ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تولید چیپ ۴ نانومتری نسل بعدی مک را به TSMC سپرد

اپل بعد از موفقیت در عرضه محصولاتی با چیپست‌ ۵ نانومتری، پا را فراتر گذاشته و قصد دارد دستگاه‌هایی مجهز به تراشه‌های با لیتوگرافی ۴ نانومتری توسعه دهد. احتمالا تولید چیپست‌های ۴ نانومتری اپل برای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

اپل بعد از موفقیت در عرضه محصولاتی با چیپست‌ ۵ نانومتری، پا را فراتر گذاشته و قصد دارد دستگاه‌هایی مجهز به تراشه‌های با لیتوگرافی ۴ نانومتری توسعه دهد. احتمالا تولید چیپست‌های ۴ نانومتری اپل برای تامین نیاز نسل جدید سیستم‌های مک، سه ماهه چهارم سال جاری میلادی با همکاری TSMC آغاز خواهد شد.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی «DigiTimes»، اپل ظرفیت تولید چیپست‌های ۴ نانومتری TSMC را رزرو کرده است. به گفته منابع آگاه،‌ این شرکت همچنین قصد دارد با همکاری TSMC چیپست نسل بعدی آیفون را با نام A15 با نود پردازش ۵ یا ۵ پلاس نانومتری به نام N5 پلاس یا N5P تولید کند.

به علاوه منابع آگاه خاطرنشان کردند، TSMC تراشه A15 اپل را نیز برای موبایل‌های سری آیفون ۱۳ تامین خواهد کرد. به نظر می‌رسد تولید این تراشه از اواسط خرداد ماه آغاز شود.

چیپست M1 اپل با فرآیند لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شد. تراشه A14 بایونیک مورد استفاده در آیپد ایر و آیفون ۱۲ با لیتوگرافی ۵ نانومتری به مرحله تولید رسید و اکنون کوپرتینونشین‌ها تصمیم گرفته‌اند توجه ویژه‌ای به تولید چیپست‌های ۴ نانومتری نشانه بدهند.

هنوز به صورت دقیق مشخص نیست چه زمان شاهد عرضه محصولاتی از سوی اپل با چیپست ۴ نانومتری خواهیم بود. پیشتر در گزارش‌های قبلی منتشر شده از سوی DigiTimes، صحبت از تولید چنین تراشه‌هایی توسط TSMC در سال ۲۰۲۲ مطرح شده بود. اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد تولید این تراشه‌ها احتمالا زودتر از موعد قبلی و اواخر سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

به علاوه، اپل قصد دارد از فرآیند تولید پیشرفته تری برای تولید چیپست A15 موبایل‌های سری آیفون ۱۳ استفاده کند و احتمالا تولید آن اواسط خرداد ماه آغاز خواهد شد.

بی‌شک تولید تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری می‌تواند کارایی و عملکرد بهتری را برای محصولات اپل به همراه داشته باشد. انتظار می‌رود اپل در سال جاری میلادی چندین مدل سیستم مک با بهره‌مندی از چیپست‌های قدرتمندتری توسعه دهد، هرچند هنوز خبری در مورد عرضه آنها با چیپست ۴ نانومتری مطرح نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی