ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نیسان برای نسل جدید ایکس تریل، موتور ۳ سیلندر طراحی می‌کند

بنا به گزارش‌های به دست آمده، نیسان ایکس تریل (روگ) 2021 به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ 3 سیلندر مجهز خواهد شد. البته نیسان هنوز اطلاعات بیشتری از این پیشرانه منتشر نکرده است. سخنگوی ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

بنا به گزارش‌های به دست آمده، نیسان ایکس تریل (روگ) 2021 به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ 3 سیلندر مجهز خواهد شد. البته نیسان هنوز اطلاعات بیشتری از این پیشرانه منتشر نکرده است. سخنگوی شرکت نیسان، جاش کلیفتون، در این خصوص گفته است: « نیسان به طور منظم، پتانسیل نصب تکنولوژی‌های جدید در محصولات فعلی را بررسی می‌کند.

ما در حال ارزیابی یک برنامه آزمایشی کوچک هستیم که نصب قوای محرک جدید در محصولاتی همچون ایکس تریل 2021 را هم شامل می‌شود. البته در حال حاضر، حرف‌های بیشتری برای گفتن نداریم. »

نیسان فعلا سوالات خبرنگاران درباره زمان شروع این برنامه آزمایشی و چگونگی اجرای آن را بی پاسخ گذاشته است. با توجه به اطلاعات در دسترس، پیشرانه 1.5 لیتری بر روی تریم پلاتینیوم ایکس تریل 2021، عرضه می‌گردد.

خریداران می‌توانند این خودرو را به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، سفارش دهند. تمام تیپ‌های ایکس تریل هم با گیربکس 8 سرعته همراه شده اند. متاسفانه هنوز جزئیات لازم درباره اعداد و ارقام خروجی این پیشرانه، منتشر نشده است.

نرخ EPA (میزان پیمایش با یک گالن سوخت) این پیشرانه 1.5 لیتری، 30، 37 و 33 مایل بر گالن، به ترتیب در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی برای نسخه تک دیفرانسیل است. نسخه دو دیفرانسیل هم از این نظر، فاصله کمی با مدل پایه دارد و اعداد 30، 36 و 33 را برای به ترتیب برای پیمایش شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی آن، اعلام می‌کنند.

ایکس تریل در حال حاضر فقط با پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌گردد که 181 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور دارد و برای انتقال این قدرت، از گیربکس CVT استفاده می‌کند. در بیش‌ترین و کم‌ترین حالت، نرخ EPA این پیشرانه به ترتیب 30 و 28 مایل بر گالن اعلام شده است.

در سال 2020، ایکس تریل پر تیراژترین محصول تولیدی نیسان در خاک آمریکا بود. در حقیقت، نیسان 227,935 دستگاه ایکس تریل فروخته که 28 درصد از آمار کل 819,715 دستگاه خودرو فروش رفته از این برند در 2020 را تشکیل می‌دهد. با توجه به اهمیت این محصول برای خودروساز ژاپنی، به نظر می‌رسد که نیسان روز به روز، به فکر محبوب‌تر کردن آن در بین مشتریان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۶ فروردین ۱۴۰۰

    زارت به خودرو سازی ایران

  • مممممم
    مممممم | ۶ فروردین ۱۴۰۰

    ایران‌خودرو 3سیلندر توربو ساخته ? نمیخواد طراحی کنین بیاین همین ببرین ???

مطالب پیشنهادی