ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش شاخص سلطه بیت‌کوین از آغاز فصل جدید آلت‌کوین‌ها خبر می‌دهد

افت سهم بازار بیت‌کوین به زیر ۶۰ درصد از مجموع ارزش بازار رمزارزها می‌تواند نشانگر آغاز «آلت سیزن» بعدی باشد، فصلی که در آن آلت‌کوین‌ها مسیر جداگانه‌ای را از بیت‌کوین در پیش می‌گیرند و صعود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۲

افت سهم بازار بیت‌کوین به زیر ۶۰ درصد از مجموع ارزش بازار رمزارزها می‌تواند نشانگر آغاز «آلت سیزن» بعدی باشد، فصلی که در آن آلت‌کوین‌ها مسیر جداگانه‌ای را از بیت‌کوین در پیش می‌گیرند و صعود قابل توجهی برایشان پیش‌بینی می‌شود.

هم‌موسس پلتفرم معاملاتی Decentrader با نام کاربری Filbfilb دیروز در توییتی اعلام کرد که شرایط بالاخره برای حرکت جدید آلت‌کوین‌ها مهیا شده چون مجموع ارزش بازار آن‌ها تقریبا به سقف جدید ۷۵۰ میلیارد دلار رسیده است. او با اشاره به قیمت کنونی بیت‌کوین، ارزش بازار ترکیبی آلت‌کوین‌ها و ارزش بازار «دامیننس» یا سلطه بیت‌کوین، نتیجه گرفت که دوران آلت‌کوین‌ها دوباره فرا رسیده است.

معامله‌گران حدود سه سال است که منتظر شکل‌گیری آلت سیزن بعدی هستند. ولی حالا با تثبیت قیمت بیت‌کوین پس از شکستن سقف تاریخی ۶۱٫۷۰۰ دلار، به نظر می‌رسد که اوضاع بر وفق مراد معامله‌گران پیش رفته است. شاخص دامیننس بیت‌کوین در زمان نگارش این مطلب حدود ۶۰ درصد است که پایین‌ترین رقم از اکتبر سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

ارزش بازار آلت‌کوین‌ها

جدیدترین محرک این اتفاق احتمالا مربوط به خبر شرکت ویزا است که دیروز اعلام کرد برای تسویه‌های خود از استیبل‌کوین USD Coin پشتیبانی خواهد کرد. به دنبال انتشار این خبر ارزش اتریوم ۴.۸ درصد بالا رفت. ارزش بازار اتریوم به عنوان بزرگ‌ترین آلت‌کوین بازار از ماه ژانویه روند نزولی داشته است.

برخی تحلیل‌گران با توجه به ثبت سقف جدید در ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در حدود رقم ۷۵۰ میلیارد دلار، معتقدند که فصل صعودی بسیار قدرتمندی پیش روی آلت‌کوین‌ها قرار دارد. تحلیل‌گر وب‌سایت کوین‌تلگراف در زمان اعلام خبر ویزا نوشت: «اتریوم به شکل عجیبی همه مردم را شگفت‌زده خواهد کرد.» پیش‌تر پیش‌بینی شده بود که قیمت اتریوم در میان مدت به ۵ هزار یا حتی ۱۰ هزار دلار برسد.

ولی در آن سوی بازار، نشانه‌های نزول بیت‌کوین به دنبال شکسته شدن سقف ۵۸٫۳۰۰ فعلا مسکوت مانده است. اکنون سوال مهم این است که آیا بازگشت قیمت به حوالی ۵۰ هزار دلار در طول هفته گذشته از جهت کف‌سازی برای دوره تثبیت قیمت بوده یا خیر.

بیت‌کوین در حال حاضر در بازه ۵۸ هزار دلار معامله می‌شود و ظاهرا با مقاومتی روبرو است که فعلا مانع از ورود قیمت این رمرزارز به محدود رکورد قبلی می‌شود. بدیهی است که سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین ریسک‌های زیادی به دنبال دارد و نیازمند تحقیق و بررسی فراوان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • gallows
    gallows | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    درود، به نظرتون ریپل و ترون و دوج ارزش سرمایه گذاری دارند؟ سپاس

    • vahed
      vahed | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

      دوست عزیز دنبال ارز هایی برو که به تعداد کمتر عرضه شده باشن و پس زمینه خوبی داشته باشن ، ترون تعدادش زیاده و قیمتش نسبت به بقیه شاید انفجاری رشد نکنه ، دوج رو اصلا توصیه نمی کنم چون الکی صعود کرد و تعدادش نامحدود هست ، ریپل ارز خوبیه اونهم درگیر مسائل حقوقی هست و احتمال موفقیتش زیاد هست ، به جاش ارزهای الگورند ، سان و اس اکس پی رو توصیه می کنم (البته تعدادشون زیاد هست که سود خوبی خواهند داد ولی صلاح می دونم خودتون پیگیر بشین) ، البته نباید همینطوری الکی وارد بازار ارز دیجیتال بشید چون احتمال ضررتون زیاد هست و خیلی بهتره که اول آموزش ببینید یکم سپس وارد شید.

    • yas
      yas | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

      ‌سرمایه گذاری فقط هلو چین(hot) الان ترکونده ولی این ارز با این تکنولوژی خفنش خیلی جا داره هنوز

    • yas
      yas | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

      ‌سرمایه گذاری فقط هلو چین(hot) الان ترکونده ولی این ارز با این تکنولوژی خفنش خیلی جا داره هنوز!!

مطالب پیشنهادی