ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

برآمدگی زیاد دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا کاربران را شوکه می‌کند

شیائومی می ۱۱ اولترا دیروز با ویژگی‌های منحصر به فرد معرفی شد که مهم‌ترین آن‌ها، دوربین اصلی است. این دستگاه از سه دوربین روی پنل پشتی خود بهره می‌برد که همراه با یک نمایشگر درون ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

شیائومی می ۱۱ اولترا دیروز با ویژگی‌های منحصر به فرد معرفی شد که مهم‌ترین آن‌ها، دوربین اصلی است. این دستگاه از سه دوربین روی پنل پشتی خود بهره می‌برد که همراه با یک نمایشگر درون یک ماژول غول‌پیکر با ضخامت فوق‌العاده زیاد به چشم می‌خورد.

شرکت‌ها در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند با کاهش ضخامت سنسور دوربین، برآمدگی دوربین‌ها را کاهش دهند. با این وجود بعضا برخی از محصولات از چنین فرمولی پیروی نمی‌کنند و شاهد برآمدگی زیادی روی پنل پشتی آن‌ها هستیم.

برخی کمپانی‌ها مانند سامسونگ در گلکسی S21 اولترا با طراحی متفاوت توانسته‌اند این برآمدگی را کمتر به نمایش بگذارند، اما موضوع برای می ۱۱ اولترا متفاوت است. این پرچمدار از یک ماژول دوربین غول‌پیکر در بخش بالایی پنل پشتی بهره می‌برد و به گونه‌ای طراحی شده که به نظر می‌رسد یک دوربین اضافه به دستگاه چسبیده است.

شیائومی می ۱۱ اولترا

این ماژول به علت استفاده از یک نمایشگر ۱ اینچی OLED، نیازمند فضای بیشتری نسبت به دوربین‌های استاندارد است. اما در کنار این موضوع، ابعاد بزرگ دوربین اصلی هم در این برآمدگی نقش داشته است.

شیائومی می ۱۱ اولترا از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN2 سامسونگ بهره می‌برد که از اندازه سنسور ۱/۱.۲ اینچی دارد. این اندازه تنها کمی کوچکتر از سنسور ۱ اینچی مورد استفاده در دوربین‌هایی مانند سونی RX100 VII است. بهره‌مندی از چنین سنسور بزرگی در پرچمدار شیائومی به معنای جذب نور بیشتر به خصوص در ترکیب با دریچه دیافراگم f/1.95 است.

شیائومی می ۱۱ اولترا

ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید و پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری هم درون این ماژول قرار گرفته‌اند. اگرچه می ۱۱ اولترا مانند گلکسی S21 اولترا دوربین اصلی چهارگانه و سنسور فوکوس خودکار ندارد، اما همچنان قطعات و سخت افزارهای زیادی را درون ماژول خود جای داده است.

بدون هیچ شکی برآمدگی دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا بسیار بزرگ است، اما کارایی بالایی هم دارد. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی فوق‌العاده باکیفیت به نمایشگر دوم دسترسی دارند و دوربین اصلی آن احتمالا می‌تواند تصاویر خارق‌العاده‌ای بگیرد. با این وجود، انتظار نداریم که برندهای دیگر در چنین مسیری گام بردارند و احتمالا تنها شیائومی از چنین ترکیب متفاوتی برای دوربین اصلی قدرتمندترین پرچمدارهایش استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • karim hasanzada
    karim hasanzada | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    قبلا شایعه بود که دوربین با لنز مایع درونش جا داده.
    اما دیدیم هنوزم با چنین دوربین فاصله داریم

  • سامان
    سامان | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    دوربین پوکو x3 هم اینجوریه.. ولی یک کاور ضد ضربه براش اومده... که دوربین پشتی رو هم راحت پوشش میده.. برای این مدل هم حتما میاد..

مطالب پیشنهادی