانید به مراکز خاصی مراجعه کنید، اما مسلما استفاده از کامپیوتر و اینترنت برای تست شنوایی آنلاین برای بسیاری از افراد راحت‌تر است.

یکی از سرویس‌های که تست شنوایی آنلاین را در اختیار افراد قرار می‌دهد، فوناک (Phonak) است. توسط فوناک می‌توانید بطور رایگان و آنلاین شنوایی‌تان را بسنجید.

پیش از شروع تست، به چه نکاتی توجه کنیم؟

تست شنوایی آنلاین

پیش اینکه بخواهید تست شنوایی آنلاین فوناک را شروع کنید، باید به چند نکته زیر توجه داشته باشید:

  • پیش از شروع تست شنوایی، از ساکت بودن محیط مطمئن شوید.
  • بجای اینکه از اسپیکرهای دستگاه استفاده کنید، به سراغ هدفون بروید و حجم صدای آن را روی ۵۰ درصد تنظیم کنید.

پس از اینکه تست شما تکمیل شود، باید یک آدرس ایمیل در اختیار این سرویس قرار دهید تا نتایج آزمایش را برای شما ارسال کند.

تست شنوایی آنلاین چگونه کار می‌کند؟

بخش اول آزمایش، شنوایی شما در سطوح فرکانسی مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این قسمت، صداهای مختلفی را می‌شنوید و از شما خواسته می‌شود که حجم صدا را تا جایی که بتوانید صدا را بشنوید، تنظیم کنید.

در بخش دوم، چندین سوال درباره توانایی شنیداری شما در شرایط چالش‌برانگیز پرسیده می‌شود. در ادامه، نتایج تست شنوایی آنلاین برایتان ارسال می‌شود و همچنین در صورتی که با مشکلات شنوایی یا کم‌شنوایی مواجه باشید، یک راهنما در اختیارتان قرار می‌گیرد.

در پایان آزمایش، همانطور که بالاتر گفتیم باید یک آدرس ایمیل در اختیار تست شنوایی آنلاین فوناک قرار دهید تا نتایج را برایتان بفرستد.

نحوه انجام تست شنوایی آنلاین فوناک

برای مراجعه به صفحه مربوط به تست شنوایی، روی این لینک کلیک کنید. برای شروع تست می‌توانید در بالای این صفحه روی گزینه «Check your hearing» کلیک کنید یا اینکه در بخش پایینی صفحه، گزینه «Start the test» را انتخاب کنید.

با کلیک روی هرکدام از این گزینه‌ها، به صفحه جدیدی می‌روید که مربوط به تست شنوایی آنلاین چند دقیقه‌ای می‌شود. همانطور که بالاتر گفتیم، برای آزمایش شنوایی‌تان باید از هدفون و نه اسپیکر دستگاه استفاده کنید.

طبق گفته این سایت، فوناک در تست شنوایی آنلاین داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند. با این حال پس از پایان تست، باید یک ایمیل در اختیار این وب‌سایت قرار دهید تا نتایج را در اختیارتان قرار دهد و البته اطلاعات بیشتری درباره محصولات فوناک و همچنین سرویس‌های آن برایتان ارسال خواهد شد.

برای شروع تست، تنها کافیست روی گزینه «!Let's start» کلیک کنید. با شروع تست، ابتدا به سوالی برمی‌خورید که می‌خواهد میزان شنوایی‌تان را توصیف کنید که شامل سه گزینه ضعیف، خوب و البته عدم اطمینان می‌شود. یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.

تست شنوایی آنلاین

در ادامه باید به سوالی درباره نوع هدفون پاسخ دهید و البته از آن استفاده کنید. گزینه‌ها شامل هدفون‌های تو گوشی و رو گوشی به همراه نوع آن‌ها، سیمی یا بی‌سیم می‌شود.

تست شنوایی آنلاین

پس از انتخاب هدفون، روی گزینه Next کلیک کنید. پیش از شروع تست، سه نکته به شما گوشزد می‌شود:

  • حجم صدای هدفون را روی ۵۰ درصد تنظیم کنید.
  • در محیط ساکت قرار بگیرید.
  • قابلیت حذف نویز هدفون را خاموش کنید.

پس از این مراحل، تست شروع می‌شود و برای پخش صدا، باید روی گزینه پلی کلیک کنید. با شروع تست، با استفاده از گزینه‌های + و -، میزان صدا را طوری تنظیم کنید که صدا را بشنوید. در ادامه روی گزینه Next کلیک کرده و تست بعدی را انجام دهید. در این تست ابتدا فرکانس‌های مختلف برای گوش راست پخش می‌شود و سپس به سراغ گوش چپ می‌رود.

تست شنوایی آنلاین

پس از پایان این بخش، ۴ سوال دیگر از شما پرسیده می‌شود، اما در ابتدا باید محدوده سنی‌تان را مشخص کنید. پس از پاسخگویی به این پرسش‌ها، باید ایمیل خود را وارد و برای اشتراک اطلاعات ارتباطی، اعلام رضایت کنید.

تست شنوایی آنلاین

با کلیک روی گزینه «Get Report»، سریعا نتایج برای شما ایمیل می‌شود.

اگر مشکل شنوایی داشته باشید، باید آن را جدی بگیرید و به مراکز مخصوص تست شنوایی بروید. در این مراکز، از شما دوباره یک تست گرفته می‌شود و پس از پایان، نتایج در اختیارتان قرار می‌گیرد و البته سوالاتی درباره چالش‌های روزانه از شما پرسیده خواهد شد.

با این حال برای شروع کار، می‌توانید از تست شنوایی آنلاین فوناک استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی